تبیان، دستیار زندگی
; مشکلات و گرفتارهای سخت افزار       مشکلات و گرفتاری های برنامه های راه انداز اگر بخش قبلی را مطالعه کرده باشید حتماً متوجه شده اید که برنامه راه انداز یا driver در واقع جزئی از برنامه نرم افزاری مرب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخش چهارم -  مشکلات و گرفتارهای سخت افزار

هنگ کردن کامپیوتر

مشکلات و گرفتاری های برنامه های راه انداز

اگر بخش قبلی را مطالعه کرده باشید حتماً متوجه شده اید که برنامه راه انداز یا driver در واقع جزئی از برنامه نرم افزاری مربوط به یک قطعه سخت افزاری است که جهت هماهنگی و کارایی صحیح آن قطعه با سیستم عامل از طرف شرکت سازنده قطعه ارائه می شود و برای استفاده از توانایی های قطعه باید این برنامه ها را در سیستم تان نصب کنید.

بدون نصب یک درایور ویندوز قادر به عمل متقابل با آن قطعه نیست و به نوعی آن را به عنوان یکم قطعه متصل به سیستم نمی شناسد.

در ویندوز xp بانک اطلاعاتی بزرگی حاوی صدها نوع نرم افزار متناسب با قطعات گوناگون قرار دارد که بطور اتوماتیک و در صورت شناختن قطعه ای نرم افزار مربوطه را نصب می کند. اما با توجه به رشد و توسعه صنعت سخت افزار همه روزه شاهد ورود قطعه جدیدی در بازار هستیم و از این رو باید برنامه های مرتبط را نیز از طریق شرکت ارائه دهنده خدمات تهیه کنید. این شرکت ها برنامه هایی ارائه می کنند که با سیستم عامل های مختلف سازگاری لازم را داشته باشد . در این قسمت برخی از رایجترین مشکلات و نحوه برخورد با این گرفتاری ها در خصوص استفاده از برنامه های راه انداز مختلف مورد بررسی قرار می گیرد.

من می خواهم بدون حذف یک برنامه راه انداز فعالیت قطعه را متوقف کنم


علت:

در ویندوز XP گزینه ای برای غیر فعال کردن یک قطعه سخت افزاری به جای حذف آن وجود دارد . این گزینه به شما شانسی می دهد تا مشکلات را رفع کرده و تغییراتی را اعمال کنید.


راه حل:

برای غیرفعال کردن یک قطعه سخت افزاری ، از مراحل زیر پیروی کنید:

1- به عنوان یک Administrator به سیستم log on کنید.

2- گزینهStat / Control Panel / System را کلیک کنید.

3- زبانهHardWare را کلیک کرده و دکمه Device Manger را کلیک کنید.

4- دسته بندی مورد نظرتان را توسعه دهید، سپس قطعه مورد نظر را راست کلیک کرده و گزینه Disable را کلیک کنید. Yes را کلیک کنید. پیامی نمایان می شود. هر زمان که قصد فعال کردن آن قطعه را دارید کافی است مجدداً آن را راست کلیک کرده و گزینه Enable را انتخاب کنید.