تبیان، دستیار زندگی
، ارزیابی ، اعلام سیاست ها و برگزیدن منتخب در عرصه های مختلف است مهدی حیدریان -  معاون جدید سینمایی وزارت ارشاد -  گفت : اعلام برنامه های آتی سینما الان کمی زود است ، اما قاعدتاً برنامه های سینمایی، جدای از برنامه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشنواره ی فیلم فجر ، ارزیابی ، اعلام سیاست ها و برگزیدن منتخب در عرصه های مختلف است

مهدی حیدریان -  معاون جدید سینمایی وزارت ارشاد -  گفت : اعلام برنامه های آتی سینما الان کمی زود است ، اما قاعدتاً برنامه های سینمایی، جدای از برنامه  کلی دولت نیست.

و هم چنین تاکید کرد که برنامه های فرهنگی اعلام شده از سوی سید محمد خاتمی، رئیس جمهوری ، در حوزه سینما نیز دنبال شده و محمد حسن پزشک دراین راه گام های مثبتی را برداشته است.

معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در حاشیه بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر سخن می گفت ، افزود: به دلیل کسالت محمد حسن پزشک ، تصمیم بر این شد که من در خدمت این حوزه فرهنگی (سینما) باشم.

حیدریان گفت : تلاش می کنیم تا همان سیاست های کلی را که در حوزه  فرهنگی توسط دولت اعلام شده، دنبال کنیم.

به گفته  معاون جدید سینمایی وزارت ارشاد ، سینما امروزه به آرامش ، بیش از هر چیز دیگری نیاز دارد و دستیابی به این آرامش ، همراهی از بیرون و همگامی اهل سینما را می طلبد تا با کمک و همیاری همگان، سینما در جایگاهی قرار گیرد که حق آن است.

مهدی حیدریان در پاسخ به این سوال که اولویت کاری خود را به کدام حوزه سینما اختصاص خواهد داد؟

گفت : سینما مقوله ای نیست که حوزه های مختلف آن از هم تفکیک پذیر باشند.

وی اضافه کرد : شرط توفیق در سینما آن است که همه بخش های آن اعم از تولید ، ورود نیروهای جدید، تعامل با فیلم های خارجی ، بازسازی سالن ها و... در مسیر رشد و اعتلا قرار گیرد.

معاون سینمایی وزیر ارشاد تصریح کرد : از همه مهم تر، بیننده ها هستند که سرمایه ی یک سینمای ملی هستند و آشتی دادنشان با سینما، باید به مقوله فوق اضافه گردد.

مهدی حیدریان در ادامه پیرامون جشنواره فیلم فجر گفت: فیلم فجر یک ارزیابی و به عبارتی، اعلام سیاست ها و برگزیدن منتخب ها در عرصه های مختلف است؛ پس خود یک وسیله ای است که نمی توانیم معترض آن شویم.

وی اضافه کرد: اگر نسبت به آرمانها و اهداف ترسیم شده از سینما در اوایل انقلاب احساس ناکامی می کنیم یا در کل فاصله ای را حس می کنیم، مربوط به عوامل دیگری است.

حیدریان در پایان به حرفه ای دیدن جشنواره فیلم فجر تاکید کرد و افزود: در طول دو جشنواره باید تلاش کنیم که از کیفیت جشنواره های آتی رضایت حاصل شود.