تبیان، دستیار زندگی
p; بخش اول - دردسرها و گرفتاری های رابط گرافیکی ویندوز XP       دردسرها و گرفتاری های تنظیماتDisplay تنظیمات Display به آن بخش از ویندوز که نحوه نمایش صفحه و نحوه مشاهده فونت ها و آیکون ها در صفحه مان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخش اول - دردسرها و گرفتاری های رابط گرافیکی ویندوز XP

دردسرها و گرفتاری های تنظیماتDisplay

تنظیمات Display به آن بخش از ویندوز که نحوه نمایش صفحه و نحوه مشاهده فونت ها و آیکون ها در صفحه مانیتور را کنترل می کند، مربوط می شود. البته در صورتی که محل و جای تنظیماتی مورد نظرتان را بدانید، رفع ایرادات به سرعت و به آسانی امکان پذیر است.

در قسمت های زیر مروری بر عمومی ترین مشکلاتی داریم که کاربران ممکن است با آن مواجه شوند.

ویندوز XP امکان مشاهده یک صفحه وب را در Desktop نمی دهد


علت:

نگران نباشید، در صورتی که مایلید از همان صفحه رومیزی وبی که در ویندوز 98 وجود داشتید، استفاده کنید هنوز این ویژگی در XP نیز وجود دارد. در ویندوز98 باید Active desktop را فعال می کردید تا مفاهیم وب در دسترس قرار گیرند، اما این ویژگی در ویندوز XP یکپارچه شده است. به عبارت دیگر این ویژگی در ویندوز XP قرار دارد، اما ساختار بندی و محل قرارگیری آن کمیمتفاوت تر است.


راه حل:

برای مشاهده یک صفحه وب در desktop از مراحل زیر پیروی کنید.

1- گزینه Start> Control Panel را انتخاب کنید.

2- آیکون Display را دو بار سریع کلیک کرده و برچسب Desktop را انتخاب کنید.

3- دکمه Customize Desktop را انتخاب کنید.

4- بر چسب Web را کلیک کنید. برای انتخاب یک صفحه وب تا در Desktop آن را مشاهده کنید، دکمه New را کلیک کنید.

5- در پنجره New Desktop Item مسیر URL صفحه وبی که مایلید در Desktop آن را مشاهده کنیدهمانند شکل واردکرده و سپس Ok را کلیک کنید. ویندوز XP به سایت وب متصل شده و صفحه آن را Download می کند. سپس در desktop آن را نشان می دهد.

در صورتی که مایلید استفاده از صحفه وب را در desktop غیر فعال کنید به سادگی به برچسب Web برگشته و کادر مقابله ای سایت را پاک کنید. در صورتی که در مراحل آتی قصد استفاده از این صفحه را ندارید می توانید دکمه Delete را برای حذف کامل آن کلیک کنید.