تبیان، دستیار زندگی
شخصی که گفته می شود ، در پشت پرده ساخت فیلم ضد اسلامی «معصومیت مسلمانان» قرار داشته است ، صبح امروز در لس آنجلس دستگیر شد.پلیس لس آنجلس در این باره گفته است که وی صبح امروز با اسکورت پلیس و با تمایل خود به دفتر پلیس رفته است .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عامل فیلم ضد اسلامی «معصومیت مسلمانان » دستگیر شد+تصویر


یک رسانه آمریکایی گزارش داد " سام باسیل" سازنده فیلم موهون به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) برای پاره ای سوالات توسط پلیس لس آنجلس به مکانی نامعلوم منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی " سی بی اس" آمریکا ، " سام باسیل " یا همان "ناکوئلا باسلی"سازنده فیلم موهون به پیامبر اسلام (ص) به بهانه برخی سوالات توسط معاونین کلانتر شهر لس آنجلس به محل نامعلومی منتقل شد.

باسیلی، فیلم موهن، آمریکا

سازنده این فیلم ساعاتی بعد از نیمه شب در حالی که برای پوشاندن چهره خود از یک حوله و کلاه استفاده کرده بود از منزل خودش در حومه لس آنجلس با اسکورت و همراهی معاونان کلانتر لس آنجلس به مکانی نامعلوم منتقل شد.

دفتر کلانتر اعلام کرده است که کلانتری لس آنجلس برای پاره ای تحقیقات با مقامات فدرال همکاری می کنند.

بر اساس این گزارش ، شخص مذکور که «ناکوئلا باسلی» نام دارد به اتهام سوء استفاده بانکی پیش از این محکوم شده است و اما اکنون به خاطر این فیلم مورد بازرسی قرار می گیرد.

انتشار بخشهایی از یک فیلم موهن به ساحت حضرت محمد ( ص ) در شبکه اجتماعی یوتیوپ موجب شده تا مسلمانان جهان در اعتراض به آن دست به راهپیمایی و تظاهرات گسترده در سراسر جهان بزنند به طوری که سفارت خانه های آمریکا در کشورهایی چون لیبی، یمن و مصر مورد حمله قرار گرفته و حتی سفیر آمریکا در لیبی در نتیجه این حملات کشته شده است.

پلیس لس آنجلس در این باره گفته است که وی صبح امروز با اسکورت پلیس و با تمایل خود به دفتر پلیس رفته است .

پخش فیلمی که توسط  "سام باسیل" 54 ساله کارگردان آمریکایی اسرائیلی ساکن کالیفرنیا کارگردانی شده خشم مسلمانان را برانگیخته است که کنسلوگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی هدف حمله خمپاره ای افراد مسلح قرار گرفت و به کشته شدن 4 آمریکایی از جمله سفیر آمریکا در لیبی منجر شد.

باسیل کیست؟

«باسیل» که برخی منابع سن او را 56 سال، وال استریت ژورنال 52 سال و بی‌بی‌سی 55 ساله اعلام کرده است، در دهه 90 دو بار به جرم تولید و حمل مواد مخدر به مدت 21 ماه زندانی شده و اخیرا نیز به خاطر جرائم مالی در زندان به سر می‌برده و هم‌اکنون نیز دوران آزادی مشروط خود را پشت سر می‌گذارد که یکی از شرایط آزادی‌اش، عدم استفاده از اینترنت به مدت 5 سال بوده است.

رسانه‌های غربی از جمله بی‌بی‌سی، او را اصالتا از ارتدکس‌های قبطی مصر می‌دانند که به آمریکا مهاجرت کرده و هم‌اکنون در کالیفرنیا زندگی می‌کند.

کارگردان فیلم به جرم تولید و حمل مواد مخدر 21 ماه در زندان بود

خود او مدعی است فیلمنامه «برائت از مسلمانان» را زمانی که در زندان بوده با همکاری پسرش «آبوناب» نوشته است.

برخی رسانه‌ها او را «ونگوک» بعدی نامیده‌اند؛ کارگردان نژاد‌پرست و اسلام‌ستیز سینمای هلند که در پی ساخت فیلم ضداسلامی «تسلیم» کشته شد.

فراوری:یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان


منابع: مهر،فارس،تابناک