تبیان، دستیار زندگی
حمام و دست‌شویی در خانه‌های ما ایرانی‌ها خیلی تزیین و آراسته نمی‌شود، ولی می‌شود كه این قسمت از منزل را هم مورد توجه قرار داد. به همین دلیل آموزش دوخت جای حوله و دستمال کاغذی را در اختیار شما میگذاریم تا با درست کردن آن بتوانید کمی متفاوت‌تر باشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش دوخت جای حوله و دستمال کاغذی

آموزش دوخت جای حوله و دستمال


حمام و دست‌شویی در خانه‌های ما ایرانی‌ها خیلی تزیین و آراسته نمی‌شود، ولی می‌شود كه این قسمت از منزل را هم مورد توجه قرار داد. به همین دلیل آموزش دوخت جای حوله و دستمال کاغذی را در اختیار شما می گذاریم تا با درست کردن آن بتوانید کمی متفاوت‌تر باشید.


آموزش دوخت جای حوله و دستمال

مواد مورد نیاز:

پارچه ارگانزا

طرح‌های تکه دوزی شده‌ای که در بازار وجود دارد

نوار دور دوزی یا نقده 75/1 سانت

برای محکم ایستادن پارچه هم می‌توانید از آهار پارچه یا سفت کننده‌های پارچه استفاده کنید.

آموزش دوخت جای حوله و دستمال

مراحل دوخت:

برای شروع، پارچه ارگانزا را به اندازه دو برابر طولی که مورد نظر شماست در نظر بگیرید.

نکته: رول‌های دستمال کاغذی در بازار در اندازه‌های کوچک و بزرگ وجود دارد و اندازه‌ی این جای دستمالی به شما بستگی دارد که از کدام نوع رول استفاده کنید و اگر می‌خواهید به عنوان حوله حمام استفاده شود، اندازه‌اش بسته به کار شما تغییر خواهد كرد.

تعداد جای حوله‌ها یا دستمال کاغذی مورد استفاده شما هم می‌تواند تغییر کند. شما می‌توانید این جادستمالی را برای یک دستمال یا بیشتر در نظر بگیرید.

آموزش دوخت جای حوله و دستمال

برای مشخص کردن جای رول‌ها اگر پارچه به صورت تاخورده 25 سانت باشد، یک سانت از بالا و یک سانت از پایین جدا می‌کنیم و علامت می‌گذاریم. بعد قسمت باقیمانده را به سه قسمت حدوداً 5/7 سانتی تقسیم می‌کنیم. این قسمت‌ها محل قرار گرفتن رول‌ها است که با دوختن این قسمت‌ها مشخص شده و تکه دوزی‌ها باید در مرکز هر قسمت قرار گیرد. برای دوخت هر تکه دوزی باید پارچه داخل کارگاه قرار بگیرد تا حالت چین خورده پیدا نکند. بعد باید دور تا دورش را بدوزیم.

آموزش دوخت جای حوله و دستمال

حالا دور تا دور پارچه ارگانزا را به اندازه یك سانت تا بزنید و بعد دور تا دورش را با نوار دور دوزی بدوزید. در این مرحله شما باید پارچه ارگانزا را در آهار قرار دهید تا محکم‌تر شود.

برای قسمت بالایی و دستگیره آن می‌توانید از یک طرح تکه دوزی استفاده کنید و زیر آن را پارچه لای چسب بچسبانید تا محکم‌تر شده و سپس به قسمت پایینی جا دستمالی بدوزید.

آموزش دوخت جای حوله و دستمال

برای بزرگنمایی تصاویر بر روی آن‌ها كلیك نمایید.


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: melisajan

مطالب مرتبط:

آموزش دوخت روتختی زیبا

زیر لیوانی‌های رنگی درست کنید

یک مدل دامن ساده بهاری 

طرز کار چرخ خیاطی به زبان ساده

تزیین قهوه به شکل گل (آموزش)

تزیین تخم مرغ به شکل قلب