تبیان، دستیار زندگی
ت و گرفتارهای استفاده از اینترنت مشکلات موجود در ارتباطهای اینترنتی برای برقراری ارتباط به اینترنت به سه عامل نیاز دارید: 1- ارتباط فیزیکی : برای انجام این کار به یک قطعه سخت افزاری با نام مودم نیاز دارید. البته دستگاههای دیگ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخش هفتم - مشکلات و گرفتارهای استفاده از اینترنت


مشکلات موجود در ارتباطهای اینترنتی

برای برقراری ارتباط به اینترنت به سه عامل نیاز دارید:


1- ارتباط فیزیکی :

برای انجام این کار به یک قطعه سخت افزاری با نام مودم نیاز دارید. البته دستگاههای دیگری برای برقراری ارتباط های پر سرعت همچون مودمهایDSL، ارتباط های کابلی یا دیش های ماهواره ای نیز وجود دارند.


2- ساختاربندی ارتباط :

در این ساختار بندی به کامپیوتر می گوئید که چگونه با سخت افزار ارتباط برقرار کند. تعیین شماره شناسایی و رمز عبور در این مرحله صورت می گیرد.


3- نرم افزار جهت کار دراینترنت:

برای این کار نیاز به استفاده از برنامه هایی دراید که با عنوان مرورگر یاBrowser از آنها نام برده می شود. برنامه ای با عنوان Internet Explorer( اینترنت اکسپلورر) ایجاد شده که به کاربران امکان مشاهده صفحات مختلف اینترنتی را می دهد.

من نمی دانم چگونه کامپیوتر را برای برقراری ارتباط با اینترنت تنظیم کنم


علت:

ارتباط های اینترنتی می توانند از طریق یک ویزارد ایجاد شوند. برای این کار می توانید گزینهStart /Control Panel / Network Connetctions را انتخاب کنید. گزینه ای با نامCreat a new connection در پنجرهNetwork Tools وجود دارد. آن را کلیک کنید. تا ویزارد مربوط به برقراری ارتباط با اینترن تنمایان شود.

در صورتی که از شیوهClassic درControl Panel استفاده نمی کنید گزینهClassic View را که در پنجره سمت چپContro; Panel قرار دارد انتخاب کنید.


راه حل:

برای استفاده ازNetwork Connection Wizard از مراحل زیر پیروی کنید:

1- گزینهStart /Control Panel/ Network Connections را انتخاب کنید.  و در پنجرهNetwork Tasks لینک Create New Connection را انتخاب نمائید.

همچنین می توان از طریق منویSatrt /Accessories/Communications/New Connection Wizard نیز به ویزارد مزبور دسترسی پیدا کنید.

2- پنجرهNew Connection Wizard Welcom نمایان می شود. گزینهNext را کلیک کنید.

3- در پنجره Net work Connection Type ( همانند شکل ) دکمه رادیویی Connect to the Internet را انتخاب کرده و Next را کلیک کنید.

4- در پنجره Getting Ready ( همانند شکل ) می توانید لیستی از شرکت های خارجیISP که امکان برقراری ار تباط با اینترنت را برای شما فراهم می کنند انتخاب کنید. گزینه Setup My Connection manually را انتخاب کرده و خودتان اقدام به تعریف مشخصات یک ISP خدمات دهنده کنید. ( همانند شکل)

5- در پنجره Internet Connection ( همانند شکل ) نوع ارتباطی که مورد استفاده شما قرار می گیرد را انتخاب کنید. همانند dial – UP برای استفاده در مودم ها ، Broad band برای استفاده در ارتباطهای با پهنای باند بالا.

گزینه Connect asing a dial up Modem را انتخاب کنید و گزینه Next را انتخاب نمائید.

6- یک نام برای ارتباط خود وارد کنید. این نام هر چیزی می تواند باشد. Next را کلیک کنید.

7- درپنجره Phone Number شماره تلفن مورد نظر جهت بر قراری تماس تلفنی کامپیوتر با ISP خدمات دهنده را وارد کنید.

8- در پنجره Internet Information Accoant ( همانند شکل ) نام کاربری و رمز عبور ارائه شده از سوی ISP را وارد کنید. رمز عبور را باید دوبار و در کادرهای Password و Confirm Password وارد شود. دو کادرمقابله ای نیز در پایین این پنجره وجود دارند.

اولین گزینه به هر شخصی که از کامپیوتر شما استفاده می کند امکان برقراری به اینترنت باهمان نام کاربری و رمز عبور شما می دهد. درصورتی که در منزل هستید و یا در ادارات کوچکی کار می کنید که چند نفر بطور مشترک از اینترنت استفاده می کنند می توانید آن را فعال کنید.

با فعال کردن گزینه دوم ، تنظیمات مزبور بعنوان انتخاب پیش فرض تعیین می شوند و هر بار که سعی در برقراری اینترنت می کنید ، در صورت وجود چندین نام کار بری و رمز عبور از این تنظیمات برای اتصال استفاده می شود.

پس از انجام تغییرات مورد نظر Next را کلیک کنید.

9- Finish را کلیک کنید. ارتباط جدید اکنون در پوشه Network Connection دیده می شود همچنین پنجره Connection ( همانند شکل ) نمایان می شود که می توانید از آن استفاده کنید .