تبیان، دستیار زندگی
تصور کسانی که خیال می‌کنند، ایران بر اثر تحریم‌ها در هم خواهد شکست غلط است. این تحریم‌ها فقط ذهنیت منفی مردم ایران را نسبت به آمریکا تشدید می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صحبت‌های این چند روز رئیس جمهور در آمریکا


  تصور کسانی که خیال می‌کنند، ایران بر اثر تحریم‌ها در هم خواهد شکست  غلط است. این تحریم‌ها فقط ذهنیت منفی مردم ایران را نسبت به آمریکا تشدید می‌کند.

در دیدار نخبگان امریکایی

احمدی نژاد

·  از دولتمردان آمریکا انتظار می‌رفت که از انقلاب اسلامی ملت ایران که با شعار آزادی به پیروزی رسیده بود، استقبال و حمایت کنند. آمریکایی‌ها در مقابل، ملت ایران را تحت فشار قرار داده و تحریم‌های متوالی علیه ایران اعمال کردند و اگر چه ایران همواره از این تحریم‌ها با موفقیت عبور کرده است، اما در نظر داشته باشید که اگر روابط دو کشور بجای تقابل بر تعامل متکی بود، چقدر مسائل به نفع دو کشور تمام می‌شد.

· تصور کسانی که خیال می‌کنند، ایران بر اثر تحریم‌ها در هم خواهد شکست  غلط است. این تحریم‌ها فقط ذهنیت منفی مردم ایران را نسبت به آمریکا تشدید می‌کند.

· اینکه چرا ایرانیان اسرائیل رسمیت نمی‌شناسند، سوال مهمی است. به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی از سوی ایران چه ربطی به رابطه ایران با آمریکا دارد؟ ایران، آمریکا را به رسمیت می‌شناسد و معتقد است می‌توانیم با یکدیگر رابطه داشته باشیم اما موضوع به رسمیت شناختن و یا نشناختن رژیم صهیونیستی هیچ ارتباطی به روابط ایران و آمریکا ندارد. ·   تمامی اعتراضات صورت گرفته در کشورهای اسلامی علیه فیلم موهن ساخته شده درباره پیامبر اسلام(ص) متوجه دولت آمریکا است. سوال این است که آیا دولت آمریکا این فیلم را ساخته است و یا دولت آمریکا مستقیماً دستور ساختن آن را داده است؟

·  جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا چنانچه دولت آمریکا قدمی برای ایجاد تفاهم بین دو کشور بردارد در ذهنیت منفی خود نسبت به آمریکا تامل کرده و کمک کند تا سریع‌تر روابط دو کشور بهبود یابد.

·         ایران برنامه‌های بلندمدت و مسلسلی برای تولید برق از نیروگاه‌های هسته‌ای دارد. از اینکه آمریکایی‌ها در ساخت این نیروگاه‌ها و تامین سوخت مورد نیاز آنها مشارکت کنند، استقبال کرده و آن را گامی اعتمادساز از سوی آمریکا ارزیابی خواهیم کرد

·         تلاش جمهوری اسلامی معطوف به پایان درگیری‌ها در سوریه و ایجاد روند تفاهم ملی است. یقیناً آمریکا از جنگ در سوریه نفعی نخواهد برد و معتقدیم می‌تواند به حل بحران در این کشور کمک کند. دیدار ایرانیان مقیم امریکا

رییس‌جمهور در پاسخ به این سوال كه از این دست مانورها كه اکنون در خلیج فارس در حال برگزاری است، چه پیامی دریافت می‌كنید و با توجه به اخباری كه از مشاركت رژیم صهیونیستی در این مانورها حكایت دارد، آیا برای وقوع هر اتفاق و احتمالی آمادگی كافی دارید؟ تصریح كرد: برگزار كنندگان این مانور صراحتاً اعلام كردند كه مخاطب این مانور ایران نیست، اما در عین حال ما به این نكته واقف هستیم كه برخی‌ با چنین اقداماتی به دنبال قدرت‌نمایی هستند، اما به این مسائل اهمیت نداده و معتقدیم اتفاق خاصی رخ نخواهد داد

· ملت ایران هرگز در هیچ زمانی در دفاع از خود تردیدی نداشته است. همه فرهنگهای مهاجم به فرهنگ ملت ایران در دل این فرهنگ هضم و ذوب شده اند و عده ای صهیونیست بی فرهنگی که امروز ملت ایران را تهدید می کنند هرگز در معادلات ملت ایران به حساب نیامده و نمی آیند.

·ملت ایران البته در مقاطعی تحت فشار قرار گرفته و دچار ضعف شده است اما وقتی کمترین فرصتی یافته است به سرعت عقب ماندگی های خود را جبران کرده و امروز نیز در مسیر رشد و کمال به سرعت در حال پیشرفت است.

·   فرهنگ ملت ایران همواره جهانی بوده است، سنتها، تصمیمات و اندیشه ملت ایران در تمام طول تاریخ به نفع کل بشریت بوده است و بنابر برخورداری از این ویژگی ها، تنها ملتی است که ظرفیت قرار گرفتن در مصدر مدیریت جهانی را دارا بوده و رقیب اصلی کسانی است که امروز در مصدر مدیریت جهان قرار دارند.

·   رییس جمهور در پایان از همه ایرانیان خواست تا ویژگی های فرهنگی ایرانی را در خود حفظ کرده و ارتقا دهند و هر جا که هستند سفیران شایسته ای برای ترویج فرهنگ ایرانی باشند.

احمدی نژاد

در گفتگو با شبكه تلویزیونی المیادین لبنان

·رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره شرایط حساس بین‌المللی و مانور كشورهای غربی در كنار برخی كشورهای منطقه در خلیج فارس و اینكه آیا می توان از د این تحولات به راه‌حل میانه‌ای رسید، گفت:

درست است كه در بعضی از مناطق دنیا التهاباتی وجود دارد، اما امروز تحولی بزرگ‌ و زیربنایی‌تر در عرصه بین‌المللی در حال وقوع است كه همان تغییر نگاه و رویكرد ملت‌ها به مسائل جهانی و روابط مردم با یكدیگر است

·  رییس‌جمهور در پاسخ به این سوال كه از این دست مانورها كه اکنون در خلیج فارس در حال برگزاری است، چه پیامی دریافت می‌كنید و با توجه به اخباری كه از مشاركت رژیم صهیونیستی در این مانورها حكایت دارد، آیا برای وقوع هر اتفاق و احتمالی آمادگی كافی دارید؟ تصریح كرد: برگزار كنندگان این مانور صراحتاً اعلام كردند كه مخاطب این مانور ایران نیست، اما در عین حال ما به این نكته واقف هستیم كه برخی‌ با چنین اقداماتی به دنبال قدرت‌نمایی هستند، اما به این مسائل اهمیت نداده و معتقدیم اتفاق خاصی رخ نخواهد داد.

· رییس جمهور در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینكه آیا به اهانتهای صورت گرفته به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) در مجمع عمومی سازمان ملل اعتراض خواهید كرد؟ اظهار داشت: این موضوعی است كه قطعاً كشورهای زیادی درباره آن موضع گیری خواهند كرد و این در حالی است که اصل این توهینها یك شیطنت صهیونیستی بوده تا آنها بتوانند با چنین جنجال آفرینی هایی راه نجاتی برای خودشان بیابند و ایران قطعاً در مجمع عمومی سازمان ملل این حركت را محكوم كرده و خواستار آن خواهد شد تا توهین به مقدسات متوقف شود.

احمدی‌نژاد در پاسخ به اصرار خبرنگار سی‌ان‌ان درباره موضع صریح وی درباره واقعه هولوکاست، گفت: نباید به دنبال این باشید که بنده پاسخ مورد نظر شما را ارائه کنم چراکه این کار شما تفتیش عقیده است نه مصاحبه

در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان

·  احمدی‌نژاد در پاسخ به اصرار خبرنگار سی‌ان‌ان درباره موضع صریح وی درباره واقعه هولوکاست، گفت: نباید به دنبال این باشید که بنده پاسخ مورد نظر شما را ارائه کنم چراکه این کار شما تفتیش عقیده است نه مصاحبه.

· احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی در خصوص فلسطین گفت: ما خواهان محو اشغالگری، جنگ‌طلبی و کشتن زنان و کودکان هستیم و راه‌حل این مشکل را به رسمیت شناختن حق حاکمیت مردم فلسطین می‌دانیم؛ اگر فلسطین منهای اشغالگری را تصور کنید چه چیز باقی خواهد ماند؛ این حقیقت موضع جمهوری اسلامی ایران درباره فلسطین است.

·  احمدی‌نژاد در خصوص سوالی درباره اتفاقاتی که در واکنش به ساخت فیلمی موهن درباره پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهر داشت: اصولاً هر اقدامی در توهین به مقدسات محکوم است؛ توهین به پیامبران الهی را کاری زشت و مصداق نقض آزادی بیان توصیف کرد، البته واکنش به یک اقدام زشت نیز باید در فضایی انسانی و معنوی انجام شود.

·  ریس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره اصلاحات مد نظر خود در عرصه بین‌المللی با تأکید بر اینکه اصلاحات و تغییرات لزوماً به معنای تغییر رژیم‌ها نیست، بلکه تغییر در رفتارها، رویکردها و دیدگاه‌های افراد است، گفت: امروز خواست همه مردم دنیا استقرار عدالت و برخورداری از احترام و آزادی است و این خواسته‌ها در فضای گفت‌وگوی منطقی همراه با دوستی محقق خواهد شد نه با جنگ و کشتار.

احمدی نژاد

سخنرانی در نشست عالیرتبه «حاکمیت قانون»

·رییس جمهور گفت: قوانینی که متضمن تبعیض بین مردم و ملتها باشند، مقبولیت و مشروعیت پیدا نمی کنند. قانون باید یکسان اجرا شود و همه از حقوق و تکالیف برابر برخوردار باشند. امتیاز تبعیض آلود نقش موثر و تحمیلی در شورای امنیت و وتو و برخی صاحبان آن فاقد مقبولیت و مشروعیت هستند و به همین دلیل شورای امنیت از اعمال عدالت و برقراری نظم و امنیت پایدار در جهان عاجز است.

· شاهدیم که برخی صاحبان امتیاز وتو در برابر بمبهای اتمی رژیم جعلی سکوت و یا حمایت می کنند ولی همزمان مانع پیشرفت علمی ملتهای دیگر می شوند. آنان با استناد نادرست به منشور ملل متحد و با سواستفاده از آزادی در برابر اهانت به مقدسات جامعه بشری و انبیا الهی، سکوت و یا از اهانت کنندگان حمایت می کنند و آزادی دیگران را مخدوش و جرم اهانت به مقدسات و مردم را روا می دارند و همزمان سوال از یک موضوع تاریخی و یا تحقیق پیرامون آن را جرم تلقی و محققان را به زندان می افکنند.

· از طرف ملت ایران برای همکاری اعلام آمادگی می نمایم و امیدوارم با مساعی و مشارکت عمومی شاهد استقرار قوانین عادلانه و برخواسته از اراده آزاد و برابر ملتها و تامین کننده صلح و امنیت پایدار در جهان باشیم. بدون تردید با تحقق چنین امری زمینه برای استقرار عدالت کامل در جهان در پرتو حکومت صالحان و صالح کل حضرت مهدی (عج) فراهم می گردد.

در دیدار دبیر كل سازمان ملل

·   دكتر احمدی‌نژاد با تأكید بر اینكه جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود آمادگی كامل دارد، گفت: نباید كسی فریب صهیونیست‌ها را بخورد و باید شرایطی را كه به رژیم صهیونیستی اجازه می‌دهد روزانه سایر كشورها را تهدید به حمله نظامی كند، اصلاح شود و با توجه به مشكلات متعدد منطقه ما نباید مشكلات جدید ایجاد كرد.

فرآوری : عطالله باباپور

بخش سیاست تبیان


منابع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری/ خبر انلاین/ جهان نیوز