تبیان، دستیار زندگی
پاییز یادآور شروع سرما، برگ های زرد درختان و از همه مهم تر شروع مدارس است حتی اگر در سن مدرسه نباشیم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

9 مدل کفش مناسب مدرسه


فصل پاییز و زمستان که می رسد، باید کمی ساق کفش ها بلندتر باشد و حداقل مچ پا را بگیرد. اگر این کفش ها رویه چرم داشته باشند، بهتر است چون دوام بیشتری دارند.


کفش مناسب مدرسه

پاییز یادآور شروع سرما، برگ های زرد درختان و از همه مهم تر شروع مدارس است، حتی اگر در سن مدرسه نباشیم، اطرافمان این جنب وجوش جدید برای شروع یک فصل دیگر از زندگی را حس می کنیم و یاد دوران مدرسه خودمان و وسایل نویی که با عشق می خریدیم، می افتیم.

یکی از این وسایل مدرسه، پوشاک پا یعنی کفش است که در این مطلب سعی شده چند مدل راحت و مناسب از آن پیشنهاد شود.

کفش مناسب مدرسه

1- کفش کتانی؛ انتخابی مناسب

کفش کتانی مطمئنا انتخاب مناسب تری برای مدرسه رفتن است. جنس های مختلف کتانی از چرمی گرفته تا کتان در بازار و فروشگاه ها وجود دارند. این مدل کتانی که برای شما انتخاب کرده ایم، به دلیل ساق داربودن، محافظ خوبی برای مچ پاهای فرزندتان است. به خصوص در زنگ ورزش که احتمالا فعالیت بیشتری دارد. پیداکردن کتانی بدون بند کار چندان راحتی نیست و شاید یکی از ایرادهای کتانی ها بند آنها باشد. راستی اگر کمی هزینه کنید و کتانی دوردوز بخرید، فرزندتان مدت های زیادی می تواند از کفشش استفاده کند.

کفش مناسب مدرسه

2- کفش چرم؛ ضدعرق

یک کفش ساده با جنس چرم که پای دخترتان در آن عرق نکند، انتخاب مناسبی برای روزهای مدرسه او است. البته روی این کفش باز است و برای فصل های سرد مناسب نیست. زیره این کفش های چرم بسیار راحت است و البته چون بند ندارد و چسبی است، برای دخترهای تنبل تر مناسب تر است.

کفش مناسب مدرسه

3- کفش خوش رنگ و بی بو

دخترها به پوشیدن کفش های رنگی علاقه بیشتری دارند. این کفش قرمز شاید به نظرتان چندان مناسب رفتن به مدرسه نباشد، اما زیره مناسب آن و لژی که دارد، آن را به گزینه ای مناسب برای انتخاب تبدیل می کند.

کفش مناسب مدرسه

4- چکمه ها و دوامشان

فصل پاییز و زمستان که می رسد، باید کمی ساق کفش ها بلندتر باشد و حداقل مچ پا را بگیرد. اگر مثل این مدل بوت دخترانه تا زانو را هم بگیرد، چه بهتر. اگر این چکمه ها رویه چرم داشته باشند، بهتر است چون دوام بیشتری دارند، اما ترکیب های جیر و نبوک هم که در بازار وجود دارد، واکس مخصوص دارند و برای تمیز کردنشان نگرانی ای ندارید.

نکته ای که در مورد خرید چکمه برای کودکتان باید در نظر بگیرید این است که این چکمه ها مدل های مختلفی دارند؛ بنددار، زیپ دار یا ترکیبی از هر دو یا هیچ کدام. ما مدلی را به شما پیشنهاد می کنیم که هیچ کدام از اینها را نداشته باشد، چون برای فرزندتان راحت تر است و احتمال خراب شدنش کمتر.

کفش مناسب مدرسه

5- بی حوصله ها و کتانی چسب دار

اولین و در دسترس ترین مدلی که برای پسربچه ها مناسب به نظر می رسد، یک کتانی چسب دار است. بیشتر آنها حوصله بستن بند کفش ندارند. در خرید کتانی به کف آن دقت کنید که کمی لژ داشته باشد تا به کمر فرزندتان فشار نیاید. پسربچه ها از داشتن آرم و طرح روی کفش هایشان لذت می برند. البته بعضی از آنها هم از اینکه کفش راحت و کم دردسری داشته باشند بیشتر استقبال می کنند. پس پیشنهاد ما یک کفش مشکی دو چسبه با لژ مناسب و البته چرم است که مقاومت بیشتری داشته باشد. مزیت کفشی که دو تا چسب دارد این است که بیشتر مچ پای کودک را می گیرد و در واقع در پایش ثابت تر می ماند، اما عمر کفش چسبی به چسبش است، پس به کودکتان بگویید مدام با چسب آن بازی نکند.

کفش مناسب مدرسه

6- ساق دارهای پاییزی

ساق دارهای پسرانه و دخترانه چندان تفاوتی با هم ندارند، اما لژ کتانی های پسرانه کمی بیشتر است و شاید تنوع بیشتری هم داشته باشد و به هر حال گزینه مناسب تری برای پسربچه هاست؛ البته پسربچه هایی که از بند فراری نباشند! ساق دار بی بند زیپ دار، مورد نادری است. کتانی های ساق دار تا قبل از آمدن باران و برف برای پاهای پسرتان مناسب هستند.

کفش مناسب مدرسه

7- کیکرز؛ قدیمی و مناسب

کفش کیکرز ساق دار چرم یک مدل بسیار قدیمی است، اما هنوز که هنوز است در بازار می توانید آنها را پیدا کنید. لژهای کف کفش و رویه چرم آن بهترین انتخاب برای روزهای سرد سال است. اگر پسرتان مشکل پسند است؛ مدل دیگری به شما پیشنهاد می کنیم؛ ساق دار چرمی که کمی از مدل قبلی شیک تر است. حسن این کفش این است که کاملا مچ پا را می پوشاند، در نتیجه اگر اتفاقا در مدرسه بیفتد، مچ پایش در امان می ماند.

کفش مناسب مدرسه

8- کتانی برای فوتبالیست ها

کتانی ها (به جز کتانی های چرم) به راحتی شسته می شوند. پس هر چقدر پسرتان فوتبال بازی کند و آن را کثیف کند جای نگرانی ندارد. مزیت دیگر آنها، سبک بودنشان است و البته به خاطر اینکه خنک هستند، انتخاب خوبی برای پاییز به شمار می روند، اما برای فصل زمستان باید به فکر کفش دیگری باشید.

کفش مناسب مدرسه

9- بنددار ساده؛ دوستدار پا

کفش های بنددار ساده که چندان دخترانه و پسرانه ندارند، بیشتر از جنس چرم هستند و رویه باریکی دارند. بندهای آنها باریک تر است و دوردوز هستند، در نتیجه مقاومت زیادی دارند و بیشترشان زیره های طبی دارند. در نتیجه اگر فرزندتان ساعت ها هم پاهایش داخل آن باشد اذیت نمی شود. این مدل آخر به مشکل پسندها پیشنهاد می شود.

بخش سلامت تبیان


منبع: هفته نامه سلامت - مریم امیدی

مطالب مرتبط:

کفش ورزشی مناسبی بخرید

از ویژگی های کفش مناسب چه می دانید؟

کفش مناسب جهت کودکان

چه چکمه‌ای بخریم؟

راهنمای خرید کفش

پنج نکته در خرید کفش

چه کفشی بپوشیم، چه کفشی نپوشیم؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.