تبیان، دستیار زندگی
«سیندی لی گارسیا» بازیگر فیلم موهن «بی گناهی مسلمانان» گفت: «سم باسیل» کارگردان فیلم باید تاوان بدهد، شاید در این دنیا تاوان ندهد ولی مطمئنا در آن دنیا در پیشگاه خداوند باید جوابگوی کاری که انجام داده است، باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفتگو با یکی از بازیگران فیلم موهن


«سیندی لی گارسیا» بازیگر فیلم موهن «بی گناهی مسلمانان» گفت: «سم باسیل» کارگردان فیلم باید تاوان بدهد، شاید در این دنیا تاوان ندهد ولی مطمئنا در آن دنیا در پیشگاه خداوند باید جوابگوی کاری که انجام داده است، باشد.

«بی گناهی مسلمانان» بازیگر آمریکایی که در فیلم موهن «بی گناهی مسلمانان»، نقش مادر دختر 12 ساله‌ای را بازی کرده، در مصاحبه‌ای با سایت سینمایی «هالیوود ریپورتر» از جزئیات فیلم موهن «بی گناهی مسلمانان»، چگونگی بازی در این فیلم و ... گفته است.

مشروح این مصاحبه را در زیر می‌خوانید.

موهن

بازی در این فیلم چه اثری بر زندگی شما گذاشته است؟

من شغلم که پرستاری از کودکان است را از دست داده‌ام، همه از اطراف من پراکنده شده‌اند، آن‌ها از اینکه با من در ارتباط باشند، می‌ترسند.

چه کسی شما را برای بازی در این فیلم استخدام کرد؟

«سم باسیل». من یک فراخوان انتخاب بازیگر دیدم و برای گزینش رفتم و آنجا اسامی آدم‌های سرشناس زیادی را دیدم ولی نمی‌توانم از آن‌ها نام ببرم، چون هر کدام از آن‌ها در مرحله‌ای از این پروژه جدا شدند.

آیا این افراد جزو بازیگران بودند؟

بازیگر، تهیه‌کننده و همچنین کارگردان.

چه کسی فیلم را کارگردانی کرد؟

من می‌توانم به شما بگویم که چه کسی آن را نوشته است، او مردی به نام «سم باسیل» بود، مقصر اصلی اوست.

آیا کارگردان فیلم کسی است که ما او را می‌شناسیم؟

بله، ممکن است شما هم او را بشناسید.

 صحنه‌ای هست که شخصیتی که تو به جای آن بازی کرده‌ای، به [حضرت] محمد توهین می‌کند؟

بازیگران این فیلم حقیقتا فریب داده شدند، صدای من کاملا دوبله شده بود و آن صدای من نبود. من تا زمانی که کلیپ فیلم منتشر شد، در این باره هیچ نمی‌دانستم، تنها نقش من بازی در نقش مادری بود که با دختر و همسرش درباره مردی به نام «مستر جورج» صحبت می‌کرد. من فیلمنامه کامل هر آنچه که در فیلم گفته‌ام را دارم. در این فیلم دختر من توسط شوهرم به همسری مردی به نام «مستر جورج» درآمد بود و من به خاطر آنکه این مرد را ستایش می‌کرد، مسخره‌اش می‌کردم. آن‌ها (سازندگان فیلم) بعدا نام «مستر جورج» را کلا به «محمد» تغییر داده بودند.

آیا آن‌ها چیز دیگری از گفته‌های تو را دوبله کرده بودند؟

این تنها قسمتی از بازی من بود که تحریف شده بود. من حتی به خاطر نمی‌آورم که در این کار احمقانه ‌چه گفتم و چه کردم، من حتی نمی‌توانم آن را تماشا کنم، چون به شدت مرا آزار می‌دهد.

بازیگران این فیلم حقیقتا فریب داده شدند، صدای من کاملا دوبله شده بود و آن صدای من نبود. من تا زمانی که کلیپ فیلم منتشر شد، در این باره هیچ نمی‌دانستم، تنها نقش من بازی در نقش مادری بود که با دختر و همسرش درباره مردی به نام «مستر جورج» صحبت می‌کرد.

 آخرین باری که با «سم باسیل» صحبت کردی، چه زمانی بود؟

من صبح روزی که در لیبی، خشونت‌ها به اوج رسید، به او زنگ زدم و از او پرسیدم «چرا این کار را کردی؟»، او گفت: «سیندی، به دنیا بگو که بی‌گناهی»، او گفت که یک نویسنده است و این کار را به خاطر این انجام داده که دیگر از حمله مسلمانان تندرو به مردم بی‌گناه خسته شده است!

او به من گفت که اهل اسرائیل است، در حالی که زمانی که داشتیم فیلم را می‌ساختیم او به من گفته بود که اهل مصر است.

صحنه مربوط به بازی شما در کجا فیلمبرداری شد؟

در کلیسایی واقع در خیابان همیلتون در شهر دوآرته، در این کلیسا یک سالن نمایش بود، عواملی آنجا بودند که کار طراحی لباس، گریم و فیلمبرداری را انجام می‌دادند ولی همه آن‌ها نیز بی‌گناه بودند. آن‌ها حتی پیش از آن در پروژه «مصائب مسیح» هم مشارکت داشته‌اند.

کل فیلم چقدر طول می‌کشد؟

این فیلم قرار بود دو ساعت باشد ولی من هنوز نسخه کامل آن را ندیده‌ام. صحنه‌های زیادی هنگام فیلمبرداری بود که هیچ‌کدام در کلیپ‌هایی که دیدم، نبودند. صحنه‌ای که «مستر جورج» دخترم را از من دور می‌کند و تمام صحنه فریاد می‌کشیدم، در ‌پایان همین صحنه بود که ناگهان مردی دیوانه‌وار وسط ‌پرید و گفت: فوق‌العاده بود. روز بعد این مرد پیش من آمد و پرسید، می‌دانی من چه کسی هستم؟ زمانی که اسمش را گفت، داشتم غش می‌کردم، او کارگردان و نویسنده بسیار مشهوری بود.

بازیگران فیلم موهن

 آیا مطمئنی که او همان کسی است که ادعا می‌کرد؟ آیا او را شناختی؟

من پیش از آن هرگز او را ندیده بودم، ولی او خیلی به پدرش شبیه بود.

پدر او چه کسی است؟

او مرده است، او یک بازیگر مشهور بود.

 اسمش را نمی‌گویی؟

من می‌خواهم حرفه بازیگری را ادامه دهد. همه آن آدم‌هایی که سر صحنه فیلمبرداری بودند بی‌گناه بودند، ما بی‌گناهیم. من حقیقتا به این مسئله اعتقاد دارم، چون همه آن‌ها درباره برخی از چیز‌هایی که «سم باسیل» از آن‌ها خواسته بود که در فیلم بگویند، ناراحت بودند.

 آیا زمانی که بازی در این فیلم را پذیرفتی، فکر می‌کردی چنین چیزی از آب درآید؟

زمانی که من برای تست بازیگری رفتم، آن‌ها به من گفتند که این فیلم یک فیلم اکشن است که داستان آن 2 هزار سال پیش از این در صحرا روی داده است.

 آیا شما در ارتباط با این فیلم از کسی شکایت کرده‌اید؟

احتمالا علیه «سم باسیل» شکایت کنم، من وکیلی دارم که در این موارد به من کمک می‌کند.

وکیل مدافع شما چه کسی است؟

شخصی است خارج از لس‌آنجلس که به بازیگران کمک می‌کند، او تاکنون به من خیلی کمک کرده است.

 آیا نگران آنچه در خاورمیانه می‌گذرد، هستید؟ آیا برای زندگی‌تان می‌ترسید؟

من به خدا ایمان دارم و با حضرت مسیح ارتباط قلبی دارم. من از هیچ چیز نمی‌ترسم، نگرانی من فقط بابت همسر و خانواده‌ام است، به همین خاطر هم‌اکنون از خانواده‌ام نیز دور شده‌ام.

«باسیل» باید تاوان بدهد، شاید در این دنیا تاوان ندهد ولی مطمئنا در آن دنیا در پیشگاه خداوند باید جوابگوی کاری که انجام داده است، باشد.

شما چند بار از مسیحیت نام بردید، آیا این یک فیلم ساخته مسیحیان است؟

نه، به هیچ وجه، فقط «باسیل» از یک کلیسا که اتاق نمایش داشت، به عنوان لوکیشن استفاده کرد؛ کلیساهای زیادی هستند که برای کسب درآمد، اتاق‌های خالی‌شان را اجاره می‌دهند.

 چه تعداد ایمیل و تلفن از مطبوعات و رسانه‌ها دریافت کرده‌اید؟

حداقل 300 تا.

 آیا این فیلم در خور این همه سرزنش، اعتراض و قتل است؟

«باسیل» باید تاوان بدهد، شاید در این دنیا تاوان ندهد ولی مطمئنا در آن دنیا در پیشگاه خداوند باید جوابگوی کاری که انجام داده است، باشد.

 دستمزدت برای این فیلم چقدر بود؟

500 دلار برای دو روز و نیم بازی.

از ملاقات‌تان با «سم باسیل» بگویید.

این نام حقیقی او نیست، من اسم واقعی او را نمی‌توانم تلفظ کنم، او به من گفت که اهل مصر است و فیلمش برای اولین بار نیز در مصر اکران خواهد شد.

مدتی گذشت و او دوباره با من تماس گرفت و گفت که فیلم خوب صدابرداری نشده و زمانی که برای این کار رفتم، افراد دیگری آنجا بودند.

گفته شده که اف‌بی‌آی در جستجوی «باسیل» است، آیا تاکنون علیه شما نیز اقدام قانونی صورت گرفته است؟

خیر.

بخش سیاست تبیان

منبع: فارس