تبیان، دستیار زندگی
p;بخش اول - دردسرها و گرفتاری های رابط گرافیکی ویندوز XP       دردسرها و گرفتاری های تنظیماتDisplay تنظیمات Display به آن بخش از ویندوز که نحوه نمایش صفحه و نحوه مشاهده فونت ها و آیکون ها در صفحه مانی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخش اول - دردسرها و گرفتاری های رابط گرافیکی ویندوز XP

دردسرها و گرفتاری های تنظیماتDisplay

تنظیمات Display به آن بخش از ویندوز که نحوه نمایش صفحه و نحوه مشاهده فونت ها و آیکون ها در صفحه مانیتور را کنترل می کند، مربوط می شود. البته در صورتی که محل و جای تنظیماتی مورد نظرتان را بدانید، رفع ایرادات به سرعت وبه آسانی امکان پذیر است.

در قسمت های زیر مروری بر عمومی ترین مشکلاتی داریم که کاربران ممکن است با آن مواجه شوند.

Screen Saver به شکلی که مورد نظر است کار نمی کند


علت:

Screen Saver به کامپیوتری که برای مدتی بیکار مانده است فعل و انفعالاتی می دهد.

در گذشته Screen Saver ها برای جلوگیری از سوختن مانیتورها به دلیل نداشتن فعل و انفعالات کافی مورد استفاده قرار می گرفتند. امروزه این مشکل رفع شده اما Screen Saver ها به عنوان برنامه های تفریحی باقی مانده اند. ساختار بندی مجدد Screen Saver یا تغییر آن به آسانی امکان پذیر است. حتی می توانید Screen Saver ای از تصاویر مورد نظرتان ایجاد کنید. تمام این تغییرات از طریق زبانه Screen Saver کادر Display Properties امکان پذیر است.


راه حل:

برای ایجاد تغییرات Screen Saver ، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- گزینه Start> Control Panel را انتخاب کنید.

2- آیکون Display را دو بار سریع کلیک کنید و سپس زبانه Screen Saver را انتخاب کنید .

3-در این زبانه می توانید با کلیک کردن دکمه Settings تغییراتی را در Screen Saver جاری اعمال کنید. مدت زمانی که برای فعال شدن Screen Saver مورد نظرتان است را می توانید در کادر Wait Selection وارد کنید( مقدار پیش فرض 10 دقیقه است). در هر حال اگر نمی خواهید از آن Screen Saver استفاده کنید، از منوی پایین افتادنی نوع دیگری را انتخاب کنید و در صورتی که نمی خواهید هیچ Screen Saver ای فعال باشد گزینه None را انتخاب نمائید.