تبیان، دستیار زندگی
امشب غریب آباد دل سیه‏پوش عزای توست. امشب بر گلوی آسمان بغضی سخت بر جای مانده، امشب ابرها صیحه می‏زنند، زمین بر خود می‏لرزد و ضجه‏هایی غریب بنیان مدینه را از هم می‏پاشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهادت امام جعفر صادق تسلیت باد

شهادت امام جعفر صادق

امشب غریب آباد دل سیه‏پوش عزای توست. امشب بر گلوی آسمان بغضی سخت بر جای مانده، امشب ابرها صیحه می‏زنند، زمین بر خود می‏لرزد و ضجه‏هایی غریب بنیان مدینه را از هم می‏پاشد.

در طول تاریخ كسانی بوده‌اند كه بطور همزمان در ابعاد دینی، اجتماعی، علمی، سیاسی و... تحولی منحصر بفرد و غیر قابل تكرار را نه تنها برای تاریخ معاصر خویش، بلكه برای تمام بشریت و تا ابدیت ایجاد نموده و علاوه بر آن، بشریت را وامدار خویش ساخته‌اند كه نام شخصیتی همچون امام جعفر بن محمد الصادق علیه السلام در این خصوص، همچون نگینی، چنان بر تارك بشریت می‌درخشد كه درخشش آن تمام اعصار و امصار را تحت تأثیر خود قرار داده است.

شهادت امام جعفر صادق

به اذعان همه دانشمندان و اندیشمندان، آنچه بشریت از آن زمان تا به امروز به پیشرفت‌ها و تعالی در همه ابعاد دینی، اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و علمی دست یافته است رشحاتی از علوم صادق آل محمد(علیه السلام) است و ما امروز وامدار این شخصیت ژرف و بزرگ و پدر بزرگوار ایشان امام محمد باقر(علیه السلام) هستیم و لذاست كه حدیث قدسی: حق القول منی لأكرمن مثوی الصادق(حق و ثابت است بر من خدا كه مقام و منزلت امام صادق را گرامی بدارم) به منصه ظهور می‌رسد چرا كه این امام همام بنده برگزیده‌ای از میان معدود بندگان برگزیده خداوند بودند كه به عنوان چراغ‌های هدایت و راهنمای بشریت بوده و می‌باشند.

اكنون كه بار دیگر سالروز شهادت بزرگ پرچمدار مكتب تشیع جعفری حضرت امام جعفربن محمد الصادق(علیه السلام) فرا می رسد، وظیفه سنگین شرعی و بار غمی اندوهگین بر شانه تك تك انسانها و به خصوص موالیان و شیعیان آن حضرت می‌نشیند، می‌روند تا با شركت در عزای مولا و سرور خود و حضور پرشور در مراسم راهپیمایی عزاداری روز شهادت آن حضرت و دسته جات سینه زنی و سیاه پوش كردن شهر‌ها و خیابانها و بستن محل كار و كسب و به سر و سینه زدن، این ماتم عظمی را به سوگ بنشینند و با عرض تسلیت به ساحت بزرگ فرزند ایشان حضرت صاحب العصر والزمان بقیه‌الله الاعظم ارواحنا فداه، مرهمی بر دلهای مملو از ماتم و غم و اندوه قرار دهند.

به همین مناسبت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، شهادت امام صادق (ع)، مرد آسمانی مدینه، چشمه جود و سخاوت، کوه حلم و بردباری، تجسم اخلاص و صبر و دریای عمیق علوم لدنی را به تمامی پیروان آن حضرت تسلیت عرض می نماید.

روابط عمومی موسسه تبیان