تبیان، دستیار زندگی
مشکلات و گرفتاری های شبکه         مشکلات برپایی و نصب و دسترسی درشبکه برای ایجاد یک شبکه نیاز به دو آتیم اساسی وجود دارد. سخت افزار : درمرحله اول کامپیوتر شما باید دارای سخت افزاری باشد که ارتباط...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخش نهم -  مشکلات و گرفتاری های شبکه

مشکلات برپایی و نصب و دسترسی درشبکه برای ایجاد یک شبکه نیاز به دو آتیم اساسی وجود دارد.

سخت افزار :

درمرحله اول کامپیوتر شما باید دارای سخت افزاری باشد که ارتباط بین دو کامپیوتر را امکان پذیر می سازد. نام اینسخت افزار کارت شبکه می باشد که به سیستم شما اجازه برقراری ارتباط با دیگرسیستم ها را می دهد. چندین نوع مختلف از کارت های شبکه وجود دارند .

در صورتی که این کارت درسیستم شما نصب شده باشد می توانید در پوشه Network Connection موجود در Control Panel به آن دسترسی یابید  که با نام Local Area Connection نمایان می شود. درصورتی که این آیکون را مشاهده نمی کنید یا سیستم شما فاقد کارت شبکه است یا به درستی درسیستم تان نصب نشده است.

نرم افزار:

کامپیوتر شما باید نرم افزار صحیحی داشته باشد تا به کامپیوتر امکان مانور درشبکه را بدهد . نگران این موضوع نباشید چون این نرم افزار از قبل در ویندوز XP درنظر گرفته شده است و نیازبه خریدن چیزی نیست.

من قادر به برپایی شبکه خود نیستم

علت:

در صورتی که کارت شبکه شما به درستی نصب شده باشد، برپایی شبکه در ویندوز XP بسیار آسان است . مطمئن شوید که درNetwork Connection موجود درControl Panel گزینه Local Area Connection وجود دارد ودر دسترس است. در صورت وجود آن کارت شبکه نصب شده است و آماده برپایی شبکه هستید . درغیر این صورت اسناد مربوط به کارت شبکه را مطالعه کرده  یا با سایت وب سازنده آن تماس بگیرید.

این پیام ممکن است به دلایل زیر بروز کند:

-ارتباط شما با اینترنت برقرار نیست ( مودم قطع است  یا برخی ایرادات دیگر)

-صفحه وب درخواست شده بصورت Offline است  یا از محل خود جابجا شده است .

-ترافیک سنگین دراینترنت سبب بروز چنین مشکلی شده است .

-آدرس را اشتباه وارد کرده اید و یا چنین آدرسی وجود ندارد.

راه حل:

برای حل این مشکل ها از مراحل زیر پیروی کنید:

1- مطمئن شوید که ارتباط شما با اینترنت بر قرار است . درصورتی که می توانید صفحات دیگری را مشاهده کنید ارتباط شما برقراراست در غیر این صورت به مرحله بعد مراجعه کنید.

2- آدرس وارد شده در نوار آدرس را بررسی کنید تا از درستی آن اطمینان حاصل کنید سپس دکمه Refresh موجود در نوار ابزار را کلیک کنید .

3- درغیراین حالت بهتر است مجدداً و در آینده صفحه را ملاحظه کنید، زیرا احتمالاً صفحه در حال حاضر دردسترس نمی باشد.