تبیان، دستیار زندگی
آموزش به دانش آموزان برای کاهش بلایای طبیعی یکی از راه حل ها است .در پروژه NDYS اهمیت زندگی بشر و آمادگی برای حوادث طبیعی آموزش داده می شود.به این منظور با توجه به تجربه حوادث مختلف، دانش و اطلاعات مختلف به منظور کاهش تاثیر بلایای طبیعی در هر کشور....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زهرا انصاری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انجمن جوانان بلایای طبیعی

(The Natural Disaster Youth Summit (NDYS

انجمن جوانان بلایای طبیعی

بلایای طبیعی بسیاری مانند زلزله، سیل،طوفان، سونامی و ... در جهان رخ داده است. این بلایا همان طور که از نام شان مشخص است طبیعی هستند و گریز ناپذیر. به دلیل نا آگاهی و آماده نبودن انسان ها، خسارت های بزرگی به مردم محل فاجعه  وارد می شود، اما مردم آگاهی زیادی قبل از وقوع حادثه ندارد. همه ما به یاد داریم فاجعه زلزله های رودبار، بم و اخیرا آذربایجان را. آموزش به دانش آموزان برای کاهش بلایای طبیعی و آگاهی دادن به آن ها یکی از راه حل های کاهش خسارت ها است. دانش آموزان نیاز به آموزش مهارت های  لازم برای حال و آینده دارند.

به اشتراک گذاری دانش و اطلاعات، می تواند ازخسارت های  بلایای طبیعی آینده جلوگیری  کند. تلاش های مداوم تجربه ما را به نسل بعدی انتقال خواهد داد.

انجمن جوانان بلایای طبیعی

انجمن جوانان بلایای طبیعی  (NDYS)  ابتدا یکی از پروژه های شبکه بین المللی iEARN بود ،اما از سال 2005 کنفرانس مستقلی در هیوگو ژاپن برگزار کرد و به صورت جداگانه شروع به کار کرد. در این پروژه دانش آموزان با همکاری یکدیگر یاد می گیرند چگونه با استفاده از ابزار ICT  اثرات ناشی از بلایای طبیعی را کاهش دهند.

این پروژه اهمیت زندگی بشر و آمادگی برای حوادث طبیعی آموزش می دهد. به این منظور با توجه به تجربه حوادث مختلف، دانش و اطلاعات مختلف به منظور کاهش تاثیر بلایای طبیعی در هر کشور اقدام می شود.

انجمن جوانان بلایای طبیعی

هدف نهایی این است

"ایجاد محل زندگی امن برای تمام کسانی که در این سیاره زندگی می کند " .

اقدامات کودکان  باعث  افزایش آگاهی خانواده ها، مدارس و جوامع محلی نسبت به بلایای طبیعی در سراسر جهان خواهد شد .

هدف اصلی از ارتباطات  بین المللی  در آموزش، درک فرهنگ های مختلف است. اما هدف مهم تر بالا بردن سطح آگاهی هر انسان  به عنوان یک شهروند جهانی از فرهنگ های مختلف و مردم در مناطق مختلف  جهان است.

جهانی شدن گریز ناپذیر است چون بسیاری از مشکلات در داخل کشور حل نمی شود. بنابراین افرادی زیادی  که دید جهانی داشته باشند مورد نیاز هستند. یادگیری نقش مهمی در مبادلات بین المللی دارد .

این انجمن هر ساله گردهمایی دارد. در بسیاری از این کنفرانس ها دانش آموزان ایرانی هم شرکت کرده اند.

انجمن جوانان بلایای طبیعی

کنفرانس های سالانه زیر تا به حال برگزار شده است :

Kaohsung, Taiwan 2006

Aichi, Japan 2007

Trinidad and Tobago 2008

Kaohsung, Taiwan 2009, Bursa,

Turkey 2010

Kaohsung, Taiwan 2011

این کنفرانس فرصتی خواهد بود برای گسترش شبکه ای از ارتباطات بین المللی، گفت و گو  و آموزش در مورد بلایای طبیعی و آموزش مدیریت بحران ناشی از آن ها . این پروژه ابتکار عملی برای  سازمان های جامعه مدنی ، مدارس، گروه های داوطلب و  تمام ذینفعان است تا اطمینان حاصل شود که کاهش خطر بلایای طبیعی به عنوان یک اولویت ملی و محلی  مطرح است.

موضوع های کاری

انجمن جوانان بلایای طبیعی
انجمن جوانان بلایای طبیعیتوسعه شبکه جهانی پیشگیری از فاجعه

انجمن جوانان بلایای طبیعیآموزش  کاهش حوادث، بهبود و جبران خسارت

انجمن جوانان بلایای طبیعیتهیه نقشه ایمن مدرسه و محیط اطراف

انجمن جوانان بلایای طبیعیتهیه کیف ایمنی مخصوص مواقع اضطراری

مطالب مرتبط :

موضوع های NDYS

سلسله مقاله های معرفی سازمان ها و سایت های بین المللی 

پیوند ها :

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه: زهرا انصاری

تنظیم: نسرین صادقی