تبیان، دستیار زندگی
دانش پژوهان گرامی به طور حتم همه شما در منزل یک سری مداد رنگی هایی دارید که دیگر از آن ها استفاده نمی کنید، ما در این پروژه قصد داریم از این مداد رنگی ها استفاده ی جالبی کنیم و به شما نیز توصیه می کنیم این پروژه را انجام دهید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدادرنگی های بازیافتی

مدادرنگی های بازیافتی

دانش پژوهان گرامی به طور حتم همه شما در منزل یک سری مداد رنگی هایی دارید که دیگر از آن ها استفاده نمی کنید، ما در این پروژه قصد داریم از این مداد رنگی ها استفاده ی جالبی کنیم و به شما نیز توصیه می کنیم این پروژه را انجام دهید.

مرحله 1)

بیشتر خانواده ها به خصوص بچه ها یک سری مداد رنگی های شکسته دارند که می توانند آن ها را به شکل های مختلف و رنگارنگ تغییر دهند. با این کار نه تنها از این مدادرنگی هایی که بدون استفاده رها خواهند شد، بلکه قادر خواهند بود آن ها را به اشکال زیبا تبدیل کنند.

مدادرنگی های بازیافتی

برای انجام این پروژه شما نیاز خواهید داشت:

1-  تعدادی مداد رنگی استفاده شده شکسته

2-  منبع حرارت

3-  قالب های شکلات در اندازهای مختلف و با شکل های فانتزی مانند قلب، دایره، مربع...

4-  کمک گرفتن از بزرگترها برای نظارت بر کارها

مرحله 2)

در این مرحله پوسته ی هر یک از مداد رنگی ها را بردارید تا مرحله ای که به مغز مداد برسید، این کار به شما کمک خواهد کرد شکستن مدادها به بخش های کوچکتر برای شما آسان تر باشد و ذوب کردن مدادها به راحتی صورت گیرد. زمانی که شما در حال پر کردن قالب های شکلات هستید به یاد داشته باشید که شما می توانید برای ایجاد یک اثر رنگارنگ از چند رنگ مداد استفاده نمایید. به عنوان مثال می توانید شکل زیر را نگاه کنید.

توجه داشته باشید مداد رنگی ها بیش از اندازه کوچک یا بزرگ نباشند.

مدادرنگی های بازیافتی

مرحله 3)

در این مرحله با کمک گرفتن از بزرگترهای خود فر را با درجه حرارت 270 درجه فارنهایت گرم کنید، زمانی که فر به اندازه کافی گرم شد قالب ها را در آن قرار دهید. گاهی فر را برای دیدن مراحل ذوب شدن بررسی کنید. اگر سطح موم شما به رنگ قهوه ای تیره یا خاکستری در آمده بود نترسید زیر آن یک اثر هنری ایجاد شده است.

مدادرنگی های بازیافتی

مرحله 4)

هنگامی که مواد داخل قالب به اندازه کافی ذوب شدند اجازه دهید به اندازه کافی سرد شوند. سپس، قالب ها به طور معکوس روی سطح صافی قرار دهید و بعد از 15 دقیقه موم های سرد شده را بردارید البته تا مطمئن نشدید که به اندازه کافی سرد و خشک نشدند این کار را نکنید.

مدادرنگی های بازیافتی

برای این که مطمئن شوید موم شما به اندازه کافی سرد و خشک شده باشد می توانید از یک بزرگتر کمک بگیرید و اگر دیدید که شکل های شما به اندازه کافی خشک و زیبا نمی شوند می توانید این مراحل را دوباره با دقت بیشتری طی کنید.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان

تهیه و تنظیم: اعظم اژدری

مطالب مرتبط:

گلدان لامپی

ساخت پلاستیک با موادی آسان

میز کاغذی