تبیان، دستیار زندگی
احمد توکلی، نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با بین اینکه این هتک حرمت اخیر به ساحت مقدسات اسلام تناقض چهره منافقانه غرب را نشان داده، می گوید که این اقدام باعث شده اتحاد بین مسلمانان نیز از این رهگذر تقویت شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تقویت اتحاد مسلمانان در پی اهانت اخیر به پیامبر(ص)

توکلی در گفت و گوی اختصاصی با تبیان


احمد توکلی، نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با بین اینکه این هتک حرمت اخیر به ساحت مقدسات اسلام تناقض چهره منافقانه غرب را نشان داده، می گوید که این اقدام باعث شده اتحاد بین مسلمانان نیز از این رهگذر تقویت شود.

نماینده مردم تهران  در مجلس با تاکید بر منفور بودن اهانت به پیامبر گرامی اسلام برای مسیحیان و اقلیت یهودی، معتقد است که تناقض رفتار غرب نهایتا به نفع توده های مستضعف و ملل مظلوم مسلمان خواهد بود.

مشروح گفت و گوی تبیان با احمد توکلی را در زیر می خوانید:

توکلی

-با توجه به توهین اخیر به ساحت پیامبر گرامی اسلام، فکر می کنید این گونه اقدامات از سوی چه کسانی صورت می گیرد؟

اهانت به دین مبین اسلام و همچنین هتک حرمت پیامبر گرامی اسلام(ص) از جنبه های مختلفی قابل بررسی است. یکی از نکات قابل توجه کینه ای است که مشرکان اهل کتاب نسبت به مسلمانان دارند و به تعبیر آیات قران «كینه از دهانشان آشكار است و آنچه دلهایشان در بردارد سهمگین تر است...» این موضوع به مشرکان اهل کتاب و مشرکان غیر اهل کتاب برمی گردد و همچنین یهودیان که نسبت به مسلمان ها کینه ورزترند. صهیونیست ها هم بیشتر از همه علیه اسلام و مسلمانان کینه نشان می دهند.. بنابراین یکی از جنبه های بررسی این موضوع جنبه اعتقادی این کار است که ببینیم آنها چرا دست به چنین کاری زده اند.

-به نظر شما چه اهدافی از اهانت به مقدسات اسلام دنبال می شود؟

از بعد دیگر ممکن است اهانت اخیر به اسلام و پیامبر گرامی آن جنبه مقطعی داشته باشد و هدف آن تحقیر مسلمانان و تحت فشار قرار دادن آنهاست که در واقع نوعی از کینه ورزی است.

-ارزیابی شما از واکنش مسلمانان نسبت به اهانت اخیر به پیامبر چیست؟

یکی از موضوعات مهم در زمینه اهانت و هتک حرمت ساحت پیامبر اسلام، نوع واکنشی است که مسلمانان به این موضوع نشان می دهند. به هر حال حضرت محمد(ص) مهمترین شخصیت در دین مبین اسلام است و اگرچه در قران کریم آمده که مسلمانان فرقی بین انبیا نمی گذارند اما پیامبران اولی العزم از جمله حضرت عیسی، حضرت موسی، حضرت نوح، حضرت ابراهیم و حضرت محمد(ص) برترند و در این میان خاتم الانبیا اشرف و افضل همه انبیاست.

بنابراین ما حفظ احترام همه انبیا را واجب می دانیم و افضل از همه پیامبر گرامی اسلام هستند. پس واکنش مسلمانان به هتک حرمت مقدساتشان براساس اعتقادشان شکل گرفته است و وقتی حرمت اشرف پیامبران رعایت نمی شود و احترام افضل خلایق شکسته می شود باید نوعی بیزاری را از این حرکت غیر توحیدی نشان داد.

وجه دیگر موضوع اهانت به حضرت محمد(ص) تناقضات غرب در مشی سیاسی و فرهنگی آنهاست؛ آنها از سویی برای زندانی و محکوم کردن کسانی که در هولوکاست به عنوان یک واقعه صرفا تاریخی شک و تردید روا داشته اند، سخت گیری می کنند و از سوی دیگر به پیغمبر اولی العزمی که پیروانش در بسیاری از کشورهای اروپایی اقلیت اول دینی به حساب می آینده، اهانت می شودو از آن به عنوان آزادی بیان یاد می شود

-دولت آمریکا گفته که نمی تواند جلوی ساخت و انتشار فیلم را بگیرد، آیا این دلیل را بویژه در مورد اهانت اخیر به اسلام قانع کننده می دانید؟

وجه دیگر موضوع اهانت به حضرت محمد(ص) تناقضات غرب در مشی سیاسی و فرهنگی آنهاست؛ آنها از سویی برای زندانی و محکوم کردن کسانی که در هولوکاست به عنوان یک واقعه صرفا تاریخی شک و تردید روا داشته اند، سخت گیری می کنند و از سوی دیگر به پیغمبر اولی العزمی که پیروانش در بسیاری از کشورهای اروپایی اقلیت اول دینی به حساب می آینده، اهانت می شودو از آن به عنوان آزادی بیان یاد می شود.

توکلی

این تناقض چهره دوگانه و منافقانه غرب را نشان می دهد چرا که خداوند دشمنان ما را از احمق ها آفریده است و علی رغم اینکه آنها از این هتک حرمت به ساحت پیامبر گرامی اسلام هدف خود را دنبال می کردند، این حادثه باعث شده یک بار دیگر چهره واقعی و مزورانه امریکا نزد ملت های مسلمان آشکار شود و اتحاد بین مسلمانان نیز از این رهگذر تقویت شود.

-تاثیر این گونه اقدامات را بر نگاه ملت های دیگر به دین اسلام را چطور می بینید؟

قطعا همه انسان های شرافتمند و پاکدل این تناقض ها را در می یابند چرا که فهم تناقض تنها نیازمند یک فطرت سالم است. اهانت اخیر مطمئنا به ضرر خود آنها تمام خواهد شد چرا که این اقدام موهن علاوه بر اینکه از نظر ملت های مسلمان منفور است، در بین مومنان، مسیحیان و اقلیت یهودی مثل هموطنان یهودی و مسیحی خودمان در ایران نیز منفور است و صرفا باعث می شود تناقض رفتار سیاسی و فرهنگی غرب به نفع توده های مستضعف و ملل مظلوم مسلمان باشد.

-تاثیر معرفی چهره واقعی اسلام و شخصیت های محوری این دین از سوی جوامع اسلامی را در عدم تکرار این وقایع په می دانید؟

اگر این موضوع که ضعفی در بین ما تلقی می شود هم جبران شود، باز هم به نظر می رسد این اتفاقات برای رو شدن دست آنها ادامه داشته باشد.

سارا کیان

بخش سیاست تبیان