تبیان، دستیار زندگی
کمین جشنواره فجر اسامی بهترین نامزدهای بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر جمعه شب اعلام شد. به گزارش واحد مرکزی خبر، نامزدهای بخشهای مختلف به این شرح است: -     بهترین دستاوردهای فنی - هنری محمد احمدی برای فیلم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین های بیست و یکمین جشنواره فجر

بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر

اسامی بهترین نامزدهای بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر جمعه شب اعلام شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، نامزدهای بخشهای مختلف به این شرح است:

-     بهترین دستاوردهای فنی - هنری محمد احمدی برای فیلمبرداری فیلم کولی، مجید انتظامی برای فیلم دیوانه ای از قفس پرید، حسین پویا برای فیلمبرداری فرش باد، حمید خضوعی ابیانه برای فیلمبرداری فیلم اینجا چراغی روشن است، ایرج رامین فر برای طراحی صحنه و لباس فیلم دیوانه ای از فقس پرید، حمیدرضا صدری برای موسیقی فیلم رقص در غبار، علی عابدینی برای چهره پردازی فیلم گاهی به آسمان نگاه کن، حسین کریمی برای فیلم برداری فیلم رقص در غبار، بهزاد کزازی برای طراحی صحنه و لباس فیلم سال سخت در خمین، امیررضا معتمدی برای جلوه های ویژه فیلم "عشق فیلم".

-     بهترین فیلمنامه، فرهاد توحیدی برای فیلم گاهی به آسمان نگاه کن ، فریدون جیرانی برای فیلمنامه صورتی، مجتبی راعی و منصور ابراهیمی برای فیلم نامه سال سخت در خمین، پرویز شهبازی برای فیلم نفس عمیق، رضا میر کریمی برای فیلمنامه اینجا چراغی روشن است.

-     بهترین بازیگر مرد، احمد آقالو برای بازی در فیلم گاهی به آسمان نگاه کن، پرویز پرستویی برای بازی در فیلم دیوانه ای از قفس پرید، هوشنگ حریرچیان برای بازی در فیلم گاهی به آسمان نگاه کن، حبیب رضایی برای بازی در فیلم اینجا چراغی روشن است. رضا کیانیان برای بازی در فیلم گاهی به آسمان نگاه کن، جمشید هاشم پور برای بازی در فیلم واکنش پنجم، حسین یاری برای بازی در فیلم نغمه.

-     بهترین بازیگر نقش زن، مریم پالیزبانی برای بازی در فیلم نفس عمیق، هانیه توسلی برای بازی در فیلم شبهای روشن، میترا حجار برای بازی در فیلم صورتی، گوهر خیراندیش برای بازی در فیلم واکنش پنجم، فریبا کامران برای بازی در فیلم فرش باد و نیکی کریمی برای بازی در دو فیلم واکنش پنجم و دیوانه ای از قفس پرید.

-     بهترین کارگردان، کمال تبریزی برای کارگردانی فیلم گاهی به آسمان نگاه کن، پرویز شهبازی برای کارگردانی فیلم نفس عمیق، اصغر فرهادی برای کارگردانی فیلم رقص در غبار، احمدرضا معتمدی برای کارگردانی فیلم دیوانه ای از قفس پرید، رضا میر کریمی برای کارگردانی فیلم اینجا چراغی روشن است.

-     بهترین فیلم، اینجا چراغی روشن است به تهیه کنندگی و کارگردانی رضا میر کریمی، دیوانه ای از قفس پرید به تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان و کارگردانی احمدرضا معتمدی، فرش باد به کارگردانی کمال تبریزی و تهیه کنندگی علیرضا شجاع نوری، نفس عمیق به کارگردانی پرویز شهبازی و تهیه کنندگی امیر سماواتی، واکنش پنجم به تهیه کنندگی محمد نیک بین و کارگردانی تهمینه میلانی .

-     بهترین آثار هنر و تجربه، فرزاد مؤتمن برای فیلم شبهای روشن، کمال تبریزی برای فیلم شب های روشن، کمال تبریزی برای فیلم فرش باد، علی شاه حاتمی برای فیلم کولی، علیرضا امینی برای فیلمنامه نامه های باد و پرویز شهبازی برای فیلم نفس عمیق.