تبیان، دستیار زندگی
p;بخش اول - دردسرها و گرفتاری های رابط گرافیکی ویندوز XP       مشکلات الگوهای ویندوز در صورتی که ازقبل با اجزای مختلف ویندوز 98 آشنا بوده اید احتمالاً قسمت Themes این سیستم عامل را دیده اید. امروزه اس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخش اول - دردسرها و گرفتاری های رابط گرافیکی ویندوز XP

مشکلات الگوهای ویندوز

در صورتی که ازقبل با اجزای مختلف ویندوز 98 آشنا بوده اید احتمالاً قسمت Themes این سیستم عامل را دیده اید. امروزه استفاده از این برنامه در ویندوز XP به شکلی ساده و قدرتمند در اختیار کاربران قرار دارد.

اولین مسئه ای که مطرح می شود آن است که Theme چیست؟ در واقع Theme یا الگو ، مجموعه ای از تنظیمات مربوط به ویندوز است که مشاهده رابط ویندوز را در شیوه های معین قابل استفاده می کند.

از جمله کاغذ دیواری، مکان نماهای ماوس، صداها، آیکون ها و  Screen Saver ها.  رابط گرافیکی ویندوز XP پیش فرضی پس از نصب ویندوز XP مشاهده می شود در واقع یک الگو است.

یکی از الگوهای موجود در ویندوز XP الگوی Windows classic Windows XP  می باشند. البته می توان Theme های مختلفی را از اینترنت download کرد.

استفاده از الگوها آسان است اما دو مشکل در خصوص استفاده از آنها وجود دارد که در زیر به توضیح آنها می پردازیم.

 بعد از اعمال تغییر در الگو نمی توان آن را به شکل اول بازگرداند


علت:

هنگامیکه تغییری در الگوی جاری ویندوز ایجاد کنید نام الگو بصورت (Modifid Windows XP ) دیده می شود و می توان با انتخاب الگوی Windows XP با جای (Modifid  Windows XP )به وضعیت اصلی الگو برگشت.


راه حل:

برای استفاده از الگوی پیش فرض:

1- گزینه Start> Control Panel را انتخاب کنید.

2- آیکون Display را دوبار سریع کلیک کرده و سپس بر چسب Theme را انتخاب کنید.

3- گزینه Windows XP را از لیست پائین افتادنی قسمت Theme انتخاب کرده و برای اعمال الگوی مزبور کلید Ok را فشار دهید.

برای دسترسی به الگوها، محافظ های صفحه نمایش وبازی های جدید می توانید به آدرس http://www.microsoft/windows/plys/themes.htm مراجعه کنید.