تبیان، دستیار زندگی
p;بخش اول - دردسرها و گرفتاری های رابط گرافیکی ویندوز XP       دردسرها و گرفتاری های تنظیماتDisplay تنظیمات Display به آن بخش از ویندوز که نحوه نمایش صفحه و نحوه مشاهده فونت ها و آیکون ها در صفحه مانی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخش اول - دردسرها و گرفتاری های رابط گرافیکی ویندوز XP

دردسرها و گرفتاری های تنظیماتDisplay

تنظیمات Display به آن بخش از ویندوز که نحوه نمایش صفحه و نحوه مشاهده فونت ها و آیکون ها در صفحه مانیتور را کنترل می کند، مربوط می شود. البته در صورتی که محل و جای تنظیماتی مورد نظرتان را بدانید، رفع ایرادات به سرعت وبه آسانی امکان پذیر است.

در قسمت های زیر مروری بر عمومی ترین مشکلاتی داریم که کاربران ممکن است با آن مواجه شوند.

رنگها در صفحه نمایش به خوبی دیده نمی شوند


علت:

در صورتی که رنگ های صفحه نمایش شما به خوبی دیده نمی شوند، می توان علت را در برنامه راه انداز کارت گرافیک جستجو کرد. ( به دلیل ناسازگاری برنامه راه انداز کارت گرافیک با ویندوز XP و یا عدم نصب دقیق این برنامه ).

برنامه راه انداز در واقع نرم افزار رابط بین قطعات سخت افزاری سیستم (همانند کارت گرافیک) و ویندوز XP می باشد که نحوه عملکرد قطعات را کنترلومدیریت می کند و امکان هماهنگی با ویندوز را امکان پذیر می سازد.

در صورت ناسازگاری و عدم تطابق بین این برنامه و قطعه مربوطه سعی در اجرا و نصب یکی از برنامه های راه انداز خود می کند تا صفحه برای شما نمایش داده شود.

در برخی موارد این برنامه به درستی کار می کند و گاهی اوقات نیز با مشکل مواجه می شود.

همیشه به خاطر داشته باشید که هر یک از انواع و مدل های یک قطعه سخت افزاری همچون کارت گرافیک، برنامه راه انداز مخصوص به خود را دارد که امکان مدیریت آن قطعه را به ویندوز می دهد.همچنین توجه داشته باشید که اگر برنامه راه انداز به درستی کار نکند، قطعه سخت افزاری نیز کار نمی کند.

قبل از خرید و نصب یک قطعه سخت افزاری از هماهنگی آن با ویندوز XP اطمینان حاصل کنید. در واقع با این شیوه از وقوع برخی مشکلات آتی جلوگیری کنید.


راه حل:

برای رفع مشکلات مربوط به رنگ های صفحه نمایش از مراحل زیر پیروی کنید:

1- گزینه Start> Control Panel را انتخاب کنید.

2- آیکونDisplay را دو بار سریع کلیک کنید.

در صورتی که آیکون Display را مشاهده نمی کنید، گزینه Switch to classic view را که در سمت چپ پنجره Control Panel قرار دارد کلیک کنید.

3-همانند شکل زبانه Settings را انتخاب نمائید. در منوی پائینافتادنیColor Quality باید چند نمونه از تنظیمات مختلف نمایش رنگ را مشاهده کنید ( همچون 32bit , 16 bit و...)

در صورتی که در این قسمت تنها با یک گزینه و با کیفیت رنگ پائین همچون 16Color  یا 256Color  مواجه هستید، مشکل از نوع برنامه راه انداز نصب شده در سیستم شما است.

4-در صورتی که دسترسی به برنامه راه انداز مربوطه که در CD همراه قطعهاست را نداریدو یااصلابه آن CD دسترسی ندارید،می توانید از طریق سایت وب سازنده کارت گرافیکبرنامه مناسبراه اندازرا Download کرده و سپس اقدام به نصب آن کنید.