تبیان، دستیار زندگی
ت و گرفتارهای استفاده از اینترنت مشکلات موجود در دیواره های آتش (ICF) ویندوز XP ازدیواره آتش جدیدی پشتیبانی می کند. دیواره های آتش عموماً بصورت سخت افزار یا نرم افزاری هستند که از کامپیوتر شما در مقابل حملات اینترنتی هکرها مح...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخش هفتم - مشکلات و گرفتارهای استفاده از اینترنت

اینترنت

مشکلات موجود در دیواره های آتش (ICF)

ویندوز XP ازدیواره آتش جدیدی پشتیبانی می کند. دیواره های آتش عموماً بصورت سخت افزار یا نرم افزاری هستند که از کامپیوتر شما در مقابل حملات اینترنتی هکرها محافظت می کنند. اما عموماً آنها برای شبکه ها و شرکت های بزرگ استفاده می شوند. با توجه به نیازهای کامپیوترهای شخصی امروزه دیواره های آتش خانگی طراحی شده و در نظر گرفته شده اند.

اطلاعات در اینترنت بصورت بسته های کوچک پخش می شوند و هنگام ورود به سیستم شما جمع بندی می شوند و بصورت داده هایی همچون صفحات یا سایتهای وب تبدیل می شوند. ICF این بسته ها را جدا سازی می کند و تعیین می کند که آیا بسته ها اجازه ورود دارند یا خیر.ICF یک Log داخلی از درخواست شما را نگه دار می کند. برای مثال ، اگر در مرور گروب خود آدرس www.tebyan.net را وارد می کنید ، یک درخواست از طرف شما به صفحه وب مربوطه فرستاده می شود. ICF این درخواست را در جداول خود نگه داری می کند . هنگامیکه بسته های کوچک tebyan.net رسیدند، ICF تعیین می کند که آیا شما آنها را درخواست کرده بودید یا خیر و آیا اجازه ورود دارند واز ورود هرچیزی که شما در خواست نکرده اید، ممانعت بعمل می آورد.

البته شرکت های دیگری هم هستند که اقدام به تهیه دیواره های آتش جهت استفاده های خانگی کرده اند.

دیواره های آتش از ضد ویروس ها پشتیبانی نمی کنند و برای جلوگیری از ورود ویروس ها باید از برنامه های ضد ویروس استفاده کنید.

فرمان Ping دریک کامپیوتردارای ICF کار نمی کند


علت:

فرمان Ping یک آزمایش برقراری ارتباط شبکه ای است که می توانید از آن برای مشاهده ارتباط کامپیوترتان به سیستم دیگری استفاده کنید. در صورتی که سعی در Ping کردن یک کامپیوتر دارای دیواره آتش کنید، این آزمایش با شکست مواجه می شود. چون این درخواست از آن سیستم فرستاده نشده بود. در صورتی که مایل هستید امکان Ping کردن درسیستم تان فعال باشد و درعین حال دیواره آتش نیز غیر فعال نشود. می توانید از راه حل ارائه شده در زیر استفاده کنید .


راه حل:

برای امکان Ping کردن ازمراحل زیر پیروی کنید:

1- گرینه Start / Connect to / Show all Connections را انتخاب کنید.

2- ارتباط مورد نظرتان را که دارای دیواره آتش است راست کلیک کرد  و Properties را انتخاب کنید.

3- دکمه Settings را که در پائین صفحه قراردارد انتخاب کنید و سپس زبانه ICMP را انتخاب نمایید.

4- در زبانه ICMP ، گزینه AII OW In Coming Echo Request را فعال کرده و OK را کلیک کنید. دراین حالت سیستم تان به پیام های Ping ارسالی از سوی دیگر کاربران پاسخ می دهد.

درصورتی که سیستم تان در یک شبکه داخلی قرار دارد، هرگز دیواره آتشمربوط به کارت شبکهخودرا دربدون هماهنگی با مدیر شبکهفعال نکنید. این کار دیگر کار بران را از برقراری ارتباط با سیستمتان ممانعت می کند.