تبیان، دستیار زندگی
امام رضا(ع) زائران خود را بر اساس میزان معرفتی كه دارند، مورد عنایت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امام رضا(ع)و مردم داری


حجت‌الاسلام و المسلمین ماندگاری:

مردم‌داری از كرامات حضرت رضا (ع) است

سخنران حرم مطهر رضوی عنوان كرد: مردم‌داری از كرامات حضرت رضا(ع) است و ما باید در ارتباط با مردم، امام رضا(ع) را الگوی خود قرار دهیم.


به گزارش ستاد خبری جشن‌های میلاد رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین ماندگاری در ویژه برنامه «شكوه رضوان» كه با عنوان «امام رضا(ع) و مردم‌داری» برگزار شد، گفت: ما باید خادم معنوی امام رضا(ع) باشیم و با الگو‌برداری از این حضرت به مردم جامعه و اطرافیان خود كمك كنیم.

وی با اشاره به احترامی كه این حضرت برای همه‌ی مردم قائل بودند، گفت: حضرت رضا(ع) همیشه در زندگی خود به عالمان، ایثارگران و مجاهدان توجه ویژه داشتند.

امام رضا(ع) و مردم داری

ماندگاری افزود:

امام رضا(ع) زائران خود را بر اساس میزان معرفتی كه دارند، مورد عنایت قرار می‌دهند.

وی در تشریح ارتباطات مردمی، بیان داشت: خداوند در قرآن به مومنان توصیه می‌‌كند كه سه گروه از مردم را دوست داشته باشند و این سه گروه شامل اهل معرفت، افراد با تقوا و پرهیزگار و هم‌چنین ایثارگران می‌شود.

این كارشناس مذهبی با اشاره به خدمت‌گزاری و شكرگزاری به عنوان اركان ارتباطی و مردم‌داری، ادامه داد: در ارتباط بین افرادی كه در یك جامعه زندگی می‌كنند، سه اصل مهم وجود دارد و این اصول نوع نگرش، ارتباط و رفتار افراد را شامل می‌شود.

ماندگاری در ادامه سخنان خود خاطرنشان كرد: اگر در جامعه‌ای سوءظن ایجاد شود، به تمام نهادهای جامعه رسوخ كرده و در نهایت سبب ایجاد وسواس در خود فرد می‌شود.

وی در پایان متذكر شد: از خود گذشتگی، فداكاری جانبازان و ایثارگران كشور فراموش نمی‌شود و مردم باید این گروه را همیشه گرامی بدارند مورد احترام ویژه قرار دهند.

جشن‌های شكوه رضوان در طول دهه كرامت رضوی با سخنرانی جمعی از سخنرانان برجسته و حضور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.  


منبع: آستان قدس رضوی

بخش حریم رضوی