تبیان، دستیار زندگی
ت و گرفتارهای DISK ها مشکلات مربوط به Hard Disk ها هر کامپیوتری حداقل دارای یک Hard است . این Hard در داخل سیستم قرار دارد و درست مشابه یک Floppy بزرگ عمل می کند. به محض اجرای دستور ذخیره داده ها بر روی Hard نوشته می شوند و ه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخش پنجم - مشکلات و گرفتارهای DISK ها

مشکلات مربوط به Hard Disk ها

علوم کامپیوتر

هر کامپیوتری حداقل دارای یک Hard است . این Hard در داخل سیستم قرار دارد و درست مشابه یک Floppy بزرگ عمل می کند. به محض اجرای دستور ذخیره داده ها بر روی Hard نوشته می شوند و هر زمان که داده ها را باز کرده ، هوانده یا مشاهده می کنید، فایل ها از Hard خوانده می شوند.

دیسک ها به بخش هایی تقسیم می شوند که داده ها در آنها نوشته یا خوانده می شوند. ساختار بندی دیسک در ویندزو XP با سیستم فایلی خاصی است که بتواند داده ها را بر روی Hard نوشته و از آن بخواند .

سیستم های فایلی که XP از آن پشتیبانی می کند عبارتند از :

(NTFS(New Technology File System: سیستم تکنولوژی جدید فایل که در ویندوز NT پایه گذاری شد به سیستم فایلی انتخابی ویندوز XP است . این سیستم بهترین قدرت امنیتی و امکان مدیریت دیسک را برای فایل ها ایجاد می کند.

FAT 32 : که در ویندوز های ME و 98 استفاده می شد و نسخه های 95 از این سیستم هنوز در XP پشتیبانی می شود اما به خوبی NTFS نیست .

FAT 16 : نسخه قدیمی FAT 32 که بوسیله Win 3.X و برخی نسخه های Win 95 پشتیبانی می شود.

(CDFS(CD File System: که استانداردی برای CD-ROM ها بوده و در این دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

درایو من یک درایو از نوع NTFS نیست


علت:

NTFS در واقع سیستم فایلی منتخب ویندوز XP است . ام در صورتیکه ویندوز XP یا ME خود را به ویندزو XP ارتقا دهید ممکن است همچنان دارای سیستم فایلی FAT 32 باشید.

NTFS نسبت به FAT 32 از ویژگی های مدیریتی بهتری برخوردار است اما به یاد داشته باشید که استفاده از آن برای ویندوز XP ضروری نیست .

در هر حال اگر مایل به تبدیل درایو خود به حالت NTFS هستید تا قادر به فشرده سازی فایل ها یا دیگر ویژگی های موجود در ساختار NTFS باشید می توانید درایو خود را به NTFS تغییر دهید . بدون نگرانی در خصوص از بین رفتن اطلاعات .


راه حل:

برای تبدیل یک درایو به FAT 32 از مراحل زیر پیروی کنید:

1- از ابتدا از Format شدن دراوی بوسیله سیستم FAT 32 اطمینان حاصل کنید. گزینه Start/My Computer را انتخاب کرده و دراوی مورد نظرتان را راست کلیک کنید. سپس گزینه Propertise را انتخاب کنید.

2- در زبانه General و در قسمت File System ، رد صورتی که File System از قبل بصورت NTFS لیست شده نیاز به انجام کار اضافی نیست . و اگر File System بصورت FAT 32 لیست شده باشد به مرحله 3 می رویم .

3- قبل از اجرای عملیات تبدیل از داده های تان در محل مناسبی پشتیبان تهیه کنید.

4- در منویStart/Run کلیک کرده و سپس در کادر محاوره ای که نمایان می شود دستورCommand را وارد کنید وOk را کلیک کنید.

5- در پنجرهCommand  دستور زیر را وارد کنید :

convert driveletter: /fs:ntfs

برای مثال اگر می خواهید درایوC را بهNTFS تبدیل کنید باید دستور زیر را وارد کنید:

convert c: /fs:ntfs

گزینهok را کلیک کنید.

توجه داشته باشید که بعد از نام درایو و کاراکتر : حتماً یکSpace(فضای خالی) وارد کنید.