تبیان، دستیار زندگی
اگر چه با گذر زمان به سن ما افزوده می‌شود، اما راهکارهای زیادی برای جوان‌تر ماندن و ایجاد احساس نشاط و شادابی وجود دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اكسیر جوانی در دسترس شما!


اگرچه با گذر زمان به سن ما افزوده می‌شود، اما راهکارهای زیادی برای جوان‌تر ماندن و ایجاد احساس نشاط و شادابی وجود دارد.


جوانی

در این مقاله، به 11 راهکار برای جوان ماندن اشاره شده است.

مصرف ویتامین D

این ویتامین برای حافظه، پوست، قلب، استخوان و رگ‌ها لازم است و با سرطان مقابله می‌کند. مصرف روزی هزار، تا هزار و دویست میلی‌گرم ویتامین D پس از 60 سالگی، سن واقعی شما را تا حدود ده سال کمتر نشان می‌دهد.

مراقب اندازه دور کمرتان باشید

با حفظ اندازه کمر، فشارخون، قندخون و کلسترول، احتمال بروز بیماری‌های قلبی، عروقی به طور چشمگیری کاهش می‌یابد و شما تا چندین سال جوان‌تر به نظر می‌یید.

حفظ روابط با دوستان و آشنایان

ارتباط با خانواده، دوستان و نزدیکان را حفظ کنید. این امر باعث طراوت و شادابی شما می‌شود، به گونه‌ای که چند سال از سن واقعی خود جوان‌تر به نظر می‌رسید.

میوه و مغز میوه مصرف کنید

این دو ماده غذایی، برای حفظ سلامت قلب، ذهن و اندازه دور کمر مفید است. مصرف روزی 4 تا 5 وعده میوه و مغزهای خوراکی باعث می‌شود شما تا چند سال جوان تر به نظر برسید.

استرس باعث پیری می‌شود. کاهش استرس باعث می‌شود فرد باز هم چند سال جوان‌تر به نظر برسد.

استرس را کنترل کنید

استرس باعث پیری می‌شود. کاهش استرس باعث می‌شود فرد باز هم چند سال جوان‌تر به نظر برسد.

غلات سبوس‌دار مصرف کنید

غلات سبوس‌دار دارای فیبر و مواد مغذی بیشتری است که از بروز بیماری‌های مختلف پیشگیری می‌کند و برای حفظ وزن سالم، مفید است. مصرف روزی پنج وعده غلات سبوس‌دار، سن واقعی شما را چند سال کمتر نشان می‌دهد.

شاد بودن

داشتن خلق و خوی خوب و مثبت اندیشی، به سیستم حیاتی بدن کمک می‌کند. علاوه بر آن سن واقعی فرد را چندین سال کمتر از سن واقعی نشان می‌دهد.

ورزش

پیاده روی سی دقیقه‌ای در روز، یکی از بهترین روش‌ها برای جوان نگه داشتن استخوان، کاهش فشار خون، حفظ اندازه دور کمر و سلامت مفاصل است. با انجام ورزش، سن شما بسیار کمتر از واقعیت به نظر می‌ید.

خواب کامل

خواب منظم و کافی فواید زیادی دارد از جمله حفظ انرژی و پایین نگه داشتن وزن. حداقل شش ساعت خواب در شب، سن شما را چند سال کمتر از سن واقعی‌تان نشان می‌دهد.

داشتن خلق و خوی خوب و مثبت اندیشی، به سیستم حیاتی بدن کمک می‌کند.

ورزش با وزنه

ورزش با دمبل برای عضله و استخوان‌ها مفید است. ورزش‌های استقامتی به مدت ده دقیقه و سه روز در هفته، سن شما را باز هم كمتر نشان می‌دهد.

رعایت بهداشت دندان و دهان

سالم بودن لثه و دندان یعنی سلامت سیستم ایمنی؛ مسواک زدن و استفاده روزانه از نخ دندان، مانع از بروز بیماری‌های دندانی و لثه‌ای و از دست دادن دندان می‌شود و سن شما را چند سال کمتر نشان می‌دهد.


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: mirsane

مطالب مرتبط:

می‌خوای همیشه 25 ساله بمونی؟

مسیری برای فرار از پیری!

پیری زودرس به دنبال كیست؟