تبیان، دستیار زندگی
; مشکلات و گرفتارهای سخت افزار       مشکلات نصب وحذف سخت افزارها فرض کنید که ماوس جدید خریده اید . آن را به پورت کامپیوتر متصل کنید و شروع به استفاده از آن کنید . ویندوز XP به سادگی و هنگام اتصال یک س...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخش چهارم -  مشکلات و گرفتارهای سخت افزار

خستگی چش در کار با كامپیوتر

مشکلات نصب وحذف سخت افزارها

فرض کنید که ماوس جدید خریده اید . آن را به پورت کامپیوتر متصل کنید و شروع به استفاده از آن کنید . ویندوز XP به سادگی و هنگام اتصال یک سخت افزار به کامپیوتر آن را تشخیص می دهد. هنگامیکه ماوس را به سیستم متصل می کنید.

هنگام اتصال یک سخت افزار تشخیص داده می شود .

ماوس شناخته می شود.

یک فایل با عنوان نرم افزار راه انداز از یک بانک اطلاعاتی داخلی ویندوز XP فرا خوانی می شود تا ماوس را مدیریت کند و استفاده از آن را امکان پذیرکند. البته می توانید اقدام به نصب نرم افزار راه انداز شرکت سازنده آن قطعه کنید.

من نمی توانم از یک قطعه قدیمی با ویندوز XP استفاده کنم


علت:

برای آنکه هر قطعه سخت افزاری بتواند با ویندوز XP کار کند باید یک نرم افزار راه اندازی وجود داشته باشد که این کار را امکان پذیر کند. ازجمله مشکلات با قطعات قدیمی تر عدم وجود برنامه راه انداز مناسب در ویندوزXP است. دراین حالت می توانید سایت وب سازنده سخت افزار را برای برنامه راه انداز جدید بررسی کنید.


راه حل:

اگر به برنامه راه اندازجدیدی دسترسی ندارید، تنها راه حل خریدن یک نرم افزار راه انداز سازگاربا ویندوز XP است . همانطور که بدون یک چرخ ماشین قادر به حرکت نیست قطعات سخت افزاری نیز بدون برنامه راه انداز قادر به کار نیستند.