تبیان، دستیار زندگی
ت و گرفتارهای استفاده از اینترنت مشکلات مربوطه به استفاده از مودم از مورم ها برای تبدیل و مدوله کردن داده ها استفاده می شود. به این معنی که مودم ها ارتباطات دیجیتالی ارسالی از کامپیوتر را گرفته و به امواج آنالوگ تبدیل کرده تا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخش هفتم - مشکلات و گرفتارهای استفاده از اینترنت

اینترنت

مشکلات مربوطه به استفاده از مودم

از مورم ها برای تبدیل و مدوله کردن داده ها استفاده می شود. به این معنی که مودم ها ارتباطات دیجیتالی ارسالی از کامپیوتر را گرفته و به امواج آنالوگ تبدیل کرده تا درخطوط تلفن قابل انتقال وجابجایی باشند. درصورتی که از مودمی استفاده می کنید که ویندوز XP از آن پشتیبانی می کند، بطور اتوماتیک مودم شما نصب وساختار بندی خواهد شد. البته ممکن است برنامه راه اندازی از طرف شرکت سازنده نیز دراختیار شما قرار گرفته باشد که می توانید از طریق آن نیز اقدام به نصب مورم کنید.

بعد از مدت زمان معینی مودم من ارتباط را قطع می کند

علت:

ویژگی Disconnected If Idle هم در ساختار بندی مودم و هم درساختاربندی ارتباط کار می کند. در صورتی که مودم شما بعد از مدتی بلا استفاده بودن ارتباط اینترنت دچار وقفه شده و قطع می شود و مایلید تا این عملکرد را تغییر دهید، ابتدا مشخصات ارتباطی را بررسی کنید، اگر Disconnect در آن تعیین نشده است ، تنظیمات مربوط به مودم را بررسی کنید.


راه حل:

برای بررسی تنظیمات مودم از مراحل زیرپیروی کنید:

1- گزینه Start / control Panel /Phone and Modem Options را انتخاب کنید.

2- زبانه Modem را انتخاب کنید مودم مورد نظرتان را از لیست انتخاب کنید و Properties را کلیک کنید.

3- زبانه Advanced را کلیک کنید. سپس دکمه Change Default Preference را انتخاب کنید.

4- در زبانه Genera گزینهDisconnected a call if Idle For Moreرا غیر فعال کنید. یا مقدار آن را به شکل مورد نظرتان تغییر دهید. OK را کلیک کنید. مجدداً OK را کلیک کنید.