تبیان، دستیار زندگی
در کنفرانس چند شب پیش اپل، این شرکت هدفون های جدید اش را هم معرفی کرد. چیزی که نام آنها را EarPod گذاشته است. اپل می گوید 3 سال برای طراحی و ساخت آنها وقت گذاشته و در نهایت محصولی با کیفیت عالی ساخته که در گوش همه افراد به راحتی جای می گیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هدفونی که طراحی‌اش سه سال طول کشید


در کنفرانس چند شب پیش اپل، این شرکت هدفون های جدید اش را هم معرفی کرد. چیزی که نام آنها را EarPod گذاشته است. اپل می گوید 3 سال برای طراحی و ساخت آنها وقت گذاشته و در نهایت محصولی با کیفیت عالی ساخته که در گوش همه افراد به راحتی جای می گیرد.

کنفرانس اپل با معرفی آیفون و آی پادهای جدید به پایان رسید. اما در میان محصولات جدید معرفی شده یک جفت هدفون دل‌ربا با طراحی کاملا متفاوت نیز وجود داشت. این هدفون که به همراه محصولات جدید اپل ارائه خواهد شد، EarPod نام دارد. در ادامه به بررسی این هدفون می‌پردازیم.

هدفونی که طراحی‌اش سه سال طول کشید

این هدفون‌های توگوشی در داخل خود یک میکروفون برای مکالمه دارند و البته روی سیم آنها نیز یک ریموت برای کنترل صدا جای داده شده است. اپل مدعی است که مدت سه سال مشغول طراحی و ساخت این محصول بوده‌ است.

ایرپاد به همراه آیفون‌ و آیپادهای جدید اپل عرضه می‌گردد و همچنین می‌توان آن را با قیمت 29 دلار به صورت جداگانه خریداری نمود.

هدفونی که طراحی‌اش سه سال طول کشید

ایرپاد اپل با میکروفون و ریموت یکپارچه، طوری طراحی شده است که به راحتی درون گوش انسان‌های مختلف قرار بگیرد. کیفیت صدا به قدری عالی است که می‌تواند با هدفون‌های حرفه‌ای که چند صد دلار قیمت دارند رقابت کند. می‌توانید از ریموت بهبود یافته آن برای کنترل حجم صدا، کنترل پخش موزیک یا ویدئو، و پاسخ یا رد تماس در آیفون خود استفاده نمایید.

ایرپاد به میکروفن و یک کنترل روی سیم هم مجهز است و به گونه ای طراحی شده که صدا را مستقیما به درون گوش ارسال کند. اپل می گوید این هدفون برخلاف مدل های ایرفون (هدفون هایی که کاملا به درون گوش می روند) صداهای بیرونی را از بین نمی برد.

البته این به این معنی است که اگر در محیط های شلوغ از هدفون استفاده می کنید ایرپاد اپل بهترین گزینه برای شما نیست. و در این صورت باید سراغ مدل های دیگری بروید که قابلیت زیادی در حذف نویزهای محیط دارند.

هدفونی که طراحی‌اش سه سال طول کشید

اگر شنوده حرفه ای موسیقی باشید، حتما با مارک Sennheiser آشنایی دارید. این شرکت به تازگی دو محصول جدید را به سری ابزارهای صوتی شخصی خود افزوده است. یکی از این گجت ها هدفون Momentum است که بدنه ای از فلز کروم و چرم مرغوب دارد. در این هدفون می توانید با استفاده از جک 3.5 میلی متری، از قابلیت کنترل راه دور Optical Smart بهره ببرید. محصول بعدی هم یک هدفون درون گوشی یا ایرفون با نام CX 890i است. این ایرفون از روکشی شیشه مانند پوشیده شده و استقامت و دوام بالایی دارد. به علاوه با سیستم تضعیف صدای Passive صداهای محیطی به شکل موثری حذف می گردند. پس دیگر در محیط های شلوغ مانند میهمانی یا داخل اتوبوس نیازی نیست که ولوم صدا را بالا ببرید تا صدای آهنگ را واضح تر بشنوید.

هدفونی که طراحی‌اش سه سال طول کشید

هر دو این هدفون ها از حالا در بازار بریتانیا یافت می شوند و قرار است به زودی وارد بازارهای جهانی هم گردند. اما وقتی صحبت از محصولات سنهایزر می شود باید روی قیمت بالا حساب باز کنید. Momentum با قیمت 260 پوندی و CX890i با قیمت 120 پوندی، در قفسه های فروشگاه ها منتظر خریداران نشسته اند. برای شما مهم است موسیقی را با چه هدفونی گوش کنید؟

این هدفون‌های توگوشی در داخل خود یک میکروفون برای مکالمه دارند و البته روی سیم آنها نیز یک ریموت برای کنترل صدا جای داده شده است. اپل مدعی است که مدت سه سال مشغول طراحی و ساخت این محصول بوده‌ است

وقتی شما موسیقی را با اسپیکرهای استریو گوش می کنید هر دو کانال استریو توسط دو گوش شنیده می شود. اما هنگام استفاده از هدفون چنین مشکلی وجود ندارد. هر گوش صدای مخصوص خودش را می شنود. گوش چپ صدای مربوط به کانال چپ و گوش راست صدای کانال راست استریو را می شنود.

تمام وظیفه هدفون ها این است که صدا را به درستی به گوش شما برسانند اما وقتی موسیقی را با اسپیکرها گوش می کنید صدای حاصل از اسپیکرها را می شنوید به علاوه صدایی که از انعکاس صدا بر اتاق و دیگر اشیای اطراف حاصل می شود. البته هر چه به اسپیکرها نزدیک تر باشید صدای حاصل را مستقیم تر و بدون انعکاس محیط می شنوید.

اگر روی میز کامپیوتر از اسپیکر استفاده کنید و آنها فاصله مناسبی با گوش شما داشته باشند معمولا تجربه ای خوب و تقریبا مشابه با هدفون به شما می دهد و شنیدن موسیقی را لذت بخش تر می کند.

نکته ای که وجود دارد این است که صدای موسیقی استریو در هدفون ها هیچ وقت به اندازه گوش کردن از طریق اسپیکرها طبیعی به نظر نمی رسد. اما بزرگ ترین مزیت هدفون ها این است که متغیرهای مختلف محیطی را حذف می کنند. هرچند نباید فراموش کنید که صداهای محیط هم به راحتی روی کیفیت صدای هدفون تاثیر می گذارند

جالب است بدانید که حتی اگر از هدفون هایی با قابلیت noise-canceling استفاده کنید باز هم صداهای محیط بر کیفیت چیزی که می شنوید موثر اند. روش های حذف نویز فقط آنها را کاهش می دهند اما هیچ گاه قادر به حذف آنها نیستند. بنابراین صدای اتومبیل، قطار و همهمه افراد همگی روی کیفیت چیزی که می شنویم تاثیر دارد.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از نارنجی، زومیت