تبیان، دستیار زندگی
ENT_USER اگر شما در کامپیوترخود چندین پروفیل شخصی تعریف کرده باشید در کلیدHKEY_CURRENT_USER اطلاعات مربوط به آن کاربری که هم اکنون از کامپیوتر استفاده می کند وجود خواهد داشت ( یا به عبارتی، اطلاعات مربوط به پروفیل شخصی فعال ف...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کلید HKEY_CURRENT_USER


اگر شما در کامپیوترخود چندین پروفیل شخصی تعریف کرده باشید در کلیدHKEY_CURRENT_USER اطلاعات مربوط به آن کاربری که هم اکنون از کامپیوتر استفاده می کند وجود خواهد داشت ( یا به عبارتی، اطلاعات مربوط به پروفیل شخصی فعال فعلی است) به عبارت دیگر در این کلید پارامترهای تعیین شده در فایلUSER.DAT مربوط به پروفیل شخصی کاربر فعلی که در پوشه مربوط به این پروفیل قرار دارد ذکر می شوند( اگر شما چندین پروفیل شخصی تعریف نکرده باشید محتویات کلیدHKEY_CURRENT_USER مشابه محتویات کلیدHKEY_USER خواهد بود)

در کلیدHKEY_CURRENT_USER پارامترهایی که شما در پنجرهControl Panel تعیین کرده اید، پارامترهای مربوط به شبکه، پارامترهای مربوط به برنامه های کاربردی و... وجود دارند. توجه داشته باشید که این کلید یک کلید مستعار( کپی ) از کلیدHKEY _ USER است که در آن اطلاعات مربوط به پروفیل شخصی که هم اکنون فعال است وجود دارد . بعنوان مثال اگر نام پروفیل شخصی که هم اکنون فعال استBiff باشد محتویات این کلید مشابه کلید فرعیHKEY_USERS_Biff خواهد بود.

در زیر خلاصه ای از پارامترهای موجود در کلیدهای فرعی کلیدHKEY_CURRENT_USER را مشاهده می کنید:

AppEvents : این کلید آن فایلهای صوتی که در صورت وقوع یک واقعه خاص( مثلاً باز شدن یک پنجره) باید اجرا شوند را تعیین می کند.

Control Panel : این کلید محتوی پارامترهایی است که شما در بعضی از نمادهای خاص پنجرهControl Panelتعیین کرده اید.

InstaiilocationsMRU : در این کلید لیستی از نام دیسکهای سخت و پوشه هایی وجود دارد که در آخرین مرتبه های نصب نرم افزارها و درایورها از آنها استفاده شده است( MRU از حروف اول کلماتMost Recently Used به معنی:" آخرین استفاده شده ها" گرفته شده است)

Kayboard Layout :در این کلید آنچه که شما در پنجرهControl Panel در نمادKeyboard در مورد صفحه کلید تعیین کرده اید ذخیره شده است.

Nework : اطلاعات مربوط به دیسکهای سخت" تصویر شده" در شبکه در این کلید ذخیره می شود( درکامپیوترهای سرویس گیرنده یاclient که سیستم عامل آنهاDOS یاOS/2 باشد اگر مثلاً دیسک سخت :E به یک دایرکتوری" تصویرگردد" شما می توانید با رفتن به دیسک سخت:E به آن دایرکتوری دسترسی پیدا کنید.)

RemoteAccess :در این کلید  پارامترهای تعیین شده برای برنامهDial-UP Networking ذخیره می شود ( این شاخه فقط در صورتی ظاهر می شود که شما از طریق برنامهDial-UP Networkingیک ارتباط برقرار کرده باشید.)

Software :در این کلید پارامترهایی که شما در حین نصب نرما افزارها تعیین کرده اید ذخیره می شود. اکثر نرم افزارهای 32 بیتی به جای استفاده از فایلWIN.INIیا فایلهایINI  مخصوص به خود از این کلید برای ذخیره کردن پارامترهای کاری خود استفاده می کنند.