تبیان، دستیار زندگی
p;بخش اول - دردسرها و گرفتاری های رابط گرافیکی ویندوز XP       مشکلات ساختار بندی استفاده از مدیریت برق سیستم   ویندوز XP به نحوی ساختار بندی شده که حداکثر صرفه جویی برقدر آنامکان پذیرباشد. با اس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخش اول - دردسرها و گرفتاری های رابط گرافیکی ویندوز XP

مشکلات ساختار بندی استفاده از مدیریت برق سیستم

ویندوز XP به نحوی ساختار بندی شده که حداکثر صرفه جویی برقدر آنامکان پذیرباشد. با استفاده از تعدادی ویژگی مدیریت پیشرفته برق در این ویندوز می توان مصرف برق قسمت هایی که بطور جاری فعال نیستند را به حداقل رساند و حتیسیستم رادر یک وضعیت نیمه خاموش قرارداد.

این ویژگی ها مهم هستند اما می توانند سبب بروز مشکلاتی شوند که در زیر به دو مورد از آنها اشاه می کنیم.

کامپیوتر من فاقد وضعیت hibernate است


علت:

ویندوز XP از ویژگی نیمه خاموش پشتیبانی می کند.این ویژگی ویندوز XP را قادر می کند تا داده هایی که بطور جاری در حافظه هستند را بر روی هارد ذخیره کرده و برق سیستم قطع شود.

هنگامیکه در وضعیت hibernate سیستم را خاموش می کنید در مرحله بعدی راه اندازی سیستم اطلاعات دقیقاً به همان شکل قبلی ذخیره شده، نمایان می شوند. برای پشتیبانی از hibernate سیستم باید ازAdvanced Configoration power )Interface ACPI) پشتیبانی کند. در این حالت یک برچسب با نام hibernate در قسمت Configoration مشاهده می شود در صورتی که چنین گزینه ای را مشاهده نمی کنید باید BIOS سیستم خود را ارتقاء دهید. و در صورت وجود این زبانه کافی است آن را فعال کنید.


راه حل:

برای فعال کردن ویژگی hibernate از مراحل زیر پیروی کنید.

1- گزینه Start> Control Panel را انتخاب کنید.

2- گزینه Power Options را دوبار سریع کلیک کنید.

3- زبانه hibernate را انتخاب کنید.

4- دکمه Enable Hibernate را کلیک کنید( مطابق شکل)

5- زبانه Power Schemes را کلیک کنید. از منوی پائین افتادنی Under System Hibernates مدت زمانی که طی می شود تا hibernate فعال شود وارد کنید.