تبیان، دستیار زندگی
نخستین جشنواره ی استانی فرهنگی، هنری و ادبی «فانوس» با محتوای بصیرت‏افزایی برای نوجوانان و جوانان برگزیدگان خود راشناخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارشی از جشنواره‌ی فانوس
جشنواره‌ی فانوس

نخستین جشنواره ی استانی فرهنگی، هنری و ادبی «فانوس» با محتوای بصیرت‏افزایی برای نوجوانان و جوانان برگزیدگان خود راشناخت.

دوستان ما و شما در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، استان خراسان رضوی تلاش بسیار کردند تا اتفاقی خوب و ماندگاری را رقم بزنند.

به همین منظور اقدام به برگزاری جشنواره ای کردند، جشنواره ای با موضوع های درس های خوب انقلاب اسلامی درباره ی بصیرت افزایی و آگاهی درونی ،هویت ، خانواده ،انتخاب دوست، فرهنگ اسلامی و بومی که اثر مستقیمی بر پوشش، انتخاب مسیر زندگی، پایبندی به سنت های آنان برجای می گذارد.

جشنواره ی فرهنگی ، ادبی ، هنری فانوس در واقع ، شعله هایی بودند که توسط جوانان و نوجوانان روشن می شوند تا جهان را روشن کنند.

مخاطب جشنواره ی فرهنگی ، ادبی و هنری فانوس، همه ی گروه های سنی بودند.

در بخش فرهنگی، نشریه دیواری، وبلاگ نویسی، تحقیق و پژوهش، در بخش ادبی، شعر و در بخش هنری، نقاشی، نمایشنامه نویسی، عکاسی و انیمیشن تعیین شده بود.

در این برنامه 3000 اثر به دبیرخانه رسید که 2743 اثر مربوط به نوجوانان استان و 251 اثر مربوط جوانان بوده است.

در هر بخش سه برگزیده به ترتیب اولویت اول تا سوم انتخاب شدند.

برگزیدگان این جشنواره

در بخش انیمیشن، محمدسیم‏ریز از مشهد، سیدامیر موسوی از زاوه و ابوالفضل شورگشتی از نیشابور به ترتیب مقام‏های اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش نقاشی مصطفی رحیمی و ساطعه فخر نفرات اول بودند، زهرا صادقی و حمیده شمشاد، برگزیدگان دوم این بخش و بیتا قاسمی و سارارادپور نیز عناوین سوم را به دست آوردند.

در بخش عکس نیز هاجربابایی عنوان اولی را کسب کرد، رضا سوسنی، سروش داورزنی، احمد صادقی و سارا ابدی، نفرات دوم این بخش بودند. مجیدتیموری و زهرا میرزاده برگزیرگان رتبه سوم بودند و مهدی محمودی‏زاده، امیرحسین احمدیان، مهدی عسکری و باقر حبیبی نفرات چهارم بودند.

جلال حاجی‏زاده، هانیه اصغریان، زهرا فیروزآبادی، دانیال حق‏بین و امیرکلاته میمری از مشهد، محمدرضا آشنایی، رعناسادات طالبی، طاهر فاضلی و حسام دولت‏آبادی از نیشابور، مهلا نژادابراهیمی و مینا ابراهیمی از کاشمر، حسن راستگو و رویافراهانی از تایباد، ریحانه خرم‏دین و مرتضی خسروی‏جم از سبزوار و میثم زاهدی‏ارزنه از تربت‏جام نیز تقدیری‏های بخش نمایش نامه و فیلم نامه بودند.

در حوزه ی فرهنگی و در بخش نشریه دیواری تیم مریم استادی، پریسایعقوبی، مهلاقربانی و تیم فاطمه ته‏جعفری و فاطمه سادات حسینی عنوان اول را به دست آوردند. تیم سهیل احمدی و سیدرضاناریاب و تیم زهره بخشی، اکرم برقبانی، عزت علوی کیذقانی و اعظم برقبانی، رتبه دوم را به خود اختصاص دادند و زهرا علیپور نیز به‏عنوان نفر سوم این بخش معرفی شد.

در بخش تحقیق وپژوهش امیررضا صافحیان از نیشابور، مهرنوش محمدی از قوچان و محدثه نظری از مشهد به عنوان نفرات اول تا سوم مورد قدردانی قرار گرفتند.

در بخش وبلاگ نیز بعد از تقدیر از حسین خوشحال و حسین حلیمی، امیرحسین صباغ و سیدمهدی رضوانی، عنوان سوم را کسب کردند. اسماعیل شریفی و سیدعلی هاشمی نیز به طور مشترک برگزیده ی اول بخش وبلاگ بودند.

درحوزه ی ادبی و در بخش داستان جوان، نسیم قدیری و تکتم حیدری به طور مشترک اول، زهرا سیم‏ریز و نازنین علی‏مردانی به طور مشترک دوم، سپیده پورحسین و فاطمه سادات‏قوامی به طور مشترک سوم شدند. بهاره تاجبخش نیز تقدیری این بخش بود.

در بخش نوجوان داستان نیز رویا براتی‏مقدم و وحید صفری اول شدند، هلیا‏سادات حسین محمودآبادی و عارفه‏سادات برارسانی دوم شدند و فاطمه ارفعیان، سجاد پرخنده‏منش و گلنوش عمارلو نیز سه نفر سوم این بخش بودند.

در بخش شعر جوان مصطفی توفیقی و شادی نقبایی اول شدند، معین اصغری و اسدا…اسحاقی دوم و مهدی شایع و معصومه عباسی برگویی نیز سوم شدند.

در بخش شعر نوجوان نیز مهدیه بیابانی و مهشید عمارلو اول شدند. عاطفه مهرخواه و سمیه صحرایی رتبه دوم را به خود اختصاص دادند و محسن زبردست‏رودی و تکتم دلسوز نیز سوم شدند.

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع:هدهد-فریبا زرقلمی

مطالب مرتبط:

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره تجسمی کودک و نوجوان

شعرهای كودكانه یحیی علویفرد منتشر میشود..

چهل و پنجمین مسابقه بین‌المللی نقاشی براندنبورگ –آلمان

خودم را می بینم) از مجموعه «بازی با علم» وارد بازار شد

کتاب هنر قصه گویی وارد بازار شد

کتاب‌های ایران در فهرست منتخب کتابخانه مونیخ

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.