تبیان، دستیار زندگی
مشکلات فایل ها و پوشه های ویندوز       مشکلات پوشه ها در ویندوز xp  پوشه ها برای نگهداری فایل ها و پوشه های دیگر طراحی شده اند . هدف از پوشه ها همانطور که حدس زدید سازماندهی اطلا عات است. در ویند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخش دوم -  مشکلات فایل ها و پوشه های ویندوز

مشکلات پوشه ها در ویندوز xp

پوشه ها برای نگهداری فایل ها و پوشه های دیگر طراحی شده اند . هدف از پوشه ها همانطور که حدس زدید سازماندهی اطلا عات است. در ویندوز از پوشه ها برا ی نگهداری اطلاعات استفاده می شود. درویندوز xp  پوشه هایی بطورپیش فرض در نظر گرفته شده اند که اطلا عات شما را مدیریت می کنند . همچون my document که آن هم د ربردارنده پوشه هایmy music  و my pictures می باشد .

بعنوان مثال ویندوز xp می تواند فایل های تصویری را تشخیص داده و برای ذخیره آن فایل در پوشه my pictures به شما یادآوری کند.

هر چند پوشه ها محلی برای مدیریت اطلاعات بوده و استفاده از آنها می تواند کاربا ویندوز را بسیار آسان تر کند اما مشکلاتی نیز دراین بین وجود دارند که در استفاده و ایجاد پوشه ها با آنها مواجه می شوید.

من نمی توانم آیتم های مورد نظرم را در نوار ابزار های پوشه ها مشاهده کنم


علت:

نوار ابزار های پوشه ها شامل تعدادی دکمه های مدیریتی هستند. از جمله search,address, forward, back و... . در صورتی که مایلید آیتم های معینی دراین نوار نشان داده شود که د رحال حاضر درآن وجود ندارد دو راه حل در پیش روی شما قرار دارد.


راه حل:

اولین راه حل آن است که منوی view را کلیک کرده و منو های Toolbar، status bar وExplorer را انتخاب کنید . منوی toolbar وexplorer دارای ویژگی های اضافی هستند که برای استفاده ازآنها می توانید آنها را کلیک کنید. درصورتی که نمی توانید آیتم مورد نظرتان را پیدا کنید یا مایلید تا برای پوشه خود یک نوار ابزار سفارشی ایجاد کنید از مراحل زیر پیروی کنید:

1- در پوشه مورد نظر، گزینه costomize/toolbars/ view را انتخاب نمائید.

2- پنجره costomize toolbar نمایان می شود . با استفاده از نوار لغزنده در available toolbar button دکمه مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس add را کلیک کنید تا دکمه مورد نظرشما به کادر current toolbar bottons اضافه شود. همچنین در صورتی که دکمه ای درنوار ابزار وجود دارد که مورد استفاده شما قرار نمی گیرد می توانید آن را در پنجره سمت راست انتخاب کرده و سپس دکمه remove را انتخاب کنید تا حذف شود . برای برگشت به حالت قبل می توانید مجددا" آن را از پنجره سمت چپ انتخاب کرده ودکمه add را کلیک کنید یا دکمه reset را کلیک کنید تا به وضعیت سابق باز گردید . دو منوی پایین افتادنی با نام های lcon options و Text options نیزدر پائین پنجره قرار دارند که می توانید از آنها برا ی تنظیم متن و اندازه دکمه ها استفاده کنید.

3- پس از انجام مراحل فوق close را انتخاب کنید. گزینه های انتخابی شما اکنون درنوارابزار دیده می شوند.