تبیان، دستیار زندگی
مشکلات وگرفتارهای استفاده از Accessories و نرم افزارها       مشکلات و گرفتاری های نرم افزارها ویندوز XP با ابزارهای مختلف ، الحاقات و نرم افزارهای کار بردی همراه شده است تا برخی مشکلات شما را از بین ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخش سوم -  مشکلات وگرفتارهای استفاده از Accessories و نرم افزارها

مشکلات و گرفتاری های نرم افزارها

ویندوز XP با ابزارهای مختلف ، الحاقات و نرم افزارهای کار بردی همراه شده است تا برخی مشکلات شما را از بین ببرد. هر چند غالباً ما اقدام به نصب برنامه های دیگری بدین منظور می کنیم . برای مثال از برنامه Office برای صفحه آرایی و تایپ مطالب و مدیریت اسناداستفاده می کنیم. Office جزو برنامه های ویندوزXP نیست و باید بطور جداگانه تهیه و نصب شود . این مسئله برای تمامی نرم افزارهای دیگر نیز صدق می کند.از بازی ها گرفته تا برنامه هایضد ویروس یا ویرایشگرهای گرافیکی.

قبل از خرید هر نرم افزارونصب آن باید به درمسئله توجه کنیم:

1- هنگام تهیه نرم افزار مورد نظر خود از سازگاری آن با ویندوز XP مطمئن شوید. به عبارتی ویندوز XP باید قادر به اجرای نرم افزار باشد.

2-برخی نرم افزارها بویژه برنامه های گرافیکی نیاز به منابع سیستمی و حافظهبالاییدارند . به عبارت دیگر هنگام خرید یک نرم افزار دقت کنید که آیا قطعات سخت افزاری سیستم تان در حدی قرار دارد که بتواند آن برنامه ها را اجرا کند یا خیر.

باراست کلیک کردن My Computer و انتخاب گزینه Properties و مشاهده اطلاعات زبانه General ( همانند شکل ) می توانید نوع RAMو CPU دستگاه خود را مشاهده کنید.

هنگام خرید و نصب یک نرم افزار ممکن استبا برخی مشکلات مواجه شوید که شاید بتوانید در این بخش به پاسخ برخی از آنها دست پیدا کنید.

من مایل به استفاده از برنامه های قدیمی هستم که با ویندوز XP سازگاری ندارند


علت:

برنامه هنگام نوشته شدن با سیستم عامل معینی کار می کنند . هنگامیکه سیستم عامل ها تغییر کرده و یا بروزآوری می شوند برنامه ها ممکن است با سیستم عامل جدید کار نکنند . درهر حال چه باید انجام دهید اگر برنامه شما نیاز به استفاده از سیستم عامل قدیمی ترداشته باشد؟ پاسخ شما در ویژگی Comp… برنامه های ویندوز XP است.

ویندوز XP ویژگی جدیدی به نام Program Compatibility دارد که به برنامه ها امکان سازگاری با نسخه ویندوز XP را می دهد ، حتی برنامه هایی که از لحاظ تکنیکی سازگاری ندارند.

هنگامیکه از ویژگی Program Compatibility استفاده می کنید ویندوز XP مشابه یک سیستم عامل قدیمی تر عمل می کند . استفاده ازاین ویژگی بسیار آسان است.


راه حل:

برای استفاده از Program Compatibility Wizard از مراحل زیر پیروی کنید :

1- به عنوان یک Administrator به سیستم login کنید.

2- گزینه Start / All Programs / Accessories / Program Compatibility Wizard را کلیک کنید .

3- پنجره Help and Support Center نمایان شده و یک پنجره Welcome نمایان می شود. سپس Next را کلیک کنید.

4- در پنجره بعدی ( همانند شکل ) برنامه ای که می خواهید با Program Compatibility اجرا شود انتخاب کنید . می توانید از لیست استفاده کنید ، از CD و یا بطور ... Browse کنید. Next را کلیک کنید .

5- در پنجره Select a Compatibility ، دکمه رادیویی که برنامه برا ی آن سیستم عامل طراحی شده است انتخاب کنید، (همانند شکل ) . Next را کلیک کنید.

6- در پنجره Settings ( همانند شکل ) می توانید تنظیمات نمایش را در صورت نیاز انتخاب کنید.

برنامه های قدیمی تنها د رحالت 256 رنگ با تنظیمات نمایش480×640 اجرا می شوند .

7- در این مرحله به پنجره آزمایشی وارد می شود. Next را کلیک کنید.

8- نرم افزار را اجرا کنید وصحبت اجرای آن را بررسی کنید. در صورت عدم وجود شکل ویزاردرا تکمیل کرده و yes را کلیک کنید و Finish را انتخاب کنید. درصورت وجود مشکل No را انتخاب کنید . دراین حالت امکان انتخاب تنظیمات دیگر وجود دارد. دراین وضعیت در مرتبه بعدی اجرای برنامه نیز تنظیمات سازگاری مورد استفاده قرار می گیرند.