تبیان، دستیار زندگی
سعید تاجیک فرد هتاک به فائزه هاشمی که حکمش سال گذشته صادر و ابلاغ شد پس از گذشت 200 روز بازداشت شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازداشت به دلیل هتاکی به فائزه


سعید تاجیک فرد هتاک به فائزه هاشمی که حکمش سال گذشته صادر و ابلاغ شد پس از گذشت 200 روز بازداشت شد.
فائزه هاشمی

عباس جعفری دولت آبادی در فروردین ماه سال 90 اعلام کرد سعید تاجیک به دلیل هتاکی به فائزه هاشمی قبل از عید بازداشت شد و در ملاقاتی که خودم با او داشتم اظهار ندامت کرد و اعلام کرد که با توجه به اظهارات مقام معظم رهبری از اقدام خود پشیمان شده و اظهار ندامتش موجب شد تا وی را آزاد کنیم

وی افزود: جای تعجب دارد که پس از آزادی باز هم حرفهایی را تکرار کرده است و باز هم اهانت کرده است برای همین دوباره این شخص بازداشت شد. در مورد شخصی که از صحنه فحاشی فیلم گرفته بود هم باید بگویم این فرد قبل از عید بازداشت شده و هنوز آزاد نشده است و کار تحقیقاتی همچنان ادامه دارد.

گفته های دادستان تهران در حالی است که تاجیک پس از مدتی به قید وثیقه آزاد شد و در تاریخ 2 اسفند ماه سال 90 دادگاه با شکایت فائزه هاشمی حکم بازداشت و محکومیت وی را صادر کرد. ولی هیچگونه اقدامی برای بازداشت و زندانی کردن این متهم انجام نشد.

در حکم دادگاه آمده است: در خصوص اعتراض و تجدیدنظر خواهی آقای سعید تاجیک فرزند حسین از دادنامه شماره 1220 مورخ 27/9/90 صادره از شعبه 1089 دادگاه عمومی جزایی تهران که به موجب آن نامبرده به اتهام توهین و فحاشی و استعمال الفاظ رکیک به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عضو خبرگان رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و ایجاد مزاحمت نسبت به فائزه هاشمی با استعمال الفاظ رکیک و توهین و فحاشی در حرم عبدالعظیم(ع) شهر ری و اماکن اطراف آن که بابت توهین به آیت‌الله هاشمی به تحمل 4 ماه حبس تعزیری و از بابت مزاحمت بانوان (برای فائزه هاشمی) به تحمل 4 ماه حبس و 50 ضربه شلاق تعزیری محکومیت یافته است.

خصوص اعتراض و تجدیدنظر خواهی آقای سعید تاجیک فرزند حسین از دادنامه شماره 1220 مورخ 27/9/90 صادره از شعبه 1089 دادگاه عمومی جزایی تهران که به موجب آن نامبرده به اتهام توهین و فحاشی و استعمال الفاظ رکیک به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عضو خبرگان رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و ایجاد مزاحمت نسبت به فائزه هاشمی با استعمال الفاظ رکیک و توهین و فحاشی در حرم عبدالعظیم(ع) شهر ری و اماکن اطراف آن که بابت توهین به آیت‌الله هاشمی به تحمل 4 ماه حبس تعزیری و از بابت مزاحمت بانوان (برای فائزه هاشمی) به تحمل 4 ماه حبس و 50 ضربه شلاق تعزیری محکومیت یافته است

با ملاحظه محتویات پرونده و لایحه اعتراضیه تجدیدنظر خواه و اینکه از ناحیه ایشان ایراد و اشکال موجه و موثری که مسابق شقوق مندرج در ماده 240 قانون آئین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری سبب بی‌اعتباری و در نتیجه نقض دادنامه صادره و رسیدگی بیشتر را فراهم نماید، مطرح نگردیده است. عمده مطالب آورده شده در لایحه اعتراضیه تکرار مطالب بدوی است بنابراین دادنامه بدوی از نظر رعایت اصول و تشریفات دادرسی و مبانی استدلال خالی از ایاد و نقص قانونی است. لذا دادگاه مستنداً به بند الف از ماده 257 قانون مارالذکر ضمن رد تجدید نظرخواهی به عمل آمده دادنامه معترض عنه را عینا تایید می‌نماید. رای صادره به استناد ماده 248 همین قانون قطعی است.

یک منبع آگاه در دادستان تهران اعلام کرد: سعید تاجیک دقایقی قبل برای اجرای حکم دادگاه دستگیر شد.

بخش حقوق تبیان

منبع : مهر