تبیان، دستیار زندگی
كارلوس كی‌روش می‌گوید درست است كه تیم ملی مقابل لبنان بازنده بود، اما بازیكنان نباید به خاطر این باخت گریه كنند و باید همچون تیم‌های بزرگ و قهرمان با قدرت بازگشت. او همچنین منتقدان تیم ملی را افرادی می‌داند كه بیشتر به فكر منافع شخصی خود هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کی‌روش:با قدرت بازمی‌گردیم


كارلوس كی‌روش می‌گوید درست است كه تیم ملی مقابل لبنان بازنده بود، اما بازیكنان نباید به خاطر این باخت گریه كنند و باید همچون تیم‌های بزرگ و قهرمان با قدرت بازگشت. او همچنین منتقدان تیم ملی را افرادی می‌داند كه بیشتر به فكر منافع شخصی خود هستند.

کی روش

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره شرایط تیم ملی در راه صعود به جام جهانی پس از شكست غیرمنتظره مقابل لبنان، انتقادهای كارشناسان از او و بازیكنان و همچنین تصمیم بازیكنان برای تحریم رسانه‌ها صحبت كرد.

* ایران برای نخستین بار در تاریخ به لبنان باخت. دیداری كه هواداران لبنان هیچوقت آن را از یاد نخواهند برد.

بدون شك ما هم از نتیجه راضی نیستیم. در آن بازی اصلا خوب كار نكردیم و برای پیروزی در بازی به اندازه كافی خوب نبودیم. فوتبال، بازی اشتباه‌هاست و تیمی كه از همین اشتباه‌ها استفاده می‌كند، پیروز میدان است و آنها هم همین كار را كردند. ما باید بازی‌هایمان را ببریم و پتانسیل این كار را هم داریم. همچنین باید برای تیم ملی لبنان كه با تیمی كه ما در گذشته دیدیم تفاوت‌های زیادی كرده اعتبار جدیدی قائل شویم. این همان تیمی است كه با ژاپن مساوی كرد، كره جنوبی را برد و امارات را از راه رسیدن به جام جهانی خارج كرد. برد و باخت همیشه در فوتبال وجود دارد. چیزی كه تیم‌های بزرگ و موفق را از سایر تیم‌ها جدا می‌كند، این است كه آن تیم پس از شكست چگونه به خود می‌آید و با قدرت و متحد می‌ماند تا خود را برای پیروزی آماده كند. به عنوان مثال رئال مادرید در حال حاضر از 4 بازی 4 امتیاز دارد و 8 امتیاز از رقیب خود بارسلونا عقب افتاده. آیا این بدین معنی است كه الان رئال مادرید بدترین تیم دنیاست؟ ناگهان كادر فنی و بازیكنان تبدیل به افرادی بدون آینده می‌شوند. بله، ما الان از شرایط راضی نیستیم و از این نتیجه ناراحتیم. اما تیم‌های قهرمان و برنده پس از چنین نتایجی همیشه با قدرت‌تر از همیشه بازمی‌گردند. این همان چیزی است كه من از خود و بازیكنام انتظار دارم. من از آنها انتظار ندارم كه گریه كنند یا مثل قربانیان رفتار كنند. من می‌خواهم آنها مثل جنگجویان و برنده‌ها باشند.

تیم ملی-ایران و لبنان

* خیلی از كارشناسان از عملكرد تیم ملی از جمله بازیكنان و كادر فنی انتقاد می‌كنند و در حال حاضر فشار زیادی روی شما و كادر فنی تیم ملی وجود دارد.

اینها كارشناسان یا افرادی هستند كه می‌خواهند از شرایطی كه به وجود آمده به سود خودشان استفاده كنند. ما تجربه كافی داریم كه بدانیم پس از یك نتیجه بد منتقدان چطور رفتار می‌كنند. ما به همه نظرها احترام می‌گذاریم. آنها آزادند كه خود را نشان دهند و صحبت كنند اما ما هم وظیفه داریم ذهن‌مان را باز نگه داریم. در پایان این من هستم كه تصمیم می‌گیرم و كاری انجام می‌دهم. آنقدر باتجربه هستم كه همه نظرات سازنده و مثبت را بخوانم و از آنها مطلع شوم. اما سایر عقاید تنها هدفشان برهم زدن تمركز ما و ایجاد شانسی برای كسب منافع شخصی است. آیا ما روز بدی در بیروت داشتیم؟ بله داشتیم. هیچ شكی هم در آن نیست. با این حال ما نمی‌توانیم همه روزهای خوب تیم ملی را تا الان فراموش كنیم. فقط آن افرادی كه از موفقیت‌های تیم ملی خوشحال نمی‌شوند روی این باخت تمركز كرده‌اند. این مهم است كه ما در این شرایط بلافاصله اقدام مثبتی كنیم و این كار را هم انجام خواهیم داد. قطعا باید این كار را برای ادامه دادن اهدافمان و رسیدن به موفقیت تیم ملی انجام دهیم.

در پایان این من هستم كه تصمیم می‌گیرم و كاری انجام می‌دهم. آنقدر باتجربه هستم كه همه نظرات سازنده و مثبت را بخوانم و از آنها مطلع شوم. اما سایر عقاید تنها هدفشان برهم زدن تمركز ما و ایجاد شانسی برای كسب منافع شخصی است

* مردم ایران امید فراوانی دارد كه كی‌روش و دستیارانش تیم ملی را به جام جهانی ببرند. به نظر شما حمایت رسانه‌های ایران در روزهای آینده چقدر می‌تواند برای تیم ملی كارساز باشد؟

مسلما همین طور است. ما نیاز داریم كه به اهدافمان برسیم و این كار را خواهیم كرد. با حمایت آن هوادارانی كه به ما اعتقاد دارند و همچنین آنهایی كه پشت ما ایستاده‌اند و برای موفقیت تیم ملی در كنار ما تلاش می‌كنند. من به طور كامل به دستیارانم اعتماد دارم و همچنین بازیكنانی كه انتخاب می‌كنم آنقدر با استعداد و با قدرت هستند كه بتوانیم به اهداف و بلند پروازی‌هایمان دست پیدا كنیم. بی‌شك ما در فاصله كوتاهی كه تا بازی با كره جنوبی برایمان باقی مانده نیاز به حمایت هواداران واقعی تیم ملی داریم.

* به عنوان سوال پایانی بازیكنان تیم ملی در اقدامی رسانه‌ها را تحریم كرده‌اند و شاید همین مساله در ادامه برای تیم ملی مشكل‌ساز شد. نظر شما درباره این تصمیم چیست؟

ـ من در این باره عقاید خود را گفتم. مهم‌ترین چیز این است كه فقط درباره این مشكل صحبت نكنیم. بلكه برای رفع آن كاری انجام دهیم كه به سود فوتبال ایران باشد.

بخش ورزشی تبیان


منبع : ایسنا