تبیان، دستیار زندگی
مدتی است غرب بازیچه جدیدی برای به جوش آوردن خون ملت های مسلمان پیدا کرده است و آن چیزی نیست جز اهانت به مقدسات اسلامی و هتک حرمت به ساحت مقدس ترین آدم ها در دین اسلام.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وظیفه مسلمانان برای معرفی چهره واقعی اسلام به دنیا

آصفری در گفت و گوی اختصاصی با تبیان


مدتی است غرب بازیچه جدیدی برای به جوش آوردن خون ملت های مسلمان پیدا کرده است و آن چیزی نیست جز اهانت به مقدسات اسلامی و هتک حرمت به ساحت مقدس ترین آدم ها در دین اسلام.

در این میان واکنش های متعددی به خصوص از سوی جوامع مسلمان به این هتک حرمت ها وجود داشته است و این اهانت ها اعتراضات زیادی را به دنبال داشته است.

موهن

به نظر می رسد در کنار این واکنش ها که صرفا اقدامی واکنشی و کوتاه مدت است، برخی اقدامات اساسی از قبیل فرهنگ سازی برای معرفی چهره واقعی دین اسلام و پیامبر گرامی(ص) نیز مورد نیاز خواهد بود.

محمدحسن آصفری عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، توهین اخیر به پیامبر گرامی اسلام را در راستای اقدامات پیشین غرب از جمله سوزاندن و پاره کردن قران و حمایت از سلمان رشدی مرتد می داند و معتقد است که این اقدامات برای جلوگیری از نفوذ اسلام در دنیا بوده است.

وی با بیان اینکه دنیای غرب با این اهانت ها ماهیت سراسر کذب خود را به دنیا نشان داده است، در عین حال وظیفه امروز سناریو نویسان، کارگردانان و نویسندگان مسلمان را تلاش برای معرفی واقعیت های دین مبین اسلام به ملت های دیگر دانست.

مشروح گفتگوی تبیان با محمدحسن آصفری را در زیر می خوانید:

فکر می کنید چه کسانی و با چه اهدافی مرتکب هتک حرمت اخیر نسبت به پیامبر گرامی اسلام شده اند؟

توهین کنندگان به پیامبر گرامی اسلام همان کسانی اند که قران کریم به دستور آنها سوزانده و پاره شد، کسانی که برای سلمان رشدی امکانات فراهم کردند و پول و گارد ویژه در اختیارش گذاشتند. این حرکت را هم همان ها انجام دادند. حرفشان هم یکی است و آن این که جلوی نفوذ قدرت اسلام را در دنیا بگیرند ولی مطمئنا به نتیجه نخواهند رسید.

محمد حسن آصفری

به نظر شما آیا اینگونه اقدامات می تواند تاثیری در نگاه مردم دنیا به اسلام داشته باشد؟

امروز الحمدلله شخصیت و شانیت پیامبر اکرم با گذشت بیش از 1400 سال برای همه ملت های دنیا به خوبی شناخته شده و با این اهانت ها و سناریوها در قالب فیلم و کتاب ذره ای از شخصیت ایشان کم نمی شود؛ چرا که خداوند باریتعالی حافظ شخصیت پیامبر اکرم(ص) است و مگر می شود کسی با خدا مبارزه کند؟

چراغی را که حق برفروزد / هر آن کس پف کند ریشه اش بسوزد

اینها غیر از اینکه با کار خود نشان دادند که چه ماهیت پلید، کثیف و سراسر کذبی دارند هیچ چیز دیگر را نتوانسته اند به اثبات برسانند.

در حال حاضر جایگاه اسلام را در میان دولت ها و ملت های دنیا چطور می بینید؟

به نظر می رسد هر روز که از روزگار گهربار آغاز اسلام می گذرد، نیاز جوامع بشری هم به سمت و سوی اسلام بیشتر می شود. ما امروز شاهد این هستیم که دنیای لیبرالیسم و سکولاریسم و همچنین کشورهای سوسیالیست و ملت های آنها به سمت و سوی دین اسلام رجوع می کنند، قدرت های برتر هم به آخر خط و بن بست رسیده اند و می دانند که راهی جز آمدن به سمت اسلام برای آنها وجود ندارد.

توهین کنندگان به پیامبر گرامی اسلام همان کسانی اند که قران کریم به دستور آنها سوزانده و پاره شد، کسانی که برای سلمان رشدی امکانات فراهم کردند و پول و گارد ویژه در اختیارش گذاشتند.

بنابراین اسلام متعلق به زمان خاصی نیست و هر روز که از زمان آغاز اسلام می گذرد، اهمیت و جایگاه اسلام هم بیشتر شناخته و به همه دنیا معرفی می شود.

محمد حسن آصفری

علاوه بر اقدامات اعتراضی مسلمانان در سراسر دنیا نسبت به توهین به پیامبر، چه اقدامات فرهنگی در زمینه شناساندن چهره واقعی اسلام مورد نیاز است؟

امروز وظیفه سناریو نویسان، کارگردانان و نویسندگان مسلمان و همچنین آحاد جامعه ما در هر بخشی که مسوولیت دارند این است که تلاش کنند از طرق گوناگون واقعیت های دین مبین اسلام را بیشتر به ملت ها معرفی کنند تا دین خود را به اسلام ادا کنند و این اقدامات حداقلی مرهمی بر زخم هایی باشد که پیامبر گرامی اسلام برای به ثمر رسیدن اسلام متحمل شدند.

وظیفه دولت های اسلامی را در معرفی دین مبین اسلام در عرصه جهانی چطور ارزیابی می کنید؟

دولت ها هم در این زمینه وظیفه سنگینی دارند؛ هرچه دولت ها بیشتر برای ترویج مبانی اسلام هزینه کنند کم است چرا که ما اعتقادات و عقایدی داریم و بر اساس این ایدئولوژی هاست که حکومت تشکیل می دهیم و چون این حکومت ها از قواره و چارچوب اسلامی است لذا وظیفه دولتمردان این است که همه سعی و تلاششان را بکنند و از همه چیز هزینه کنند برای اینکه بتوانند مبانی دین مبین اسلام را در جامعه و در سطح جهان ترویج دهند.

سارا کیان

بخش سیاست تبیان