تبیان، دستیار زندگی
; مشکلات و گرفتارهای سخت افزار       مشکلات نصب وحذف سخت افزارها فرض کنید که ماوس جدید خریده اید . آن را به پورت کامپیوتر متصل کنید و شروع به استفاده از آن کنید . ویندوز XP به سادگی و هنگام اتصال یک س...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخش چهارم -  مشکلات و گرفتارهای سخت افزار

رجیستری ویندوز (msdos.sys)

مشکلات نصب وحذف سخت افزارها

فرض کنید که ماوس جدید خریده اید . آن را به پورت کامپیوتر متصل کنید و شروع به استفاده از آن کنید . ویندوز XP به سادگی و هنگام اتصال یک سخت افزار به کامپیوتر آن را تشخیص می دهد. هنگامیکه ماوس را به سیستم متصل می کنید.

هنگام اتصال یک سخت افزار تشخیص داده می شود .

ماوس شناخته می شود.

یک فایل با عنوان نرم افزار راه انداز از یک بانک اطلاعاتی داخلی ویندوز XP فرا خوانی می شود تا ماوس را مدیریت کند و استفاده از آن را امکان پذیرکند. البته می توانید اقدام به نصب نرم افزار راه انداز شرکت سازنده آن قطعه کنید.

من نمی توانم قطعه جدید را به کامپیوتر متصل کنم


علت:

قطعات سخت افزاری بطور یکسان به کامپیوتر متصل می شوند. برخی قطعات همچون کارت های صدا و کارت های گرافیک در داخل Slot های داخلی کامپیوتر نصب می شوند. پورت هایی که عموماً درویندوز XP مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از :

Paralel : این پورت ها اغلب برای چاپگرها و اسکنرها مورد استفاده قرار می گیرند این پورت ها دارای Pin ها ی زیادی هستند.

Serial : پورت های مزبور کوچک و به شکل مربع هستند که Pin هایی در داخل آنها قرار دارد. ماوس ، صفحه کلید ها و مودم های خارجی از جمله قطعاتی هستند که به این پورت ها متصل می شوند. ( اگر از صفحه کلید و ماوس های قدیمی استفاده می کنید)

Ps2 : این پورت ها عموماً  با Pin های داخلی کوچکی هستند که  بصورت دایره احاطه شده اند.

از این نوع پورت ها امروزه به جای پورت های Serial استفاده می شود .

(USB ( Universal Serial SVS  : این پورت ها ابتدا در ویندوز 98 بکار گرفته شده این پورت ها صاف و مستطیل هستند. انواع قطعات را می توان به این پروت ها متصل کرد. از چاپگر تا دوربین های دیجیتالی.

Infrared : برخی کامپیوترهای امروزی ازپورت های مادون قرمز استفاده می کنند که به شما امکان استفاده از صفحه کلیدها، ماوس ها و دسته های بازی بدون سیم را می دهند.

(Fire wire (IEEE1394 :این پورت ها مشابه پورت های USP هستند اما قادر به جابجای داده های زیادی هستند. برخی کامپیوترهای امروزی از Fire wire پشتیبانی می کنند.

راه حل:

برای ضمیمه کردن یک قطعه به پورت صحیح نیاز به مطالعه اطلاعاتی مربوط به شرکت سازنده آن دارید.

دراغلب این اطلاعات محل ضمیمه کردن قطعه و نوع پورت آن تعیین شده است.