تبیان، دستیار زندگی
شاید مهر برای خیلی از ما تنها یادآور سرود معروف همشاگردی سلام و ایام خوش کودکی و نوجوانی باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهرداری به استقبال مهر می‌رود


شاید مهر برای خیلی از ما تنها یادآور  سرود معروف همشاگردی سلام و ایام خوش کودکی و نوجوانی باشد.

مدارس-مدرسه

برای عده ی دیگر هم که محصلند یا والدین محصلین هستند،به آماده شدن برای رفتن به مدرسه محدود می شود اما برای مدیران شهری تهران معنایی بسیار وسیع تر را تداعی می کند . این که باید پایتخت ایران اسلامی از هر حیث آماده باشد تا میلیون ها دانش آموز و دانشجو بتوانند در محیطی ایمن،سالم،بانشاط و اسلامی راهی مراکز آموزشی شوند. برای تردد آسان آنها و افزایش سطح آگاهی شان از معضلات اجتماعی که ممکن است تهدیدشان کند ،برای افزایش بنیه علمی و ... آنها برنامه ریزی دارد و خلاصه شهر را آماده بهار علم و دانش می کند. معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران هم یکی از مجموعه های شهری است که در این راستا اقدامات متعدی را در برنامه دارد.

اجرای تدابیر ترافیکی، زیباسازی شهر، ایمن‌سازی‌ خیابان‌ها و معابر منتهی به مدارس و دانشگاه‌ها، ایجاد سرویس ویژه مدارس و ویژه‌برنامه‌های فرهنگی ازجمله اقدامات شهرداری تهران در استقبال از مهر است. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از انتخاب عنوان «باز باران» برای طرح استقبال از مهر در سال 91خبر داد و گفت: 44عنوان برنامه کلی در قالب این طرح به‌صورت متمرکز و غیرمتمرکز در مناطق 22گانه اجرا خواهد شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از انتخاب عنوان «باز باران» برای طرح استقبال از مهر در سال 91خبر داد و گفت: 44عنوان برنامه کلی در قالب این طرح به‌صورت متمرکز و غیرمتمرکز در مناطق 22گانه اجرا خواهد شد

سید محمدهادی ایازی در تشریح آخرین جزئیات اجرای طرح «استقبال از مهر»در سطح مناطق 22گانه گفت: مدیریت شهری هر سال در ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها با هدف ارتقای سطح ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و بهداشتی به دانش‌آموزان، ضمن همکاری با نهادها و سازمان‌های مرتبط نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی اقدام می‌کند. وی ادامه داد: برنامه‌های طرح استقبال از مهر در سال91، تحت عنوان بازباران از 25شهریور تا 15مهر اجرا خواهد شد.

ایازی با اشاره به فعالیت‌های متمرکز شهرداری تهران در طرح باز باران تصریح کرد: تبلیغات محیطی، تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی، کتابچه ویژه سرویس مدارس، تهیه بسته فرهنگی برای دانشجویان جدیدالورود عناوین مهم‌ترین برنامه‌هایی هستند که به‌صورت متمرکز در سطح مناطق 22گانه اجرا خواهند شد.

حرس

زیباسازی شهر در آستانه ی مهر

با نزدیک شدن به روزهای پایانی شهریور ماه و اتمام تعطیلات تابستانه دانش آموزان و دانشجویان، شهر چهره دیگری به خود می گیرد و رفت و آمد مسافران جای خود را به تکاپوی خرید شهروندان در آستانه سال تحصیلی می دهد.

در این راستا شهرداری تهران نیز اقدام به بهبود سطح خیابان ها، زیباسازی و پاکسازی معابر و پیاده روها و رفع عیوب و ایمن سازی به خصوص اطراف مدارس و آموزشگاه ها کرده است.

یکی از مهمترین وظایف شهرداری در ایجاد کمیته ی استقبال از مهرزیباسازی و ترمیم فضای سبز در راستای ایجاد نشاط و طراوت آینده سازان کشور است و همچنین باتوجه به ضرورت رفع خطرهای احتمالی در مسیر دانش آموزان، پاکسازی و حذف نخاله های ساختمانی، امحاء پوسترهای تبلیغاتی و شستشوی معابرنزدیک به مدارس  نیز از تعهدات اداره خدمات شهری است و باید درخواست های رنگ برای داخل و اطراف مدارس به خصوص نقاشی محدوده زمین ورزشی حیاط مدارس به اداره خدمات شهری اعلام و نسبت به رفع این نیاز اقدام شود.

همچنین اداره فنی و عمران پاسخگوی نیاز مردم خواهد بود و تا اول مهر ماه مرمت حفاری های اطراف مدارس، رفع سد معبر و  چاله های در مسیر به طور جدی صورت می پذیرد و شاهد روان سازی ترافیک معمول می باشیم.

معاون خدمات شهری، اجرای طرح فروش فوق العاده فروشگاه شهروند ویژه بازگشایی مدارس را نیز اقدام دیگری در ستاد مهر نام برد و اظهار کرد: از 15 شهریور تا 15 مهرماه لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان با 5 تا 25درصد تخفیف در فروشگاه‌های شهروند به فروش می‌رسد

نصب ست های ورزشی و زیباسازی مدارس

مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران به هماهنگی اداره آموزش و پرورش با سازمان زیباسازی نیز اشاره کرد و گفت: نصب ست‌های ورزشی در مدارس، شست و شوی مبلمان ویژه مدارس و دیواره جداره، رنگ آمیزی کلاس‌های درس بنا به درخواست مدارس از فعالیت‌های این سازمان است.

وی با بیان اینکه برخی فعالیت‌های دیگر سازمان زیباسازی در ستاد استقبال از مهرماه درسطح شهر انجام می‌شود افزود: پیام‌های ویژه بازگشایی مدارس بر روی عرشه حدود 100 پل عابر پیاده، 30 بیلبورد به متراژ مجموعا 2100 متر، جمع آوری و بهسازی سازه‌های تبلیغاتی معیوب در سطح شهر به ویژه اطراف مدارس بخشی از فعالیت‌هایی است که این سازمان در سطح شهر انجام می‌دهد.

شهروند

فروش فوق العاده شهروند

معاون خدمات شهری، اجرای طرح فروش فوق العاده فروشگاه شهروند ویژه بازگشایی مدارس را نیز اقدام دیگری در ستاد مهر نام برد و اظهار کرد: از 15 شهریور تا 15 مهرماه لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان با 5 تا 25درصد تخفیف در فروشگاه‌های شهروند به فروش می‌رسد.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی با عنوان شهر در دست بچه‌ها و آشنایی دانش آموزان با مشاغل را نیز از جمله اقدامات شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل نام برد و در خصوص فعالیت‌های سازمان بهشت زهرا (س)در استقبال از مهرماه نیز گفت: 620 شهید دانش آموز شهر تهران در بهشت زهرا (س) آرمیده‌اند که به مناسبت فرارسیدن مهر ماه، 620 کبوتر به یاد این شهیدان همزمان با اول مهر ماه به پرواز درخواهند آمد.

عبداللهی رنگ آمیزی و تعویض پرچم قطعه شهدای دانش آموز را از دیگر فعالیت‌های این سازمان خواند و اظهار کرد: در روز اول مهرماه، زنگ دانش آموز نیز در بهشت زهرا و در قطعه شهدای دانش آموز به صدا درخواهد آمد همچنین 620 پلاک با نام شهید در میان دانش آموزان توزیع شده و به 620 دانش آموز نیازمند لوازم التحریر اهدا خواهد شد.

تا 15 مهر وضعیت ترافیکی شهر تغییر کلی پیدا می‌کند

یکی از عملکردهای پلیس راهور درزمینه ی بازگشایی مدارس ، بحث ایمن‌سازی اطراف مدارس و در واقع نوسازی و بازسازی علائم با کمک شهرداری است که اکنون در حال پیگیری است. ایجاد خط‌کشی‌ها و نصب المان‌های ترافیکی و جان‌پناه‌ها و ایجاد پهلوگاه‌های مناسب برای پیاده و سوار کردن دانش‌‌آموزان، از موارد درخواست شده از شهرداری است.

سردار رحیمی در خصوص سرویس مدارس عنوان کرد: تا اول مهر تمامی سرویس‌های مدارس باید ساماندهی شوند که این عمل با همکاری سازمان تاکسیرانی، سازمان حمل‌ونقل و آموزش و پرورش و با نظارت و کنترل پلیس راهور نتیجه می‌دهد و همچنین بحث آموزش رانندگان تاکسی نیز جزو برنامه‌های در حال پیش‌بینی پلیس راهور است که از اول مهر آماده‌باش صددرصد را خواهیم داشت.

علاوه بر آن در ایام بازگشایی مدارس تردد خودروها در محدوده طرح ترافیکی زوج و فرد به همان شکل گذشته است و به محدوده آن افزوده نمی شود اما نسبت به گذشته این طرح با جدیت بیشتری اجرا می شود

وی با بیان اینکه حداقل تا 15 مهر وضعیت ترافیکی شهر یک تغییر کلی پیدا می‌کند، عنوان کرد: ترافیک به بیش از 30 درصد افزایش خواهد داشت که تلاش می‌شود به حالت عادی و طبیعی خود در 6 ماه دوم سال برسد.

لازم است مجموعه هایی از جمله تاکسیرانی، اتوبوسرانی، پلیس راهور، آموزش و پرورش، آتش نشانی و دیگر سازمان های مرتبط  برنامه ریزی کرده و با ایجاد هماهنگی باعث تسهیل در امر رفت و آمد شهروندان شوند.

علاوه بر آن در ایام بازگشایی مدارس تردد خودروها در محدوده طرح ترافیکی زوج و فرد به همان شکل گذشته است و به محدوده آن افزوده نمی شود اما نسبت به گذشته این طرح با جدیت بیشتری اجرا می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری با اشاره به اینکه ستاد استقبال از مهر به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است  گفت: تا قبل از بازگشایی مدارس تمامی این فعالیت‌ها انجام خواهد شد و امیدواریم وضعیت شهر تهران برای آغاز فعالیت مدارس مطلوب باشد.

فرآوری : طاهره رشیدی

بخش اجتماعی تبیان


منابع : 1- خبرگزاری ایرنا / 2- خبرگزاری فارس / 3- همشهری