تبیان، دستیار زندگی
آیا لپ‌تاپی که تنها ظرف 2 ساعت باتری‌اش خالی شود اصلاً به درد می‌خورد؟ معلوم است که نه. ماندگاری مناسب باتری در استفاده‌های مداوم، یکی از مهم‌ترین موارد مؤثر بر تصمیم‌گیری حین خرید لپ‌تاپ است. در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا با...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

10 لپ‌تاپ با ماندگاری باتری بالاتر از 7 ساعت


آیا لپ‌تاپی که تنها ظرف 2 ساعت باتری‌اش خالی شود اصلاً به درد می‌خورد؟ معلوم است که نه. ماندگاری مناسب باتری در استفاده‌های مداوم، یکی از مهم‌ترین موارد مۆثر بر تصمیم‌گیری حین خرید لپ‌تاپ است. در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا با 10 نوت‌بوک که باتری آنها ماندگاری زیادی دارد آشنا شوید.

10 لپ‌تاپ با ماندگاری باتری بالاتر از 7 ساعت

تست باتری که برای این رتبه‌بندی مورد استفاده قرار گرفته، «مرور پیوسته وب با وای-فای روشن» بوده و باتری تمام این لپ‌تاپ‌ها، حداقل 7 ساعت دوام آورده.

Lenovo ThinkPad X230

10 لپ‌تاپ با ماندگاری باتری بالاتر از 7 ساعت

این لپ‌تاپ را آگهی تمام قدی در نظر بگیرید برای لپ‌تاپ‌هایی با باتری‌های انتخابی مختلف. این 12 اینچی فوق سبک با یک باتری 6 سلولی 7 ساعت دوام می‌آورد، ولی باتری 9 سلولی آن که جداگانه به فروش می‌رسد طول عمری بالاتر از 12 ساعت را رقم می‌زند. و اگر این هم کافی نیست، جناب X230 با یک باتری ورقه‌ای (sheet-battery) که در کنار باتری 9 سلولی قابل نصب است، 20 ساعت بدون وقفه برای شما کار خواهد کرد.

Lenovo ThinkPad T430 

10 لپ‌تاپ با ماندگاری باتری بالاتر از 7 ساعت

در رده دوم هم لپ‌تاپی از Lenovo قرار دارد، یعنی T430 که با پرداخت 50 دلار اضافه می‌توانید یک باتری 9 سلولی برای آن تهیه کنید. چیزی که بیش از همه آدم را ترغیب به این کار می‌کند کیبورد فوق‌العاده عالی این لپ‌تاپ است. کیبوردی آنقدر راحت که وقتی روز تمام شود، باز هم دلتان می‌خواهد کمی با آن کار کنید. و با باتری 9 سلولی می‌توانید 13 ساعت و 25 دقیقه بدون نگرانی از این لپ‌تاپ لذت ببرید.

Lenovo ThinkPad Carbon X1 

10 لپ‌تاپ با ماندگاری باتری بالاتر از 7 ساعت

قیمت Carbon X1 از 1249 دلار شروع می‌شود و مشخصات بسیار خوبی هم دارد؛ پردازنده Core i5، بدنه ساخته شده از کربن، نمایشگر 14 اینچی با رزولوشن 1600 در 900 که رنگ سفید آن از نمایشگر مک‌بوک ایر هم روشن‌تر است. ولی اینها چندان با ارزش نمی‌بود اگر باتری داخلی این دستگاه شما را برای استفاده 7 ساعت و 45 دقیقه‌ای مداوم پشتیبانی نمی‌کرد.

Dell Latitude E6430 

10 لپ‌تاپ با ماندگاری باتری بالاتر از 7 ساعت

اگر خواستید یک نوت‌بوک 14 اینچی با باتری ماندگار خریداری کنید، این محصول Dell انتخاب ویژه‌ای است. این پیشنهاد نه فقط به خاطر بهرمندی ساختار فلزی آن از استیل در لولاها و کروم و آلیاژ منیزیوم در بدنه است، بلکه به خاطر کیبورد مقاوم در برابر مایعات، و مقاومت بی‌نظیر دستگاه در برابر گرما، گرد و خاک و سقوط است. برای خرید باتری 9 سلولی این لپ‌تاپ که ماندگاری 10 ساعت و 37 دقیقه را برای شما به ارمغان می‌آورد، بایستی 79 دلار اضافه پرداخت کنید ولی واقعاً ارزشش را دارد.

Sony VAIO SE 

10 لپ‌تاپ با ماندگاری باتری بالاتر از 7 ساعت

درست است که برای خرید باتری ورقه‌ای اضافه برای این لپ‌تاپ 929 دلاری باید 150 دلار اضافه بپردازید که تازه حدود 600 گرم هم به وزن دستگاه خواهد افزود، ولی ماندگاری 10 ساعت و 35 دقیقه‌ای که در ازای اینها به دست می‌آورید، ارزشش را دارد. این باتری به شما امکان خواهد داد تا بدون نیاز به پریز برق، ساعت‌ها فیلم و ویدیو را بر روی نمایشگر Full HD این لپ‌تاپ تماشا کنید.

Dell XPS 14 

10 لپ‌تاپ با ماندگاری باتری بالاتر از 7 ساعت

یکی از عضلانی‌ترین اولترابوک‌های بازار را ملاقات کنید. XPS 14 با وزنی نزدیک 2.5 کیلوگرم حدود 1 کیلو از دیگر اولترابوک‌ها سنگین‌تر است ولی گاهی وزن بیشتر، ارزش قابلیت‌های اضافه را دارد که در اینجا چیزی نیست جز یک باتری 64 واتی که طول عمری معادل 8 ساعت و 17 دقیقه را برای این لپ‌تاپ 14 اینچی رقم می‌زند که از اکثر رقبایش بیشتر است.

مک‌بوک ایر 2012 

10 لپ‌تاپ با ماندگاری باتری بالاتر از 7 ساعت

مک‌بوک ایر اپل مدام بهتر و بهتر می‌شود. در مدل 2012 آن، نه تنها ماندگاری باتری به 8 ساعت و 10 دقیقه رسیده بلکه پورت‌های USB 3.0 و پردازنده و گرافیک بهتر هم از راه رسیده‌اند، و تازه همه اینها با 100 دلار کاهش قیمت نسبت به مدل 2011 عرضه می‌شود.

مک‌بوک پرو رتینا از اپل 

10 لپ‌تاپ با ماندگاری باتری بالاتر از 7 ساعت

وقتی یک لپ‌تاپ از نمایشگری با رزولوشن 2880 در 1800 پیکسل، یعنی چیزی بیش از 5 میلیون پیکسل در قالب یک پنل 15 اینچی برخوردار است قاعدتاً نباید از آن انتظار داشت که ماندگاری باتری بالایی داشته باشد. اما وقتی آرم اپل روی این لپ‌تاپ باشد، شک کردن در مورد باتری کار درستی نیست. چون طول عمر مناسب لپ‌تاپ‌های اپل همیشه یکی از ویژگی‌های برجسته و تبلیغاتی آنها بوده است.

ماندگاری مناسب باتری در استفاده‌های مداوم، یکی از مهم‌ترین موارد مۆثر بر تصمیم‌گیری حین خرید لپ‌تاپ است

در اینجا نیز برای رقم زدن یک ماندگاری بالا در حدود 8 ساعت، اپل اولاً تمام بخش‌های مکانیکی، یعنی درایو نوری و هارد دیسک را حذف کرده و از FLASH برای ذخیره‌سازی اطلاعات بهره جسته. در ثانی یک باتری غول‌پیکر 95 واتی را در دل این دستگاه جای داده تا نمایشگر رتینای این مک‌بوک پرو تشنگی نکشد.

Toshiba Portege R835 

10 لپ‌تاپ با ماندگاری باتری بالاتر از 7 ساعت

هر چند این دستگاه باریک‌ترین لپ‌تاپ بازار در رده ultraportable نیست، ولی قابلیت‌ها و توان مورد نیاز برای هر کاربر حرفه‌ای که نیازمند یک لپ‌تاپ مناسب برای کار در سفر است را در خود جای داده. در ازای 799 دلار، شما از لپ‌تاپی با پردازنده Core i5 ، چهار گیگابایت رم، هارد دیسک 640 گیگابایتی، و یک باتری خوب که در تست 7 ساعت و 35 دقیقه دوام آورده برخوردار خواهید شد.

Acer Aspire TimelineU M5-581TG-6666 

10 لپ‌تاپ با ماندگاری باتری بالاتر از 7 ساعت

اگر دنبال یک کامپیوتر شخصی باریک، قوی، و با باتری خوب می‌گردید، این لپ‌تاپ Acer بسیار دندان‌گیر است. یک نمایشگر 15.6 اینچی، پردازنده کم‌مصرف Core i5 ، شش گیگابایت رم، هارد دیسک 500 گیگابایتی و گرافیک Nvidia GT 640M LE که کمک می‌کند تا این لپ‌تاپ در رقابت گرافیکی با امتیاز بالا برند شود. و در کنار اینها، یک باتری خیلی خوب که 7 ساعت و 29 دقیقه شما را همراهی خواهد کرد.

بخش دانش و زندگی تبیان

منبع: narenji