تبیان، دستیار زندگی
p;بخش اول - دردسرها و گرفتاری های رابط گرافیکی ویندوز XP       مشکلات مربوط به نوار وضعیت  نوار وضعیت که در پائین صفحه قرار دارد از سه آیتم مختلف تشکل شده است. منوی Start، محیط Taskbar و محیط گزا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخش اول - دردسرها و گرفتاری های رابط گرافیکی ویندوز XP

ویندوز

مشکلات مربوط به نوار وضعیت

نوار وضعیت که در پائین صفحه قرار دارد از سه آیتم مختلف تشکل شده است. منوی Start، محیط Taskbar و محیط گزارش در قسمتهای قبلی به شرح منوی Start و مشکلات مربوطه پرداختیم. وظیفه دو محیط دیگر نیز عبارت است از :

محیطTaskbar یا نوار وضعیت: در محیط نوار وضعیت برنامه هایی که بطور جاریفعال هستند نشان داده می شوند. می توانید هر یک از آیتم های آن را کلیک کنید تا برنامه مربوطه بر روی صفحه نمایان شده و قابل استفاده شود.

برای مثال در صورتی که با یک فایل گرافیکی کار می کنید و تصمیم به تغییر برنامه خود بهword را که از قبل فعال کرده اید دارید تنها کافی است آیکون مربوطه را در نوار وضعیت آن فعال کنید. پس از بسته شدن برنامه ها نیز نام آنها از نوار وضعیت حذف می شود.

محیط Notification یا گزارش:این محیط برای فراخوانی System Tray  مورد استفاده قرار می گیرد و در گوشه راست نوار وضعیت قرار دارد. در این محیط آیتم هایی همچون ساعت و نیز برنامه هایی که بطور جاری فعال هستند قرار دارند. برای مثال در صورتی که اقدام به چاپ یک سند می کنید آیکون Printer در این محیط نمایان می شود. در واقع این محیط اطلاعاتی را درباره فرآیندهایی که بطور جاری در سیستم شما در حال اجرا هستند، می دهد. در استفاده از این نوار ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید که در این قسمت به شرح آنها می پردازیم.

نوار وضعیت من جابجا می شود. چطور می توانم آن را در یک محل ثابت کنم

علت:

بطور پیش فرض گژینه های Control Panel بصورت لینک در منوی Start نشان داده نمی شود. به این معنی که باید برای بازشدن پنجره Control Panel آن را در منوی Start کلیک کنید. نحوه عملکرد این آیتم قابل تغییر است به نحوی که می توانید بطور مستقیم به تمامی آیکون های موجود در Control Panel دسترسی یابید. هنگامی که در منوی Start به Control Panel اشاره می کنید یک زیر منو از آیکون ها نشان داده می شود.

راه حل:

برای تغییر عملکرد لینک بطوریکه Control Panel را بصورت لینک مشاهده کنید. کافی است از مراحل زیر پیروی نمائید.

1- منوی Start را راست کلیک کرده و سپس گزینه Properties را انتخاب نمائید.

2- زبانه Start Menu را در پنجره Properties انتخاب نمائید و سپس دکمه Customize را کلیک کنید.

3- در این پنجره نیز زبانه Advanced را انتخاب نمائید.

4- در کادر Start Menu Items ، دکمه رادیویی Display as a menu را کلیک کرده و سپس دکمه Ok راکلیک کنید.

5- مجدداً گزینه Ok را در پنجره StartMenu and Taskbar کلیک کنید.

6- حال منوی Start را کلیک کرده و به Control Panel اشاره کنید. منویی ظاهر می شود که از طریق آن می توانید بطور مستقیم به آیکون های Control Panel دسترسی یابید.