تبیان، دستیار زندگی
این شرکت آمریکایی اضافه کرد: فیلتر این فیلم در تعدادی از کشورها نه به معنی پذیرش اعمال فشارهای سیاسی دولت آمریکا بلکه به دلیل شرایط آن کشورهاست. گوگل روز چهارشنبه گذشته هم اعلام کرد این فیلم تعارضی با مبانی و شرط های استفاده از یوتیوپ ندارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گوگل:فیلم موهن را حذف نمی‌کنیم


این شرکت آمریکایی اضافه کرد: فیلتر این فیلم در تعدادی از کشورها نه به معنی پذیرش اعمال فشارهای سیاسی دولت آمریکا بلکه به دلیل شرایط آن کشورهاست. گوگل روز چهارشنبه گذشته هم اعلام کرد این فیلم تعارضی با مبانی و شرط های استفاده از یوتیوپ ندارد.


فیلم موهن

شرکت گوگل مالک وب سایت یوتیوپ درخواست دولت آمریکا برای تجدیدنظر درباره باقی ماندن یک فیلم توهین آمیز به اسلام در این وب سایت را رد کرد اما گفت این فیلم را در برخی از کشورهای عربی و اسلامی فیلتر کرده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از سایت شبکه الجزیره، شماری از مقامات کاخ سفید از شرکت گوگل خواسته بودند با تجدید نظر، این موضوع را بررسی کند که آیا این فیلم با شرط های استفاده از یوتیوپ همخوانی دارد یا خیر . واکنش گوگل به این درخواست منفی بود.

گوگل اعلام کرده است در هند و اندونزی علاوه بر مصر و لیبی، این فیلم در وب سایت یوتیوپ به دلیل "شرایط حساس در این کشورها"  فیلتر شده است.

این شرکت آمریکایی اضافه کرد:  فیلتر این فیلم در تعدادی از کشورها نه به معنی پذیرش اعمال فشارهای سیاسی دولت آمریکا بلکه به دلیل شرایط آن کشورهاست. گوگل روز چهارشنبه گذشته هم اعلام کرد این فیلم تعارضی با مبانی و شرط های استفاده از یوتیوپ ندارد.

گوگل اعلام کرده است در هند و اندونزی علاوه بر مصر و لیبی، این فیلم در وب سایت یوتیوپ به دلیل "شرایط حساس در این کشورها"  فیلتر شده است

مقامات ارشد آمریکایی و در راس آنها باراک اوباما رئیس جمهور و هیلاری کلینتون وزیرامور خارجه با انتقاد از این فیلم، هر گونه ارتباط با آن را رد کردند اما بر "آزادی ابراز نظر که توسط قانون اساسی آمریکا تضمین شده"، تاکید کردند.

مقامات آمریکایی همچنین گفته اند که دلیلی برای انجام خشونت و حمله به سفارتخانه های آمریکا نمی بینند.

در روز سه شنبه گذشته در حمله معترضین به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی، چهار دیپلمات این کشور از جمله سفیر آمریکا کشته شدند.

شماری از معترضین در یمن، مصر، سودان، تونس و لبنان هم در اعتراضات همراه با خشونت به فیلم توهین آمیز به پیامبر اسلام، کشته شدند.

چه کسانی پشت این فیلم بودند؟

ـ تعداد عوامل فیلم

برخی منابع خبری از جمله CNN مجموع عوامل این فیلم را 80 نفر اعلام کرده‌اند ولی «تیم داکس»، یکی از بازیگرانی که در این فیلم نقش شخصی به نام سیمپسون را بازی کرده، در بخشی از مصاحبه‌های خود گفته است: «یک هفته و نیم 72 نفر به صورت شبانه‌روزی برای ساخت این فیلم کار کردند.»

ـ تهیه‌کنندگان فیلم

فهرست دقیقی از اسامی تهیه‌‌کننده یا تهیه‌کنندگان این فیلم وجود ندارد ولی علاوه بر ادعای کارگردان فیلم مبنی بر حمایت مالی 100 یهودی از این فیلم، «تری جونز» کشیش ضداسلامی که به خاطر قرآن‌سوزی و اهانت‌های خود به دین مبین اسلام شهرت دارد، یکی از حامیان اصلی این فیلم است که تمام تلاش خود را برای تبلیغ و اکران این فیلم کرده است.

ما نمی دانستیم در چه فیلمی بازی می کردیم!

بازیگران فیلم موهن

«سیندی لی گارسیا» یکی از بازیگران اصلی این فیلم در مصاحبه با رسانه‌های مختلف گفته‌ است: به ما نگفته بودند که قرار است فیلمی با چنین رویکردی ساخته شود. عملا تمام عوامل را فریب دادند، تمام صحنه‌هایی که بازی کرده بودیم، مجددا صداگذاری شده بود.کارگردان فیلم برای کاری که کرده، باید به خدا جواب دهد.

«تیم داکس»، بازیگر جوانی که برای بازی در فیلم‌های ضد‌اخلاقی هالیوود شهرت دارد و در این فیلم نقش شخصی به نام «سیمپسون» را بازی می‌کند، درباره بازی در این فیلم گفته است: من هر روز سر صحنه فیلمبرداری حاضر می‌شدم، بدون آنکه هرگز فیلمنامه‌ای دیده باشم.

وی می‌گوید: تمام فیلم در خانه شخص کارگردان که گفته می‌شد «سم» نام دارد، فیلمبرداری می‌شد و فضای نه چندان جالبی که بر آنجا حاکم بود باعث می‌شد که سوالات زیادی برایم به وجود بیاید ولی دائما جوابی که به ما داده می‌شد این بود که هر آنچه را که به شما گفته می‌شود، انجام دهید.

بازیگران فیلم موهن

«داکس» در ادامه می‌افزاید: زمانی که برای اولین بار قسمتی از فیلم را دیدم، فورا متوجه شدم که این صدای من نیست و تمام صحنه‌ها به طرز ماهرانه‌ای دوبله شده بود؛ همه آن چیزی که می‌توانم بگویم این است که من یک ضدمسلمان نیستم.

بازیگران فیلم ادعا کرده‌اند به آن‌ها گفته شده نام فیلم «سلحشور بیابان» یا «طوفان بیابان» است.

فرآوری:یوسف قاضی زاده
بخش سیاست تبیان


منبع : عصر ایران، فارس