تبیان، دستیار زندگی
p;بخش اول - دردسرها و گرفتاری های رابط گرافیکی ویندوز XP       دردسرها و گرفتاری های تنظیماتDisplay تنظیمات Display به آن بخش از ویندوز که نحوه نمایش صفحه و نحوه مشاهده فونت ها و آیکون ها در صفحه مانی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخش اول - دردسرها و گرفتاری های رابط گرافیکی ویندوز XP

دردسرها و گرفتاری های تنظیماتDisplay

تنظیمات Display به آن بخش از ویندوز که نحوه نمایش صفحه و نحوه مشاهده فونت ها و آیکون ها در صفحه مانیتور را کنترل می کند، مربوط می شود. البته در صورتی که محل و جای تنظیماتی مورد نظرتان را بدانید، رفع ایرادات به سرعت وبه آسانی امکان پذیر است.

در قسمت های زیر مروری بر عمومی ترین مشکلاتی داریم که کاربران ممکن است با آن مواجه شوند.

هر چیزی در Desktop بسیار کوچک یا بسیار بزرگ دیده می شود.


علت:

اندازه آیکون های Desktop با تنظیمات مربوط به بزرگنماییکارت گرافیکی تعیین می شود.

در صورتی که هر چیزی بر روی صفحه Desktop شما بسیار کوچک  یا بسیار بزرگ دیده می شود، ممکن است نیاز به انتخاب بزرگنمایی دیگری داشته باشید تا آیتم ها به اندازه مورد نظر شما نشان داده شوند.

خوشبختانه رفع این مشکل نیز آسان است.


راه حل:

برای رفع مشکل اندازه آیتم ها از مراحل زیر پیروی کنید:

1- گزینه Start Menu> Control Panel را انتخاب کنید.

2- با دو بار کلیک سریع آیکون Display را باز کنید. زبانه Settings را انتخاب کنید.

3-در قسمت تنظیمات Screen Resolvtion از نوار لغزنده برای انتخاب یک بزرگنمایی دیگر استفاده کنید. در صورتی که مانیتور شما 17 اینچ است می توانید از بزرگنمایی های بالاتر – 768× 1024- استفاده کنید.

4- اگر با این تغییر به نتیجه مطلوب نرسیدید  می توانید DPISettings  را تغییر دهید. برای دسترسی به این گزینه نیز زبانه Display دکمه گزینه های Advanced را انتخاب کنید.

5- انجام اینکار پنجره Advanced Properties را فعال می کند. زبانه General را انتخاب کنید. در صورتی که مایلید آیکون های Desktop بزرگتر شوند، همانند شکل زیر می توانید گزینه های با DPI بالاتر را انتخاب نمائید. در صورتی که تغییری در این بخش ایجاد کنید نیاز به راه اندازی مجدد سیستم خود خواهید داشت.