تبیان، دستیار زندگی
تصویر كارگردان فیلم موهن ضد اسلامی كه هم اكنون با ترس و وحشت زندگی می‌كند به همراه بازیگر زن این فیلم منتشر شده است؛ فیلمی كه خشم مسلمانان را در سراسر جهان برانگیخته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولین عکس تائید شده از کارگردان فیلم موهن


تصویر كارگردان فیلم موهن ضد اسلامی كه هم اكنون با ترس و وحشت زندگی می‌كند به همراه بازیگر زن این فیلم منتشر شده است؛ فیلمی كه خشم مسلمانان را در سراسر جهان برانگیخته است.


به نوشته روزنامه تلگراف، "نقولا بیسلی نقولا" یا "سم بسیل"، از جانب پلیس فدرال آمریكا سازنده و كارگردان فیلم موهن "بیگناهی مسلمانان" شناخته شده كه در آن به مقدسات اسلام و پیامبر(ص) توهین شده است.

موهن

روزنامه میل چاپ انگلیس امروز (یكشنبه) اولین تصویر از این كارگردان را منتشر كرد و نوشت "آنا گرجی"، بازیگر جوان و 21 ساله این فیلم گفته كه از جانب این مرد 55 ساله فریفته شده است.

نقولا كه یك قبطی مصری است هم اكنون در كالیفرنیای آمریكا زندگی می‌كند و به قاچاق مواد مخدر و كلاهبرداری متهم است. وی ژوئن سال گذشته به طور مشروط از زندان آزاد شد.

به دنبال انتشار این فیلم ضد اسلامی در شبكه‌های اجتماعی، اعتراضات ضد آمریكایی در سراسر جهان اسلام صورت گرفته است.

آنا گرجی، بازیگر 21 ساله این فیلم موهن كه هم اكنون در كالیفرنیا به سر می‌برد، نیز اعلام كرده كه از اقدامات تلافی جویانه در هراس است و گفته كه نقولا به وی خیانت كرده و هویت وی را آشكار ساخته است.

این دختر جوان گفته است: من نقش كوچكترین وكم سال‌ترین عروس را در این فیلم را بازی می‌كردم. شخصی كه بعدا به من گفته شد نقش حضرت محمد (ص) را بازی كرده، با نام "جورج" در فیلم حضور داشت. من هیچ عقیده‌ای در این باره نداشتم. من از ترس در خانه پنهان شده‌ام. می‌ترسم كه مردم در خاورمیانه مرا مقصر بدانند.

وی افزود: من مسیحی كاتولیك هستم و مسلمانان ممكن است گمان كنند كه من علیه آن‌ها در این فیلم بازی كردم.

من از قرص‌های خواب آور استفاده كرده و هر روز گریه می‌كنم. به من خیانت شده است. تصویر من در كلیپ این فیلم است، مردم آن فیلم زشت و زننده را از چشم من می‌بینند.

نقولا كه یك قبطی مصری است هم اكنون در كالیفرنیای آمریكا زندگی می‌كند و به قاچاق مواد مخدر و كلاهبرداری متهم است. وی ژوئن سال گذشته به طور مشروط از زندان آزاد شد.

این دختر جوان در ادامه گفت: من و هم بازی‌ام در فیلم گمان كرده بودیم كه این كارگردان در حال ساخت فیلمی با عنوان "مبارز بیابان" است و او هیچ گاه از دین حین ساخت این فیلم با ما سخن نگفت. به من گفته شده بود كه من نقش "هیلاری"، جوان‌ترین همسر شخصی به نام "جورج" را بازی می‌كنم. این فیلم در مورد ستاره‌ای بود كه از آسمان به زمین و در خاورمیانه دوران كهن آمده است. در این منطقه قبایل مختلفی وجود داشت كه گمان می‌كردند این ستاره مقدس است و برای مبارزه با آن‌ها آمده است.

این دختر 21 ساله افزود: از جلوه‌های ویژه زیاد و متفاوتی برای فیلمبرداری استفاده شد و در بسیاری از موارد تصاویر بر روی پرده آبی فیلمبرداری می‌شدند. این فیلم با بودجه كمی تولید شد. من برای هر روز بازی 75 دلار (50 پوند) دریافت می‌‌كردم و تمام سكانس‌هایی كه با جورج بازی می‌كردم بر روی پرده آبی فیلم برداری می‌شد. هیچ گاه تصور نمی‌كردم كه قرار است اتفاق دیگری بیفتد. شاید من بچه و خام باشم اما هیچ زنگ خطری به صدا در نیامد و مرا متوجه نكرد. من تنها نقشی را كه به من گفته شده بود ایفا كردم. به ذهن هیچ یك از ما خطور نكرده بود كه شاید این فیلم یك تبلیغات مخفی باشد.

موهن

انتشار تریلر 13 دقیقه‌ای این فیلم ضد اسلامی به زبان انگلیسی و با چندین عنوان در اینترنت و سایت‌های اجتماعی باعث خشم مسلمانان و برگزاری راهپیمایی‌های اعتراض آمیز و هجوم به سفارتخانه‌های آمریكا در بسیاری از كشورهای مسلمان شده است. به طوری كه در اولین اقدام اعتراضی، مسلمانان در لیبی به كنسولگری آمریكا در شهر بندری بنغازی حمله كرده و سفیر آمریكا و سه دیپلمات دیگر را كشتند.

این در حالیست كه با وجود موج اعتراض‌ها و خشم‌ مسلمانان در سراسر جهان، دولت آمریكا اعلام كرده كه در مورد پروژه ساخت این فیلم تحقیقاتی صورت نمی‌دهد چرا كه براساس قوانین آمریكا اینچنین فیلم‌هایی جرم تقلی نشده و نوعی استفاده از حق آزادی بیان است!

ساعاتی پیش از آنكه نقولا، سازنده این فیلم موهن برای بازجویی منتقل شود، دو تن از دادستان‌های آمریكایی به منزل وی رفته و با نقولا به مشورت پرداختند.

همچنین سفارت آمریكا در قاهره مصر نیز مورد هجوم معترضان به ساخت این فیلم ضد اسلامی قرار گرفت.

براساس اسناد دادگاه آمریكا، نقولای 55 ساله و سازنده این فیلم موهن، در سال 2010 میلادی به اتهام اختلاس بانكی متهم شناخته و به 21 ماه حبس محكوم شد.

براساس این اسناد وی با گشایش حساب بانكی جعلی و یك عابر بانك با استفاده از شماره‌های امنیتی از بانكی در آمریكا اختلاس كرده بود.

وی در ژوئن سال 2011 میلادی از زندان آزاد و كمی بعد در اواخر تابستان همان سال اقدام به تولید این فیلم ویدئویی كرد.

این مرد 55 ساله همچنین به پنج سال حبس تعلیقی هم محكوم شده بود. علاوه بر این، شرط آزادی وی از زندان داشتن رفتاری مودبانه است و همچنین وی بدون تایید دفتر آزادی‌های مشروط نمی‌توانست به اینترنت دسترسی داشته باشد.

بخش سیاست تبیان

منبع : فرارو