تبیان، دستیار زندگی
یکی ازمزایای یادگیری پروژه محور این است که شما می توانید همزمان برای هدف های متنوع آموزشی برنامه ریزی کنید. این گونه پروژه ها به شما اجازه می دهد که علاوه بر تدریس دروس آکادمیک مهارت های لازم برای زندگی واقعی را نیز آموزش داده و شاگردان را برای موفقیت در.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه با دانش آموزان دبیرستان میرداماد

در هفتمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

مصاحبه با دانش آموزان دبیرستان میرداماد

آنمی (کم خونی)

مصاحبه با دانش آموزان دبیرستان میرداماد تبیان: با سلام و وقت به خیر، لطفاً به طور کامل خودتان را معرفی کنید.
من سحر ثنایی، کلاس دوم دبیرستان، رشته تجربی در دبیرستان میرداماد تحصیل می کنم. به همراه دوستم دل آرا چنگیزی که در کلاس دوم دبیرستان، رشته ریاضی می باشد در این جشنواره شرکت کرده ایم.

مصاحبه با دانش آموزان دبیرستان میرداماد تبیان: کار پژوهشی شما در چه زمینه ای است؟

ما قرصی را برای کم خونی تهیه کرده ایم که کاملا گیاهی است و خیلی از مزیت های مورد نیاز را دارا می باشد. برای کم خونی سه عامل اسیدفولیک، آهن و ویتامین B12  وجود دارد. ما در وعده های غذایی از آهن استفاده می کنیم ولی چون مکمل خوبی در کنار آن استفاده نمی کنیم، جذب آهن به خوبی صورت نمی گیرد.

مصاحبه با دانش آموزان دبیرستان میرداماد

ما از مخمر نان به عنوان مکمل استفاده کرده ایم که دارای اسید سولفولیک نیز می باشد. این قرص کاملا گیاهی است و هیچ ضرری برای افراد در سنین مختلف ندارد مگر اینکه فردی به اسفناج یا جعفری حساسیت داشته باشد.

مصاحبه با دانش آموزان دبیرستان میرداماد تبیان: خانم دل آرا چنگیزی آیا در این مدت که مشغول این کار بودید لطمه ایی به درستان زده شد؟

از آنجایی که ما در مدرسه زنگ پروژه داریم سعی کردیم کارهای مربوط به این پروژه را در این ساعت انجام دهیم و لطمه ای به درس هایمان زده نشد.

مصاحبه با دانش آموزان دبیرستان میرداماد تبیان: آیا شما قبل از شروع به این کار با تبیان آشنایی داشتید؟

بله ما سال گذشته نیز در این جشنواره شرکت کردیم ولی موضوع کار ما ادبیات بود و هیچ گرایشی به زیست نداشت.

مصاحبه با دانش آموزان دبیرستان میرداماد تبیان: آیا از سایت تبیان نیز استفاده می کنید؟

من شخصا استفاده نمی کنم اما دوستانم به سایت مراجعه می کنند و از مطالب آن استفاده می کنند.

مصاحبه با دانش آموزان دبیرستان میرداماد

مصاحبه با دانش آموزان دبیرستان میرداماد تبیان: خانم سحر ثنایی آیا به هم سن و سالان خود توصیه می کنید که به دنبال پژوهش بروند؟

بله چون می توانند در جشنواره های مختلف امتیازات خوبی کسب کنند، به تجربیاتشون اضافه کنند، برای کنکور و برای آینده شان خوب است. بنابراین پیشنهاد می کنم اگر فرصت دارند حتما به دنبال کارهای پژوهشی بروند.

مصاحبه با دانش آموزان دبیرستان میرداماد

مصاحبه با دانش آموزان دبیرستان میرداماد تبیان: خانم دل آرا چنگیزی شما برای هم سن و سالان خود چه پیامی دارید؟

برای دخترها این پیام را دارم که می توانند از این قرص به جای قرص های آهنی که مدرسه به آن ها می دهد استفاده کنند. چرا که این قرص می تواند مکملی برای درمان کم خونی آن ها باشد. زیرا کم خونی خود منجر به مشکلات و بیماری هایی می شود که جبران ناپذیرند.

در ضمن به دوستان توصیه می کنم حتما به دنبال کارهای پژوهشی بروند حتی اگر ایده ی کوچکی دارند. چرا که کوچکترین ایده می تواند بزرگترین چیز را به وجود آورد.

مصاحبه با دانش آموزان دبیرستان میرداماد تبیان: خیلی ممنون که وقت خود را در اختیار ما گذاشتید، موفق و پیروز باشید.


بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه: نسیم گنجی منش

تنظیم: نسرین صادقی