تبیان، دستیار زندگی
یکی دیگر از چهره های درخشان جبهه های نبرد حق علیه باطل، شهید بزرگوار، مرتضی شادلو، مسؤول پشتیبانی و مهندسی جنگ جهادسازندگی استان سمنان ، مستقر در سردشت است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهیدجهاد سازندگی،شهید مرتضی شادلو


یکی دیگر از چهره های درخشان جبهه های نبرد حق علیه باطل، شهید بزرگوار، مرتضی شادلو، مسۆول پشتیبانی و مهندسی جنگ جهادسازندگی استان سمنان ، مستقر در سردشت است.

،شهید مرتضی شادلو

شهید شادلو پس از آغاز جنگ تحمیلی، درسال 1360به عضویت جهادسازندگی گرمسار درآمد؛ و داوطلبانه برای شرکت مستقیم در جبهه حق علیه باطل به مناطق عملیاتی جنوب شتافت.ابتدا به ستاد پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی رفت؛ و به عنوان راننده ی آمبولانس و سپس راننده ی لودر در واحد مهندسی ستاد پشتیبانی مناطق جنگی جنوب، به خدمت مشغول شد.در عملیات آزادسازی سوسنگرد،همچنین طریق القدس و فتح المبین، حضوری مستقیم وفعال داشت. به سبب شهامت ، ایثارگری و لیاقتی که از خود نشان داد،در عملیات برون مرزی رمضان و مسلم بن عقیل،مسۆولیت یکی از محورهای عملیات به وی سپرده شد.

شهید شادلو در پاییز 1361 به همراه جهادگران ستاد پشتیبانی استان سمنان برای تشکیل ستاد پشتیبانی حمزه، سیدالشهدا(ع) در مناطق عملیاتی شمال غرب کردستان و آذربایجان غربی ،عازم شد.این گروه پس از جابه جایی، در اولین فرصت با توجه به شرایط سخت زمستانی و وجود برف و یخبندان، به احداث دژ و جاده ای بین صائین دژ و بوکان پرداختند . به سبب توانایی ها و مدیریت کامل، مسۆولیت پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی استان سمنان در صائین دژ به وی واگذار شد. با تلاش شبانه روزی وی و دیگر برادران ایثارگر جهادسازندگی پس از سالیان دراز، اولین پل بشکه یی بر رودخانه نصب و همچنین عملیات احداث جاده ی 40کیلومتری صائین دژـ بوکان نیز همزمان آغاز شد.

شهید شادلو با توجه به مسۆولیت سنگینی که در آن منطقه داشت، فرماندهی گروه ضربت ستاد پشتیبانی حمزه، سیدالشهدا(ع) را نیز در کلیه ی مناطق به عهده گرفت . با آغاز عملیات پیروزمندانه ی «خیبر» در اسفند ماه 1362به عنوان مسۆول اولین گروه مهندسی ـ پشتیبانی جنگ به جزایر مجنون وارد شد و در شرایطی سخت به رفع پاتک های مذبوحانه ی ارتش بعثی عراق و احداث جاده ی 14کیلومتری سیدالشهدا(ع) از سمت جزیره پرداخت. وی در یکی از بمباران های شیمیایی هواییماهای عراق مجروح شد؛ و مدتی در بیمارستان اهواز بستری بود؛ اما، دوباره به محل خدمتش در صائین دژ بازگشت و فعالیت خود را کماکان ادامه داد.

شهید شادلو در پاییز 1361 به همراه جهادگران ستاد پشتیبانی استان سمنان برای تشکیل ستاد پشتیبانی حمزه، سیدالشهدا(ع) در مناطق عملیاتی شمال غرب کردستان و آذربایجان غربی ،عازم شد.این گروه پس از جابه جایی، در اولین فرصت با توجه به شرایط سخت زمستانی و وجود برف و یخبندان، به احداث دژ و جاده ای بین صائین دژ و بوکان پرداختند .

پس از پایان فعالیت های پشتیبانی جنگ استان سمنان در صائین دژ سرانجام این ستاد به منطقه ی مرزی سردشت منتقل شد. شهید شادلو در ادامه ی تلاش بی امانش برای سرکوبی ایادی خائن و وابسته به شرق و غرب سردشت، در تاریخ 23/11/1363 بر اثر انفجار مین دعوت حق را لبیک گفت و به فیض بزرگ شهادت نائل آمد.

وزیر جهادسازندگی وقت ، مهندس زنگنه، در مراسم تشییع پیکر پاک این سردار رشید اسلام ، گفت : « انقلاب ما، برای استعدادهای نهفته ی جوانان، حکم کوره ای را داشت که آنها را آبدیده کرد؛ این شهدانی که ما، امروز به خاک می سپاریم ، استعدادهای شکوفای ملت ما بودند؛ که رشد کردند. مگر شهید شادلو که بود؟ کسی که در اول جنـگ راننده ی لودر و بلدوزر بود و بعد رشد کرد و فرمانده مهندسی جنگ شد. اگر ما، توانسته ایم شش سال در مقابل ابرقدرت ها مقاومت کنیم ، به خاطر این خون های پاک است.»

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: ساجد