تبیان، دستیار زندگی
- اسناد نشان می‌دهد فیلم ضداسلامی «معصومیت مسلمانان» را آلن رابرتز سازنده فیلم‌های ارزان‌قیمت در ده‌های 70، 80 و 90 کارگردانی کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیلمساز مستهجن،فیلم موهن راساخت


اسناد نشان می‌دهد فیلم ضداسلامی «معصومیت مسلمانان» را آلن رابرتز سازنده فیلم‌های ارزان‌قیمت در ده‌های 70، 80 و 90 کارگردانی کرده است.


فیلم موهن

برابر با وبسایت آی‌ام‌دی‌بی، آلن رابرتز در مقام کارگردان 9 فیلم در کارنامه دارد که شامل فیلم‌های پورنو مانند «فاحشه شاد به هالیوود می‌رود» (1980)، فیلم اکشن «کاراته کاپ» (1991) و تریلر اروتیک «نجاتم بده» (1994) است.

تابستان 2011 نام رابرتز 65 ساله به عنوان کارگردان فیلم «معصومیت مسلمانان» که آن زمان «جنگجویان صحرا» نام داشت، در فهرست عوامل سازنده این فیلم ثبت شد.

وبسایت Gawker.com گزارش داد سام باسیل، تهیه‌کننده و مغز متفکر این پروژه - که اکنون گفته می‌شود نام اصلی او نقولا باسیلی نقولا است - شخصا رابرتز را استخدام کرد. این مسئله را چند تن از افراد مرتبط با فیلم «معصومیت مسلمانان» نیز تایید کرده‌اند.

یکی از شرکای کاری رابرتز می‌گوید او خبر نداشت که باسیل بعدا دیالوگ‌های بازیگران را دوباره دوبله می‌کند. به عنوان مثال نام «ارباب جرج» به «محمد» تغییر کرده است. این نکته‌ای است که سیندی لی گارسیا یکی از بازیگران «معصومیت مسلمانان» نیز اخیرا در گفت‌و‌گو با هالیوود ریپورتر به آن اشاره کرد.

شریک رابرتز می‌گوید: «آن‌ها فیلم را دوباره دوبله کردند، صداهای جدید گذاشتند و اسامی را هم عوض کردند. و این کار بعدا انجام شد، قبل از پخش فیلم. البته این مسئله ربطی به آلن (رابرتز) ندارد.»

سام باسیل، تهیه‌کننده و مغز متفکر این پروژه - که اکنون گفته می‌شود نام اصلی او نقولا باسیلی نقولا است - شخصا رابرتز را استخدام کرد.

در همین حال گزارش دیگری منتشر شده که ماجرا را پیچیده‌تر کرده است. وبسایت vice.com فاکتورهای پیش‌تولید فیلم «جنگجویان صحرا» را منتشر کرد. در این اسناد نام مردی کالیفرنیایی به چشم می‌خورد: رابرت براونل (یا رابرت براون).

اسناد منتشر‌شده آشکارا نشان می‌دهد رابرت براونل در 2009 و 2011 خدمات پیش‌تولید «جنگجویان صحرا» را خریداری کرده است. این اسناد شامل آدرس براونل در تارزانا در کالیفرنیا (یا حداقل آدرس او زمانی که خرید در سال 2009 انجام شد؛ این ملک اکنون به فروش گذاشته شده)، شماره تلفن او و «اطلاعات تماس» است که البته با یک اسم متفاوت فهرست شده است: آلن رابرتز.

برای دیدن فاکتور پیش‌تولید فیلم موهن در ابعاد بزرگ‌تر اینجا را کلیک کنید.

جستجو در وبسایت Peoplefinders.com نشان می‌دهد آلن رابرتز از سانتا مونیکا نام مستعار مردی 65 ساله به نام رابرت آلن براونل از «کانیون لیک» در «ریورساید کانتی» است.

انتشار فیلم کم‌هزینه و آماتوری «معصومیت مسلمانان» که در آن به ساحت پیامبر اکرم (ص) توهین شده، واکنش گسترده مسلمانان در سراسر دنیا را به همراه داشته است.

بخش سیاست تبیان

منبع : خبرآنلاین