تبیان، دستیار زندگی
; مشکلات و گرفتارهای سخت افزار       مشکلات و گرفتاری های برنامه های راه انداز اگر بخش قبلی را مطالعه کرده باشید حتماً متوجه شده اید که برنامه راه انداز یا driver در واقع جزئی از برنامه نرم افزاری مرب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخش چهارم - مشکلات و گرفتارهای سخت افزار

مشکلات و گرفتاری های برنامه های راه انداز

اگر بخش قبلی را مطالعه کرده باشید حتماً متوجه شده اید که برنامه راه انداز یا driver در واقع جزئی از برنامه نرم افزاری مربوط به یک قطعه سخت افزاری است که جهت هماهنگی و کارایی صحیح آن قطعه با سیستم عامل از طرف شرکت سازنده قطعه ارائه می شود و برای استفاده از توانایی های قطعه باید این برنامه ها را در سیستم تان نصب کنید.

بدون نصب یک درایور ویندوز قادر به عمل متقابل با آن قطعه نیست و به نوعی آن را به عنوان یکم قطعه متصل به سیستم نمی شناسد.

در ویندوز xp بانک اطلاعاتی بزرگی حاوی صدها نوع نرم افزار متناسب با قطعات گوناگون قرار دارد که بطور اتوماتیک و در صورت شناختن قطعه ای نرم افزار مربوطه را نصب می کند. اما با توجه به رشد و توسعه صنعت سخت افزار همه روزه شاهد ورود قطعه جدیدی در بازار هستیم و از این رو باید برنامه های مرتبط را نیز از طریق شرکت ارائه دهنده خدمات تهیه کنید. این شرکت ها برنامه هایی ارائه می کنند که با سیستم عامل های مختلف سازگاری لازم را داشته باشد . در این قسمت برخی از رایجترین مشکلات و نحوه برخورد با این گرفتاری ها در خصوص استفاده از برنامه های راه انداز مختلف مورد بررسی قرار می گیرد.

من نمی دانم که چگونه یک نرم افزار راه انداز جدید نصب کنم

در صورت اتصال یک قطعه جدید به سیستم ویندوز xp به شما کمک می کند تا آن را نصب کنید و از حداکثر توانایی های آن قطعه بهره مند شوید.


راه حل:

برای نصب یک درایور و برنامه راه انداز جدید از مراحل زیر پیروی کنید:

1- به عنوان یکAdministrator در سیستم log on کنید.

2- برنامه راه انداز جدید را از سایت وب شرکت سازنده Download کنید یا اگر CD یا دیسک مربوط به آن را دارید، آن را داخل دستگاه قرار دهید. در صورتی که برنامه را از اینترنت دریافت کرده اید کافی است تا فقط فایل مر بوطه را  اجرا کرده و از مراحل نصب پیروی کنید. درصورتی که این فایل ها بصورت Zip شده هستند ، فایل ها را از حالت Zip خارج کرده و بر روی Desktop قرار دهید  تا ویندوز XP بتواند به آن دسترسی یابد.

3- گزینه Start / Control Panel / System را انتخاب کنید.

4- زبانه HardWare را کلیک کنید و سپس گزینه Device Manager را کلیک کنید.

5- درDevice Manger ، قسمت مربوط به نوع قطعه مورد نظرتان را انتخاب کرده  و توسعه دهید. قطعه ای که قصد به روز آوری برنامه راه انداز آن را دارید راست کلیک کرده و سپس Properties را کلیک کنید .

6- زبانه Driver را کلیک کنید و د کمه Update Driver را کلیک کنید.

7- پنجره Hard ware Update Wizard نمایان می شود. در پنجره Welcome ، دکمه

رادیویی Install The SoftwareAutomaticall را کلیک کرده ( همانند شکل ) وسپس Next را کلیک کنید . و یندوز XP درایوCD و درایو فلاپی را بررسی می کند تا برنامه راه انداز جدید را یافته و نصب کند.

اگر برنامه را Downlond کرده اید به مرحله 8 بروید.

8- در صورتی که فایل دریافت شده از اینترنت بصورت Zip شده است مطمئن شوید که آن را از حالت Zip خارج;کرده اید . پوشه مزبور را برروی Desktop قرار دهید. سپس درپنجره Hardware Update Wizard Welcome دکمه رادیویی Install From a lit or Specific location را انتخاب کرده و Next را کلیک کنید .

9- در پنجره Choose a Search دکمه رادیویی Don’t Search را کلیک کنید ( همانند شکل) و Next را کلیک کنید.

10- در پنجره انتخابی  دکمه HaveDisk را کلیک کرده و سپس دکمه Browse را در پنجره Install From Disk کلیک کنید .

11- یک پنجره Browse نمایان می شود. و می توانید بدنبال فایل برنامه راه انداز بگردید و برای نصب آن را انتخاب کنید. OK را کلیک کنید و سپس مجدداً OK را کلیک کنید . از مراحل نصب پیروی کنید تا برنامه مربوط نصب شود.