تبیان، دستیار زندگی
دولت دهم با همه حرف ها و حدیث ها به پایان دوره خود رسیده است حرف فراتر از این است که از کجامی دانیم یکسال از عمر دولت باقی مانده است! باید منتظر بود و دید چهار سال بعدی به دست چه کسی می رسد
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

٣٢نامزد احتمالی ریاست جمهوری چه گفتند؟+ جدول


دولت دهم با همه حرف ها و حدیث ها به پایان دوره خود رسیده است، حرف فراتر از این است که از کجامی دانیم یکسال از عمر دولت باقی مانده است! باید منتظر بود و دید چهار سال بعدی به دست چه کسی می رسد  و چه خواهد کرد؟


رای-انتخابات

این روزها بحث چهار سال پیش رو و گذرگاه نود و دویی آن پر رفت و آمد و داغ داغ است. کرسی ریاست جمهوری آنقدر بی ارزش نیست که با همه توصیه ها نسبت به عدم اقدامات و فعالیت های زودرس، برخی از سیاسیون و رسانه ها بتوانند جلوی حرص رسانه ای و سیاسی خود را بگیرند. زنگ انتخابات دهم در حال تمام شدن است  دوره ای که با وجود نکات مثبت ولی حواشی و نواقص این دوره به خصوص در عرصه های اقتصادی باعث شده است تا این موضوع بعد از 8 سال حالت خاص تری به خود بگیرد. نیاز به فردی کاردان و مدبر برای خروج از موقعیت فعلی کشور به خصوص در عرصه اقتصادی احساس می شود؛  فردی که اهل عمل در کنار شعار باشد و از حواشی بپرهیزد. برای همین عده ای بر روی اقتصاد دان بودن چنین فردی تاکید دارند، برخی مشکلات را ناشی از عدم ائتلاف و همکاری رو به جلو بین گروه های مختلف می بینند و هنوز از فضاهای به وجود آمده بعد از سال 88 ناراحت هستند و نیاز را به سوی شخصی می بینند تا بتوانند با وحدت و آشتی ملی از همه طیف ها در جهت پیشرفت استفاده کند و شرایط سیاسی فعلی را نیز بهبود بخشد و افرادی هم فضا را نیازمند طیف مقابل جریان فعلی می بینند که شاید با چرخش قدرت، فضا با نگاه تازه عوض و کارآمد تر شود.

این مهم باعث شده است که از حال، تنور انتخابات داغ باشد و بازار حدس و گمان ها درباره افراد برای کاندیداتوری در انتخابات یازدهم شلوغ باشد، همه نگاه های مذکور باعث شده است تا کل نظرات در نظام دو قطبی احزاب ایران در دو طیف اصلی مطرح شود و باز اصولگرایی و اصلاح طلبی!

افرادی که  از آنان نام برده شده است، به صرف اینکه نامشان در رسانه ها مطرح شده و خود یا اطرافیان به سوال خبرنگاران مبنی بر حضور در انتخابات ریاست جمهوری جواب داده اند نامشان در این متن نقل شده است و برخی از آنان از حال هر گونه خبر و حضور را تکذیب کرده اند

از شاخه اصولگرایان، طیف گسترده ای برای این انتخابات نامشان مطرح شده که این انشعابات برگرفته شده از جریانات بعد از سال 88 و انتخابات مجلس نهم بود افرادی چون ولایتی، قالیباف، رضایی، لاریجانی، حدادعادل و..... اما  طیف دیگر اصلاح طلبان هستند که هنوز در درون خود مانند انتخابات مجلس و بعد از فتنه سال 88 درباره حضور و چگونگی حضور در انتخابات به صورت درون گروهی صحبت هایی دارند. در این طیف از طرفداران سید محمد خاتمی ، عبدالله نوری تا افراد کارگزاران و... وجود دارند.

ریاست جمهوری

اما آنچه که مشخص است در میان مردم، گفتمان ارزشی انقلاب و بحث خدمت به مردم و عدالت که از شعار های دولت نهم و دهم نیز بود جا افتاده و یک مطالبه است و بیش از آنکه مهم باشد فرد جدید چه نگرش سیاسی دارد مهم این است که با هر سلیقه ای طبق گفتمان انقلاب و ارزش های آن پیش رود و از بحث ها و بازی های جناحی جلوگیری کند وکار مهم او این است که فضای دارای حاشیه کشور را در موقعیت خاص کنونی آرام کند و طرح های کلانی که در دوره قبل اجرایی شده چون مسکن مهر، توزیع یارانه ها و....را بدون سیاسی بازی و بنا بر منفعت مردم پیش برد.

اما اسم هایی زیادی در همین فضای داغ مطرح شده است نام هایی که یکبار  بر زبان رسانه ها آمده اند تا اسم هایی که مدت هاست ذهن ها بر روی آنان متمرکز شده است. اسم هایی چون هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری، علی اکبر ولایتی تا سید محمد خاتمی و سید حسن خمینی نوه امام بزرگوار ما، محمد رویانیان  و گزینه های دولتی چون نیکزاد، صالحی و...

این نام ها اکثرا زیر ذربین رسانه ها رفتند و خود و یا اطرافیانشان به این سوال پاسخ داده اند که آیا شما برای ریاست جمهوری یازدهم کاندید می شوید؟

پاسخ های همه افراد را  در جدول زیر با هم مرور خواهیم کرد.

علی اکبر ولایتی

ولایتی در پاسخ به سوالی که آیا نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهید شد اظهار داشت: در حال حاضر قصد ندارم در این خصوص اظهار نظر کنم.(٣٠/٢/٩١)

هاشمی رفسنجانی

*«حجت‌الاسلام قدرت الله علیخانی» مشاور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به اینکه «آیا برخی گفته‌های اشخاص مبنی بر تلاش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی  برای حضور در ریاست جمهوری‌اش درست است؟» نیز گفت: «من چیزی نشنیده‌ام.»

*محمد هاشمی درباره انتشار اخباری مبنی بر حضور برادرش، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری گفت: این خبر تنها و تنها گمانه زنی رسانه ای است. بنده خبر حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را قویاً تکذیب می کنم.

*حتی وزیر اطلاعات دوران سازندگی نیز كاندیاتوری هاشمی رفسنجانی را بعید دانست.

*حجت‌الاسلام علی فلاحیان در این خصوص گفته بود: من این موضوع را از آقای هاشمی رفسنجانی نشنیده‌ام اما به نظرم، باید جوان‌ها در انتخابات 92 نامزد شوند. (شهریور 1391)

*مرتضی سجادیان درباره كاندیداتوری هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، گفت: هاشمی اصلا تصمیمی برای كاندیداتوری در انتخابات ندارد و مصالح نظام و كشور برای وی  اهمیت خاصی دارد و به زودی نظر خود را درباره ماهیت انتخابات و  كاندیدای مورد نظرش اعلام خواهد كرد(.15 شهریور 1391)

علی لاریجانی

* {در پاسخ به سوال خبرنگاران} برنامه‌ای برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده ندارم. {در واکنش به احتمال تعدد کاندیداهای اصولگرا در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده} فکر می‌کنم شما حرف حسابیتان تمام شده و می‌خواهید زور بزنید که سۆال کنید!( 1391/5/1)

* تمایلی در آقای لاریجانی برای کاندیداتوری ندیده‌ام. نه تنها تمایل، بلکه هیچ اشاره و علائمی درباره اینکه آقای لاریجانی می‌خواهد کاندیدا ریاست جمهوری یازدهم باشد، مشاهده نکرده‌ام و برداشت شخصی بنده این است که ایشان اقدامی برای کاندیداتوری نخواهد داشت گرچه در کشور همه چیز امکانپذیر است.(جهانگیر زاده)

علی اکبر ناطق نوری

در پی انتشار اخباری مبنی بر «احتمال نامزدی حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری در انتخابات آینده»، مسئول دفتر وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس اعلام کرد: حجت‌الاسلام ناطق‌نوری کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شود.

حجت‌الاسلام ناطق‌نوری عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز پیش از این نیز در مهر ماه 1383 اعلام کرده بود «من در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نیستم و انشاءالله تا روز قیامت هم برای هیچ انتخاباتی نامزد نخواهم شد  ».91(/06/26)

سید محمد خاتمی

کواکبیان درباره آخرین موضع خاتمی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری گفت: خاتمی فعلا گفته باید شرایط پیش برود تا ببینیم چه می‌شود.تاریخ انتشار: (12 شهریور 1391)

محسن رضایی

*دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت :هر چند هنوز تصمیم جدی و قاطع برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده نگرفته ام، اما حتم بدانید برخلاف دوره های قبلی از هیچ نامزدی اعلام حمایت نمی کنم ، چراکه نامزدهای احتمالی آینده را فاقد توانایی های لازم برای ایجاد تحولات مورد نظرم می دانم.( 10 خرداد 1391)

*دکتر رضایی معتقد است اقدامات و فعالیتهای انتخاباتی زودرس، به مصلحت کشور نیست و افراد و جناح های سیاسی نباید در این خصوص عجله کنند.  (اطلاعیه دفتر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام (1391/5/3 )

قالیباف

*محمدنبی رودکی مشاور محمدباقر قالیباف شهردار تهران از قطعی‌بودن حضور قالیباف در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری خبر داده بود که این خبر هم با صدور بیانیه ای از سوی اداره کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری تهران تکذیب شده بود. اما بعد از این اظهار نظر، شهردار تهران با بیان اینكه فعلا در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهارنظری نمی‌كند، در واكنش به اخبار منتشر شده در خصوص نامزد شدنش در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، گفت: این موضوع را باید از همان‌هایی كه چنین خبری را مطرح كردند بپرسید، البته در این رابطه روابط عمومی شهرداری پاسخ لازم را داد. محمد باقر قالیباف: فعلا اظهارنظری درمورد شرکت در انتخابات نمی‌كنم(٤/٥/٩١)

مصطفی پور محمدی

رئیس سازمان بازرسی اظهارنظر درباره اعلام حضور و کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را زودهنگام خواند اما آن را رد هم نکرد.(٢٧/٤/٩٠)

حسن روحانی

رئیس مرکز تحقیقات اسرتلاتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برخی اخبار درباره کاندیداتوری اش برای انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کرد و در پاسخ به اینکه آیا برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه ای دارید، گفت: خیر. ( 10 تیر 1391 )

محمدرضا عارف

حمدرضا عارف درباره‌ احتمال كاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: این موضوع بحثی زود رس و زود هنگام است، باید تلاش كنیم فضا برای مشاركت حداكثری فراهم شود. ( 24 تیر 1391)

اسحاق جهانگیری

بالاخره وقتی اسم افراد مطرح می‌شود، نمی‌توان گفت که اصلاً فکر نکردم. ولی هنوز به تصمیم نرسیده‌‌ایم. چون ما عضوی از یک جریان به نام جریان اصلاح‌طلبان هستیم. پس مستقلاً نمی‌توانیم اقدام کنیم. اینکه برخی دیگر نیز چنین می‌کنند و خود رأساً تصمیم می‌گیرند بی‌اینکه با مجموعه اصلاح‌طلبان مشورت کنند، نه تنها کمک نمی‌کند، بلکه آسیب هم می‌زند. ما یک پیکره هستیم. اصلاح‌طلبان بزرگانی دارند. احترام و نظر آنها لازم است. بالاخره اتفاقاتی در کشورمان برای اصلاح‌طلبان رخ داد و اکنون پرسش مهم این است که اصلاً در انتخابات باید شرکت کرد یا نباید شرکت کرد؟ اگر قرار است شرکت کنیم، سازوکارمان چه باید باشد؟( 1391/4/25)

سید حسن خمینی

* "سید محمد حسن مخبر" از شاگردان حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی با ارسال یادداشتی به "انتخاب"، ضمن انتقاد شدید از بی اخلاقی های مرسوم در فضای سیاسی ایران، انتشار اخباری در مورد کاندیداتوری نوه امام (ره) در انتخابات ریاست جمهوری را "تعجب برانگیز" خوانده است. . 2( اردیبهشت 1391)

* قدرت علیخانی: سیدحسن خمینی قطعا برای ریاست جمهوری کاندیدا نمی‌شود علیخانی تاکید کرد: خود سیدحسن آقای خمینی کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را رد کردند ، یک بار هم بنده یک مصاحبه مفصل در همین زمینه گفتم که شان جناب آقای سید حسن خمینی اجل از مسائل اجرایی است که بخواهند کاندیدا شوند، لیکن متاسفانه برخی رسانه های خاص همچنان به شایعه سازی دامن می زنند.تاریخ انتشار:( 10مرداد 1391 )

علی اکبر صالحی

وزیر امور خارجه کشورمان گفت که آیا به من می‌آید که کاندیدای ریاست جمهوری شوم.

علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان و در پاسخ به این سۆال که آیا شما کاندیدای ریاست جمهوری خواهید شد یا خیر، اظهار داشت:‌ آیا به من می‌آید که کاندیدای ریاست جمهوری شوم.

وی افزود: کاندیداتوری برای ریاست جمهوری لیاقت می‌خواهد. تاریخ انتشار:( ٢٦تیر١٣٩١)

غلامعلی حدادعادل

غلامعلی حدادعادل در حاشیه بیست و نهمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه آیا برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم کاندیدا می شوید اظهار کرد: فرصت زیادی برای تصمیم گیری هست عجله نکنید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین در برابر این پرسش که آیا برای تصمیم گیری در رابطه با انتخابات برنامه ریزی دارید گفت: هنوز به جمع بندی نرسیده ام.

(28 تیر 1391)

کمال خرازی

*کمال خرازی نامزدی اش را در انتخابات ریاست جمهوری آینده تکذیب کرد.

دفتر کمال خرازی وزیر اسبق امور خارجه در خبری که در اختیار خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، قرار داد خبر کاندیداتوری وی در انتخابات آینده ریاست جمهوری را تکذیب کرد.

بر این اساس کمال خرازی گفت که نامزدی ام در انتخابات آینده ریاست جمهوری شایعه است و آن را تکذیب می کنم.

پیش از این برخی از رسانه های اصلاح طلب از حضور کمال خرازی به عنوان نامزد ریاست جمهوری آینده خبر داده بودند. (28.4.91 )

*کمال خرازی وزیر امور خارجه دولت اصلاحات در پاسخ به این سۆال که آیا شما قصد نامزدی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری را دارید؟ گفت: «خیر؛ مسائلی که در این زمینه منتشر شده شایعه است.»

پیش از این اخباری مبنی بر احتمال نامزدی خرازی در انتخابات آینده ریاست جمهوری منتشر شده بود.تاریخ انتشار:( 6 شهریور 1391 )

عزت الله ضرغامی

* رئیس سازمان صدا و سیما در پاسخ به خبر احتمال نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: بنده به این سۆال بارها جواب داده‌ام.

*عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما در گفت‌وگو با فارس و در پاسخ به این سۆال که آیا شما قصد نامزدی برای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری را دارید؟گفت: بنده به این سۆال بارها جواب داده‌ام؛ ما همین کاری که داریم انجام می‌دهیم و این کار برایمان از هر چیز دیگری مهمتر است.

علی نیکزاد

علی نیکزاد در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه از هم اکنون نام شما به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آینده مطرح است نظر شما در این ارتباط چیست؟ به ایلنا گفت: عرفا، اخلاقا، قانونا و شرعا راجع به این موضوع اکنون نمی‌توان صحبت کرد.( 4 اردیبهشت 1391)

علی فلاحیان

فلاحیان درباره نامزدی خود گفت: من گفتم جوان‌ها در انتخابات شرکت کنند، من 62 سال دارم و جوان نیستم. (1391/6/18)

یحیی آل اسحاق

* یحیی آل اسحاق رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران که از وی با عنوان کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم یاد می‌شود، در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به سۆالی درباره کاندیداتوری‌اش در انتخابات دهم گفت: بنده تاکنون به این موضوع فکر نکردم و اصلا درباره آن اطلاعی ندارم و آنچه مطرح شده تنها یک گمانه زنی رسانه‌ای بوده است.

آل اسحاق در پاسخ به این سۆال که آیا شما کاندیداتوری خود را برای انتخابات آتی رد می‌کنید، گفت: اگر تیم منسجم اقتصادی برای ریاست جمهوری شکل بگیرد بنده عضو آن تیم می‌شوم چرا که معتقدم این تیم باید شکل بگیرد.

رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن تهران در پایان با بیان اینکه نمی‌تواند کاندیداتوریش را برای انتخابات آتی ریاست جمهوری تائید یا رد کند، گفت: در صورتی که با حضور در تیم اقتصادی، بنا باشد در انتخابات شرکت کنم حاضرم در این باره فکر کنم.( 7 تیر 1391)

*یحیی آل اسحاق: در هیچ کجا نگفتم نامزد ریاست جمهوری می شوم صبح روز شنبه گفت و گویی به نقل از یحیی آل اسحاق با روزنامه آرمان روابط عمومی با عنوان «  اعلام آمادگی رییس اتاق برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری » منتشر شد که واکنش آل اسحاق را به دنبال داشت.

آل اسحاق در گفت و گو با خبرآنلاین در این رابطه گفت: « من هر گز در آن گفت و گو اعلام نکردم که می خواهم نامزد انتخابات ریاست جمهوری بشوم. »  ( 18/6/91)

منوچهر متکی

وزیر پیشین امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه «آیا قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را خواهید داشت»، به مطایبه، گفت: عجب سوالات مهمی می پرسید؟ ( 1391/04/09)

سعید جلیلی

در حالیکه سایت نزدیک به سعید جلیلی در واکنش به گزارش بازتاب کاندیداتوری سعید جلیلی رابرای انتخابات ریاست جمهوری را تلویحا تکذیب کرده بود رجانیوز رسانه حامی وی ، در واکنش به گزارش بازتاب جلیلی را یکی از گزینه های اصلی انتخابات ریاست جمهوری قلمداد کرد.

دبیر شورایعالی امنیت ملی که این روزها در بین مردم به نماد مقاومت انقلابی در حوزه سیاست خارجی تبدیل شده، از محوطه محل اقامه نماز بیت رهبری خارج می‌شود و در حالی که زمزمه‌های نمازگزاران درباره کاندیداتوری احتمالی او در انتخابات شنیده می‌شود، از ما می‌شنود: "شما الان به یکی از گزینه‌های جدی جریان انقلاب و گفتمان سوم تیر برای ریاست جمهوری یازدهم مطرح هستید؛ پس چرا هیچ‌گونه اعلام موضعی در این باره نمی‌کنید؟" و در ادامه جواب متواضعانه او همراه با لبخند دیگر جایی برای ادامه این بحث نمی‌گذارد"من کارگر این نظام هستم و ..."

کامران باقری لنکرانی

باقری لنکرانی درباره موضوعاتی که درباره نامزدی وی برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده است، گفت: بنده به دنبال این سمت نیستم اما وظیفه‌ام هر چه باشد عمل می‌کنم. ما وظیفه نداریم اعلام داوطلبی کنیم اما اگر تکلیفی باشد طبق آن عمل خواهیم کرد.

سخنگوی جبهه پایداری با تاکید بر اینکه بنده تلاش برای قرار گرفتن در پست ریاست جمهوری را وظیفه خود نمی‌دانم خاطرنشان کرد: برخی افراد این کار را تکلیف خود تشخیص داده‌اند. (91/04/24 )

حبیب الله بیطرف

وزیر نیروی دولت های هفتم و هشتم در پاسخ به این مطلب ایلنا مبنی بر اینکه کاندیداتوری وی از سوی رسانه ها و اشخاص اصولگرا مطرح شده است، گفت: بدیهی است مقاصد دیگری از طرح این مسائل دنبال می شود.

وزیر نیور در دولت اصلاحات کاندیداتوری خود برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را کذب محض دانست.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه کاندیداتوری وی از سوی رسانه ها و اشخاص اصولگرا مطرح شده است، گفت: بدیهی است مقاصد دیگری از طرح این مسائل دنبال می شود. (20 تیر 1391 )

محمد شریعتمداری

عضو شورای راهبردی روابط خارجی در واکنش به خبر کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت که در حال حاضر تصمیمی در این خصوص اتخاذ نکرده است(11391/5/19)

محمد رویانیان

رویانیان می‌گوید قصد حضور در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد. او همچنین گفت قصد كرده بعد از دوران مدیریتش در پرسپولیس مسئولیتی نپذیرد.تاریخ انتشار:( 18 شهریور 1391 )

احمد توکلی

توکلی  در پاسخ به سۆال یکی از خبرنگاران در خصوص احتمال حضورش در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم که سال آینده برگزار می‌شود، گفت: فعلا شرایط جسمی خوبی ندارم. (13 شهریور 1391)

مصطفی کواکبیان

دبیر کل حزب مردم سالاری گفت: برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری در عید غدیر موضع‌گیری می‌کنم. (2 شهریور 1391)

علی سعید لو

سعید لو  درباره احتمال نامزدی اش در انتخابات سال آینده گفت: درآن زمان، هرجا، هرکاری که روی زمین مانده باشد می‌کنیم. وی همچنین درپاسخ به این سوال که بعد از دولت کجا خواهد رفت گفت: ما جزء دولت هستیم دیگر. کار که در این مملکت زیاد است؛ آنقدر شهر و روستا هست که بسازیم.(1391/5/31)

حمیدرضا حاجی بابایی

حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سۆال که آیا شما نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم می‌شوید، اظهار داشت: "بنده هر چه بگویم یک چیزی درست می‌کنند."

وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه گفته می‌شود شما یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری هستید، تصریح کرد: بگذارید بگویند؛ از هرکس که این موضوع را مطرح می‌کند بپرسید.

وی در پاسخ به این سۆال که آیا نامزدی خود را تکذیب می‌کنید، گفت: اصلاً در این باره نمی‌خواهم صحبت کنم.(91/05/22)

اسفندیار رحیم مشایی

بولتن هایی مطالبی را به مشایی نسبت داده و نوشته اند:

«شنیده شده در ماه رمضان مراسم افطاری در ساختمان کوثر صورت گرفت. در این افطاری آقای مشایی بحث‌هایی در مورد رابطه شب قدر و حضرت زهرا(س) مطرح کرده است و می‌گوید: من به صراحت می‌گویم از آقایانی که در انتخابات ریاست جمهوری مطرح هستند، من هیچ کم ندارم، نباید بگذاریم برنامه‌های این دولت زمین و ابتر بماند و به فضل  خدا و کمک دوستان، دولت آینده هم دست ما خواهد بود، شخص خودم هم اعلام آمادگی کرده ام و می‌آیم، آقای احمدی‌نژاد بنده را متقاعد کرد تا حضور داشته باشم.

مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات دفتر رئیس جمهور آنچه را که سناریوسازی برخی سایتهای خبری بر اساس اخبار کذب و جعلی را که تبدیل به خبر صفحه اول یک روزنامه تازه تاسیس شده است خواند، تکذیب کرد (14 شهریور)

به گزارش فردا،پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،تحلیل های امروز درباره این خبر را سناریوسازی نامید و اعلام کرد که دعاوی حقوقی خود را در این خصوص تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد. ( 15 شهریور 1391)

حسن غفوری فرد

حسن غفوری فرد  گفت: من عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی هستم و هر تصمیمی که این حزب اتخاذ کند می‌پذیرم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درگفت وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با شایعاتی مبنی بر احتمال حضور وی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری اظهار کرد: من عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی هستم و تصمیم گیری در این مورد نیز برعهده حزب موتلفه اسلامی است.

وی افزود: برای حضور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری منتظر تصمیم حزب موتلفه هستم.(1391-05-31)

محمدعلی نجفی

عضو شورای شهر تهران گفت که موضوع کاندیداتوری‌ام برای انتخابات آینده ریاست‌جمهوری شایعه است.

محمد‌علی نجفی از بنیانگذاران حزب کارگزاران و رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت خاتمی در گفت‌وگو با فارس درباره کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم اظهار داشت: آنچه تا به حال از سوی برخی از دوستان یا رسانه‌ها مطرح شده بر اساس گمانه‌زنی‌های خودشان است و بحثی از طرف من یا تشکیلاتی در ارتباط با جریان اصلاح‌طلب وجود نداشته است و از نظر من شایعه است.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سۆال که آیا قصد نامزدی در انتخابات را دارید یا خیر، گفت:‌ فعلا قصد ندارم بیایم و هیچ فکری نکرده‌ام؛ از نظر من شایعه است.  (17 تیر 1391)

عطالله باباپور

بخش سیاست تبیان