تبیان، دستیار زندگی
p;بخش اول - دردسرها و گرفتاری های رابط گرافیکی ویندوز XP       گرفتای ها و مشکلات Start menu منوی Start ویندوز XP متفاوت از نسخه های قبلی ویندوز است. هر چند این منو بسیار انعطاف پذیرتر  از منوی م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخش اول - دردسرها و گرفتاری های رابط گرافیکی ویندوز XP

گرفتای ها و مشکلات Start menu

منوی Start ویندوز XP متفاوت از نسخه های قبلی ویندوز است. هر چند این منو بسیار انعطاف پذیرتر  از منوی موجود در نسخه های قبلی است اما این ساختاربندی می تواند سبب ایجاد گرفتاریهایی برای شما شود.

منوی Start یکی از اصلی ترین راه های دستیابی به اغلب بخش های ویندوز XP است. حتما گاهی برای تان پیش آمده که نخواهید آیکونی روی صفحهDesktop دیده شود، در این حالت می توانید از منوی Start به آیتمها دسترسی یابید. در این منو  می توانید آیتم هایی را که باید ظاهر شوند یا نشوند را سفارشی کنید . در قسمت های زیر راه ها و شیوه های آسانی برای رفع مشکلات مطرح می شود.

 ویندوز XPبدون مطرح کردن سوال برنامه ها را در منویStart قرار می دهد


علت:

ویندوزXP برنامه ها و اسنادی را که شما باز کرده اید را به یادتان می آورد و برای آنها آیکونی در منویStart قرار می دهد. در این روش شما می توانید به سادگی و با کلیک کردن منویStart به آنها دسترسی یابید.  به عبارت دیگر منوی Start با ذخیره میانبری به برنامه هایی که از آنها استفاده می کنید، آنها را برای شما در دسترس قرار می دهد. البته این عملکرد ممکن است سبب لیست شدن برنامه های زیادی در منوی Start شود.


راه حل:

برای آنکه ویندوز XP را به نحوی کنترل کنیم که آیتم ها را بطور عموم در منوی Start نشان ندهد از مراحل زیر پیروی کنید:

1- منوی Start را کلیک کنید.

2- هر آیتم اضافه شده به راحتی و راست کلیک کردن و سپس کلیک Remove قابل حذف شدن است.

3- البته روشی برای توقف کامل ویندوز XP از قراردادن آیتم ها در منوی Start ندارید مگر آنکه منوی Start خود را به حالت Classic تبدیل کنید که در واقع منوی شما را به شکل نسخه های قدیمی ویندوز تبدیل می کند. برای استفاده از حالت Classic نیز می توانید دکمه Start را راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخابکنید و سپس در برچسب Start Menu دکمه رادیویی Classic Start Menu را کلیک کنید.