تبیان، دستیار زندگی
براساس یك گزارش كه توسط گوگل منتشر شده مشخص شد كه ادعای مقامات انگلیسی و خود گوگل در مورد آزادی بیان مغایر با اظهارات و اقدامات آنهاست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انگلیسی‌ها چقدر حذف یوتیوبی داشتند


براساس یك گزارش كه توسط گوگل منتشر شده مشخص شد كه ادعای مقامات انگلیسی و خود گوگل در مورد آزادی بیان مغایر با اظهارات و اقدامات آنهاست.

یوتیوپ

در گزارش "شفاف سازی" گوگل (Google transparency report) كه در آن فهرستی از درخواست‌ها از این شركت برای حذف برخی محتواهای  آن لاین ذكر شده، آمده است كه دولت لندن از گوگل درخواست كرده تا 729 ویدئو در یوتیوب را از ژوئیه تا دسامبر 2011 از اینترنت حذف كند.

قبول درخواست حذف ویدیوها از یوتیوب که متعلق به شرکت گوگل است از جانب مدیران گوگل و در عین حال عدم قبول درخواست مسلمانان جهان برای حذف ویدیوهای توهین آمیز به قرآن و پیامبر اسلام (و صرفا جلوگیری از مشاهده برخی ویدیوها در مصر و لیبی) نشان دهنده اوج استفاده ابزاری از مقوله آزادی بیان است.

درخواست مقامات انگلیسی از گوگل برای سانسور برخی مطالب در حالی انجام شده است كه مقامات این كشور فیلم ضد اسلامی اخیر ساخته شده در آمریكا را محكوم نكرده‌اند.

دولت لندن از گوگل درخواست كرده تا 729 ویدئو در یوتیوب را از ژوئیه تا دسامبر 2011 از اینترنت حذف كند

در عین حال، در حالیکه دولت های غربی، همواره از آزادی تجمع و تظاهرات در کشورهای دیگر حمایت می کنند، دولت فرانسه رسما اعلام کرده که هرگونه تظاهرات علیه کاریکاتورهای موهن منتشر شده در این کشور ممنوع است و با آن برخورد خواهد شد.

بخش ارتباطات تبیان


منبع: الف