تبیان، دستیار زندگی
مدیر بخش فارسی شبکه سخن پراكنی بی‌بی‌سی گفت: به علت دخالت‌های انگلیس در امور داخلی ایران در تاریخ معاصر این كشور، مردم ایران ما را ابزار دست دولت انگلیس می‌دانند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعتراف جالب مدیر بی بی سی


مدیر بخش فارسی شبکه سخن پراكنی بی‌بی‌سی گفت: به علت دخالت‌های انگلیس در امور داخلی ایران در تاریخ معاصر این كشور، مردم ایران ما را ابزار دست دولت انگلیس می‌دانند.

صادق صبا

صادق صبا مدیر بخش تلویزیون فارسی شبكه سخن پراكنی بی‌بی‌سی درپاسخ به سوال خبرنگار این شبكه مبنی بر اینكه شمار فارسی زبانان در دنیا كه بیننده برنامه‌های شما هستند چقدر است با دادن آماری كلی از تعداد فارسی زبانان در سراسر جهان، گفت: یكصد و بیست الی یكصد و سی میلیون فارسی زبان در سراسر جهان وجود دارد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چه تعداد از این جمعیت برنامه‌های بی‌بی‌سی را مشاهده می‌کنند با طفره رفتن از پاسخ به این سوال، گفت: من جمعیت آماری فارسی زبان را می‌دانم نه تعداد بینندگان این شبکه را.

البته لازم به یاد آوری است كه طبق آمارهای رسمی منتشر شده از سوی منابع وابسته به دولت انگلیس، شبكه بی‌بی‌سی فارسی به دلیل اقبال كمی كه در میان مخاطبان فارسی زبان به دست اورده و همچنین كیفیت پائین برنامه‌های تولیدی با كاهش بودجه مواجه شده و همین امر باعث كاهش فاحش در تعداد بینندگان این شبكه نیز شده است.

صبا درپاسخ به سوال دیگر این خبرنگار كه پرسید سوء ظن زیادی در ایران در رابطه با كسانی كه از خارج برای ایران برنامه  پخش می‌كنند وجود دارد كه البته در برخی موارد دلایل خوبی هم برای این بدگمانی‌ها از جمله تاریخچه گسترده دخالت بیگانگان در امور داخلی ایران وجود دارد، افزود: به علت دخالت‌های انگلیس در امور داخلی ایران در تاریخ معاصر این كشور، طبیعی است ملت ایران، ما را ابزار دولت انگلیس بدانند چرا که ما هم جیره خوار دولت انگلیس هستیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چه تعداد از این جمعیت برنامه‌های بی‌بی‌سی را مشاهده می‌کنند با طفره رفتن از پاسخ به این سوال، گفت: من جمعیت آماری فارسی زبان را می‌دانم نه تعداد بینندگان این شبکه را

مدیر بخش فارسی شبكه سخن پراكنی بی‌بی‌سی درپاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینكه شما در ایران دفتر ندارید چطور امكان دارد خبرهایی كه منتشر می‌كنید درست باشد خاطر نشان كرد: ما نیازی به ایجاد دفتر در ایران نداریم و این برای ما بسیار خوشحال كننده است چرا که ما بدنبال خبرسازی هستیم نه خبررسانی.

بخش ارتباطات تبیان

منبع: رسانه ایران