تبیان، دستیار زندگی
یه نفر به علامه ی مجلسی گفت خواب دیدم شیر سفیدی که مار سیاهی دور گردنش حلقه زده بود به من حمله می کرد. لطفا خواب منو تعبیر کنید. علامه به او گفت حتما دیشب پنیر با رب انار خوردی !
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بفرمایید یه کابوس ببینید…
کابوس

یه نفر به علامه ی مجلسی گفت خواب دیدم شیر سفیدی که مار سیاهی دور گردنش حلقه زده بود به من حمله می کرد. لطفا خواب منو تعبیر کنید. علامه به او گفت حتما دیشب پنیر با رب انار خوردی !

مرد تصدیق کرد و گفت دقیقا دیشب همین ها رو خوردم.

علامه به او گفت این خواب هم نشانه ی همان چیزهایی ایست که خوردی . (پنیر به شکل شیر سفید و رب انار به شکل مار سیاه خودش را نمایان کرده است.)

خوب این معده هم شب می خواد استراحت کنه. چرا بلایی سرش میاری که این مزخرفاتو بهت نشون بده. وقتی معده تو پر از غذاهای چرب و سنگین می کنی بعد هم بلافاصله می خوابی ،خوابهای وحشتناک، کمترین اتفاقیه که برات می یفته . آخه معده ما وقتی خیلی بیچاره می شه میاد تو خوابمون و حالمونو می گیره. شام خوردن قانون و قائده داره.

اولا حتما باید شام بخوریم. اونایی که تا رژیم می گیرن شام رو حذف می کنن به سلامتی شون لطمه می زنن . به هیچ وجه نباید با شکم گرسنه به خواب رفت. از پیامبر اکرم (ص)روایت شده : خوراک شام را فرو نگذارید، هر چند دانه ای خرمای خشک باشد که من از ترک شام برای امّتم از پیری زودرس هراس دارم، زیرا خوراک شام مایه نیرومندی پیر و جوان است.

نیز امام باقر (ع) فرمودند: آغاز ویرانی بدن، ترک شام خوردن است. 

اما شام نباید یه غذای چرب و سنگین باشه. ضمنا اگرچه لازمه همیشه از پرخوری پرهیز کرد، در مورد شام اهمیت این مسئله خیلی بیشتره. چون بعد از شام دیگه از تحرک و فعالیت خبری نیست .

مهمتر از همه اینکه نباید بلافاصله بعد از شام خوابید. بین شام و خواب باید حداقل دو ساعت فاصله باشه . بنابراین باید سرشب یه غذای مناسب بخورید و حتما قبل از سیر شدن دست از غذا بکشید. یکی دو ساعت بعد می تونید بخوابید و خوابهای خوب ببینید.

امام علی (ع)فرمودند : شام پیامبران در آغاز شب است.

انسیه نوش آبادی

بخش کودک و نوجوان تبیان


مطالب مرتبط:

چرا خالی می‌بندیم؟

افسانه درست کردن آتش با مته چوبی

شب حضور فرشتگان

عــقاب و طوفان

رۆیای بهاری

لطفا ترمز کنید ...

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.