تبیان، دستیار زندگی
توهین به مقدسات شیعیان، نوک پیکان سلطه گری فرهنگی جهان غرب است و در هر برهه ای که جریان سلطه تیرهایش پیایی به سنگ خورده، مستأصلانه تاکتیک توهین به استوانه های عقیدتی مسلمین را در پیش گرفته است تا شاید بتواند عرصه دیگری را برای خود باز کند و از فشار شکست خ
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اهانت‌های وقیحانه به اعتقادات اسلامی


توهین به مقدسات شیعیان، نوک پیکان سلطه گری فرهنگی جهان غرب است و در هر برهه ای که جریان سلطه تیرهایش پیایی به سنگ خورده، مستأصلانه تاکتیک توهین به استوانه های عقیدتی مسلمین را در پیش گرفته است تا شاید بتواند عرصه دیگری را برای خود باز کند و از فشار شکست خود رهایی یابد.

مهمترین عامل قدرت و نقش آفرینی یک فرهنگ، مقدسات حاکم بر آن جامعه است آن گونه که با تخریب این ستون های مستحکم به راحتی می توان فرهنگ آن جامعه را به نابودی کشاند.

شاهین نجفی

چندی پیش فردی، به نام شاهین نجفی ، با سرودن اشعاری مبتذل که خود شایسته محتوای آنان است به ساحت مقدس یکی از اولیای الهی که مورد احترام مسلمانان است، اهانت و جسارت کردند؛ البته این کار، کار فردی نیست، کار سازمان یافته است که از این طریق، گوهر ایمان را در دل مسلمانان نابود کنند و با اهانت به مقدسات آنان، نوعی حالت بی‌تفاوتی در جامعه ایجاد کنند.

اکنون که ما با این پدیده  زشت روبرو شده‌ایم، باید بدانیم که این در ادامه کار سلمان رشدی است و بعد از آن پروژه کاریکاتورهای دانمارکی علیه پیامبر، آتش زدن قرآن توسط کشیش مسیحی آمریکایی و آخرین اهانت ساخت فیلم موهن "برائت از مسلمین" نشان از اهداف برنامه‌ریزی شده برای مقابله با گسترش دین مبین اسلام است.

به یقین این اقدامات چیزی غیر از وحدت و انسجام ملتهای مسلمان و لعن و نفرین آنان برایشان ندارد و امروز همه مسلمانان دنیا فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دهند.

اکنون در این مقاله اهانت های اخیر(سلمان رشدی، کاریکاتورهای دانمارکی علیه پیامبر، قرآن سوزی جونز و آتش زدن مساجد،اهانت به امام هادی در شبکه های اجتماعی توسط شاهین نجفی )و همچنین اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص)را مورد بررسی قرار میدهیم.

از سلمان رشدی تا آتش زدن قرآن!!!

سالها پیش در سال 1988 میلادی نویسنده ای هندی الاصل ساکن انگلستان که تازه دارای آوازه ای به دلیل چند کتاب جنجالی اش در باب هندوستان و پاکستان شده بود کتابی نوشت به نام ایات شیطانی. نام این نویسنده هتاک کسی نبود جز احمد سلمان رشدی فردی که دارای روحیات بسیار خاص و پرخاشگرانه ای بود و تنفر عجیبی از اسلام و مسلمانان داشت و این را به دلیل اتفاقات سالهای جوانی اش میدانند که برای وی رخ داده بود.

مهمترین عامل قدرت و نقش آفرینی یک فرهنگ، مقدسات حاکم بر آن جامعه است آن گونه که با تخریب این ستون های مستحکم به راحتی می توان فرهنگ آن جامعه را به نابودی کشاند

آیات شیطانی رمانی بود به سبک خیالپردازانه ای همراه با برداشتهایی از تاریخ و در متن آن به سبک موزیانه ای به پیامبر اسلام و فرشتگان الهی مانند جبرائیل و زنان پیامبر اسلام پرداخته شده بود.اسامی برخی شخصیت های تاریخی بر روی افراد گذاشته شده بود مانند گابریل(لاتین شده ی جبرائیل) و به شخصیتها خصلت شیطان صفتی داده شده بود و به شخص پیامبر اسلام هم صفت مردی هوس ران(العیاذ بالله)

اینگونه که درباره ی وی میگویند به شدت علاقمند به همجنس بازی است و در سال 2006 میلادی کتاب دیگری در مورد اسلام و توهین به مسلمانان نوشت که شاکله ی آن در مورد کشمیر تحت حاکمیت هند بود و اینکه مسلمانان باعث قتل و کشتار مردم و تروریسم در این نقطه از جهان هستندو در همان سالها فیلمهای ضد اسلامی فراوانی در غرب ساخته شد که معروف ترین آنها فیلم فتنه بود که در آن به قرآن و پیامبر اسلام تاخته شده بودکه متعاقب آن چند سال گذشته در آمریکا قرآن سوزی انجام شد.

رشدی

امااگر همان سالهایی كه سلمان رشدی با انتشار كتاب موهن خود نسبت به پیامبر گرامی اسلام ، اهانت كرد و امام خمینی (ره) حكم ارتداد وی را صادر نمود و قتلش را جایز دانست ، مسلمین او را به سزای عمل ننگینش می رسانیدند ، اهانت به مقدسات اسلام تا به امروز ادامه پیدا نمی كرد. حالا كه در مجازات سلمان رشدی و افرادی مانند او تأخیر افتاده، مسلمین باید به درگاه خدا توبه كنند و با جدیت در مقابل اهانت های بعدی  بایستند.

کاریکاتور های دانمارکی علیه پیامبر

روزنامه دانماركی «بولندز پوستن» كه دوسال پیش كاریكاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام(ص) را چاپ كرده بود. اقدام مشابه این روزنامه كه دوسال پیش انجام گرفته بود، واكنش های وسیعی را علیه كشور دانمارك درپی داشت.

فکر چاپ کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام زمانی به مخیله ی کارستن یوسته سردبیر

«یولندس پستن» راه یافت که در ماه سپتامبر سال گذشته (2005) نویسنده ای به نام کوره بلوتین از یکی از نقاشان این روزنامه خواست کتابی در مورد پیامبر اسلام را برای او طراحی کند. کوره بلوتین تا آن زمان به نقاشان فراوانی مراجعه کرده بود، اما از آنجا که همگی پیشاپیش می دانستند چهره پردازی از پیامبر اسلام در میان مسلمانان منع شرعی دارد هیچ کدام حاضر نمی شدند تن به آن کار مخاطره آمیز بدهند. اما یکی از نقاشان «یولندس پستن»، که هنوز نامش فاش نشده است، حاضر شد کتاب را بدون ذکر نام خود طراحی کند.

هدف سردبیر این روزنامه از چاپ کاریکاتورهای پیامبر این بود که به گفته ی منتقدی «آخرین لگد را حواله ی مسلمانها» کند. او حتی هشدار یک اسلام شناس دانمارکی نسبت به پیامدهای وخیم این اقدام را نادیده گرفت و کاریکاتورهای پیامبر را چاپ کرد.

به محض انتشار کاریکاتورها در روز 30 سپتامبر اعتراضات بسیاری از مسلمانان و بخصوص  انجمن اسلامی و امام جمعه‌های آنان در رسانه ها شروع شد. همزمان با اینها بار دیگر نژاد پرستان دانمارک لحن پرخاشجویانه و اهانت آمیز خود نسبت به مسلمانها را از سر گرفتند و حتی وزیر فرهنگ دانمارک نیز برای نخستین بار با آنها همراهی کرد.

امام جمعه ها از روزنامه به دادگاه شکایت کردند و منتظر ماندند. دوازده روز بعد از چاپ کاریکاتورها، یعنی در 12 اکتبر، سفیران 11 کشور اسلامی با ارسال نامه‌ای به پر استی مولا وزیر امور خارجه ی دانمارک خواستند که آناس فو راسموسن، نخست وزیر، جلسه‌ای با آنان تشکیل دهد. اما نخست وزیر با این پاسخ که او هیچ گونه حق نظارتی بر آزادی بیان مطبوعات ندارد پیشنهاد سفیران را با خونسردی رد کرد. چند روز قضیه ظاهراً فروکش کرد، هر چند که اپوزیسیون دولت در پارلمان و برخی روزنامه ها این عمل نخست وزیر را نکوهش کردند و آن را متکبرانه دانستند. حدود یک ماه این قضیه به علت نزدیک شدن کریسمس و سال نو فروکش کرد تا این که نخست وزیر در نطق سال نو میلادی با اشاره ی غیرمستقیم به ماجرای کاریکاتورها علاوه بر تکرار دیدگاه‌های سابق خود اضافه کرد که آزادی بیان در دانمارک یک دستاورد بزرگ است و دانمارکیها قصد اهانت به هیچ مذهبی را ندارند.

قران سوزی

قرآن سوزی توسط کشیش جنجالی

تری جونز افراطی مسیحی سردمدار جریان قرآن‌سوزی در آمریکا است. این افراطی که کتابی هم علیه دین مبین اسلام نوشته کشیش جنجال‌ آفرین فلوریدایی است كه پیش از این نیز مرتكب اقدام موهن قرآن سوزی شده بود، مجددا با وجود درخواست وزارت دفاع آمریکا بار دیگر عمل ننگین خود را تكرار كرد. این اقدام جونز بازتاب چندانی در رسانه‌های آمریکا نداشت و واکنش‌های اندکی به آن نشان داده شد اما در ادامه پروژه قرآن سوزی جونز در ایالات متحده آمریکا به دلیل عدم برخورد دولت این کشور نسبت به توهین به مقدسات مسلمانان ، پروژه مسجد سوزی هم در ماه مبارک رمضان امسال در دستور کار برخی افراطیون آمریکایی قرار گرفت . در رخداد با اسلام ستیزی در غرب، یک مسجد و مرکز اسلامی مسلمانان در "میسوری آمریکا " به آتش کشیده شد.این دومین بار در تابستان امسال بود که مسجدی در آمریکا آتش گرفت، بیش از دوماه پیش نیز فردی مسجد دیگری را آتش زده بود ، دوربینهای مدار بسته حمله فردی با مواد آتش زا را به آن مسجد ضبط کرده بودند ، که ظاهرا در آستانه شب های قدر بوده است.

توهین شاهین نجفی به ساحت امام هادی(ع)

چندی پیش شاهین نجفی یکی از رَپر های سبز رنگ ایرانی سروده ای در توهین به امام هادی (ع) که البته فقط توهین به ساحت مقدس امام هادی (ع) نمی باشد بلکه به ساحت مقدس امام عصر حجه ابن الحسن العسکری امام مهدی (عج) می رسد البته کار به این جا هم ختم نمی شود و توهین به امام خامنه ای نائب برحق امام عصر (عج) نیز رسیده است.

در پی آن شبکه های ماهواره ای بی بی سی فارسی، VOA و دیگر کفار آمریکایی ، انگلیسی و صهیونیستی دست به کار شدند و این اقدام را مثبت جلوه دادند و ایرادی به شاهین نجفی نگرفتند و حتی در مصاحبه ی شبکه بی بی سی با شاهین نجفی ، شاهین نجفی این اقدام را خواسته و از روی عمد معرفی کرد که واقعا باید برای این رَپر معروف جبهه سبز ابزار تأسف نمود .

اکنون که ما با این پدیده  زشت روبرو شده‌ایم، باید بدانیم که این در ادامه کار سلمان رشدی است و بعد از آن پروژه کاریکاتورهای دانمارکی علیه پیامبر، آتش زدن قرآن توسط کشیش مسیحی آمریکایی و آخرین اهانت ساخت فیلم موهن "برائت از مسلمین" نشان از اهداف برنامه‌ریزی شده برای مقابله با گسترش دین مبین اسلام است

بی بی سی به سایتی که اولین بار این شعر را پخش کرد جایزه ویژه داد. قبل ازاین هم چندین مستند درباره او پخش کرده بود. شاهین نجفی در صدای  آمریکا هم حضور پررنگ دارد.او به گفته خودش برای اعتراض هیچ مرزی قائل نیست!

مراجع تقلید ومردم متدین ایران این عمل زشت او را شدیدا تقبیح کرده و حتی برخی مراجع حکم ارتداد او را داده اند.

فیلم موهن معصومیت مسلمانان

فیلم موهن آمریکایی و اهانت به ساحت مقدس پیامبر

در جهان غرب که پرسیدن درباره چرایی موجودیت اسراییل و کم و کیف هولوکاست حکم ذنب لایغفر دارد و با آن برخوردهای هم رسانه ای و هم حقوقی می شود، به نام آزادی بیان و اندیشه زمینه برای انواع و اقسام اهانت های موج آفرین علیه مقدسات مسلمانان فراهم است. اگر حمایت از کاریکاتورهای علیه پیامبر اعظم(ص)، سکوت دربرابر آتش زدن قرآن توسط کشیش هتاک و حمایت از خوانندگان هتاک علیه ائمه را از  نمونه های اولیه اسلام ستیزی در جوامع غربی بدانیم، تولید فیلم اهانت آمیز درباره رسول گرامی اسلام(ص) نمونه اعلای گرایش های اسلام ستیزانه در این جوامع است. فیلمی که با واکنشهای شدید مردم مسلمان کشورهای مختلف روبرو شد و موجی از احساسات پاک مردم در اعلام انزجار ار این جنایت شنیع را به همراه داشت.

فرآوری : طاهره رشیدی

بخش سیاست تبیان


منابع: 1- گرداب / 2- سبزوار پیام / 3- کانون امام  / 4- صراط نیوز / 5- فرهنگ / 6- وبلاگ اسلام در اروپا / 7- فردا نیوز